Slacentrifuge
dinsdag 8 juni 2010 om 10:46
Nu we regelmatig sla uit eigen tuin eten, weet ik weer wat ik zo vervelend vind aan sla eten; door het wassen blijft het zo nat en wordt de dressing zo dun
Meestal dep ik de sla een beetje droog tussen 2 schone theedoeken, nadat ie uit de vergiet komt. Maar toch blijft het erg nat.
Nu had mijn oma vroeger een echte slacentrifuge en eigenlijk wil ik ook wel zo'n ding. Wie heeft er ook één? Bevalt dat? Wordt de sla echt droger? (Helemaal droog zal het wel niet worden?) Waar heb je die gekocht?
Nouja, een mutsenvraag, maar oke
Meestal dep ik de sla een beetje droog tussen 2 schone theedoeken, nadat ie uit de vergiet komt. Maar toch blijft het erg nat.
Nu had mijn oma vroeger een echte slacentrifuge en eigenlijk wil ik ook wel zo'n ding. Wie heeft er ook één? Bevalt dat? Wordt de sla echt droger? (Helemaal droog zal het wel niet worden?) Waar heb je die gekocht?
Nouja, een mutsenvraag, maar oke
dinsdag 8 juni 2010 om 10:54
quote:Jorina schreef op 08 juni 2010 @ 10:48:
Ik heb een slacentrifuge van de Hema, ik vind het echt een superding!
Sla wordt inderdaad droger dan tussen 2 theedoeken.
Enig nadeel is het afdrogen van het geval...Joh, afspoelen of je afdruiprek zetten en droogt vanzelf.
Ik heb een slacentrifuge van de Hema, ik vind het echt een superding!
Sla wordt inderdaad droger dan tussen 2 theedoeken.
Enig nadeel is het afdrogen van het geval...Joh, afspoelen of je afdruiprek zetten en droogt vanzelf.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 8 juni 2010 om 10:55
Haha, een mutsenvraag maar wel schattig!
Ja, een slacentrifuge werkt echt. Heb je er geen dan kan je de natte sla ook in een schone theedoek doen, punten bij elkaar pakken en (buiten!!) flink rondzwieren. Werkt ook goed.
De slacentrifuge wordt hier ook gebruikt met picknick en BBQ in het park als slabak. De deksel erop en twee dikke (post)elastieken er omheen, werkt prima!
Ja, een slacentrifuge werkt echt. Heb je er geen dan kan je de natte sla ook in een schone theedoek doen, punten bij elkaar pakken en (buiten!!) flink rondzwieren. Werkt ook goed.
De slacentrifuge wordt hier ook gebruikt met picknick en BBQ in het park als slabak. De deksel erop en twee dikke (post)elastieken er omheen, werkt prima!
dinsdag 8 juni 2010 om 10:55
quote:qwertuu schreef op 08 juni 2010 @ 10:54:
Het zou pas een mutsenvraag zijn als je 'm wilde gebruiken om je andijvie er in droog te krijgen.
Proest Ik had eerst als titel; Andijvie: slacentrifuge. Maar vond dat zó raar
Thanx so far! Ik ga zaterdag eens ff bij de hema en de blokker loeren (zag de folder, maar das er 1 met een trekkoord? )
Het zou pas een mutsenvraag zijn als je 'm wilde gebruiken om je andijvie er in droog te krijgen.
Thanx so far! Ik ga zaterdag eens ff bij de hema en de blokker loeren (zag de folder, maar das er 1 met een trekkoord? )
dinsdag 8 juni 2010 om 10:59
quote:Sarah Scott schreef op 08 juni 2010 @ 10:55:
[...]
Niet verwarren met een electrische heggenschaar want dat geeft zo'n troep...
Succes met je sla-missie!
[...]
Niet verwarren met een electrische heggenschaar want dat geeft zo'n troep...
Succes met je sla-missie!
dinsdag 8 juni 2010 om 11:05
dinsdag 8 juni 2010 om 12:03
Heartwork, ik heb nog wel plaats op een plank, dat scheelt En idd als je niet zo vaak een krop sla eet, zou ik hem ook niet kopen. We hebben echter overheerlijke sla in de tuin dus we eten zeker 3 keer per week iets met sla
Hahahaha Diedietje, zie het al voor me
Heli, ah jij ook goede ervaringen met het trekkoord
Enneeh ik zou het met liefde voor je doen, maar heb geen camera waarmee ik kan filmen
Hahahaha Diedietje, zie het al voor me
Heli, ah jij ook goede ervaringen met het trekkoord
Enneeh ik zou het met liefde voor je doen, maar heb geen camera waarmee ik kan filmen
dinsdag 8 juni 2010 om 12:05
Mijn moeder heeft er eentje van tupperware en dat ding is echt frut. Het draait voor gene meter en het was pokkeduur. Wij hebben god-weet-waar een goedkope gekocht van een paar euro en die werkt erg goed. Zo'n ding is echt een aanrader. Alleen vervelend om af te drogen als er nog kleine stukjes salade in het mandje zitten.
dinsdag 8 juni 2010 om 12:07
Ik zag laatst een gadget, zo'n centrifuge en die kon je inklappen. Ik dacht, dat is hem, die moet ik hebben. Ben ik vergeten waar ik het zag. Het moet well zijn bij Life for you/life and cooking. Want er zijn op dit moment geen andere kookprogramma's op tv, alleen herhalingen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.