Slacentrifuge

08-06-2010 10:46 32 berichten
Nu we regelmatig sla uit eigen tuin eten, weet ik weer wat ik zo vervelend vind aan sla eten; door het wassen blijft het zo nat en wordt de dressing zo dun

Meestal dep ik de sla een beetje droog tussen 2 schone theedoeken, nadat ie uit de vergiet komt. Maar toch blijft het erg nat.

Nu had mijn oma vroeger een echte slacentrifuge en eigenlijk wil ik ook wel zo'n ding. Wie heeft er ook één? Bevalt dat? Wordt de sla echt droger? (Helemaal droog zal het wel niet worden?) Waar heb je die gekocht?

Nouja, een mutsenvraag, maar oke
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn partner komt de onze bij de blokker vandaan. Enigszins onhandig om op te bergen maar 't werkt super. Niet alleen voor sla, ook voor andere bladgroenten.
Ook met trekkoord, Wijnands?
Nee, gewoon draaiknop, een of ander italiaans merk, melkwit en appelgroen.
Die van mij heb ik ook bij de blokker gehaald ( meen ik). Is niet zo heel groot en heeft zo'n draaihandvat. Vroeger toen we thuis een losse centrifuge hadden deden we de sla in een schone drooghanddoek, dat ging ook goed ( maar wie heeft er nu nog een losse centrifuge?)
Hier limegroen

Niekie hah! Heel lang wel gehad, een échte centrifuge, maar daar sla in doen? Blijft er dan nog wel wat van over?
Bij de Ikea zag ik hem ook voor 3,50 of zo.

En idd bij Action ook voor 3 euro of zo.

Heb zelf niet een maar hoor ook wel dat mensen hem gebruiken om een handwasje in te centrifugn
Heb al 25 jaar zo'n ding, was een van de beste investeringen ooit (destijds 3 gulden bij de hema). Wel een grote bak, maar dat is weer ideale voor een grote hoeveelheid huzarensla met oud en nieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven