Slowcooker instantpot crockpot enz

25-10-2021 17:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik zit te kijken naar 1 van deze apparaten

Multicoocker slowcooker of instantpot
Lijkt mij super om er eten in te gooien en s avonds aan te schuiven en het is klaar
En om stoofvlees te maken enz enz enz.

Wat raden jullie ervaren kooksterren aan? Want ik ben een leek.

En ik vroeg mij af vreet het veel stroom als je 8 uur zo'n ding aan hebt staan als je weg bent werken en is dat wel veilig?
Ik zag op Tellsell iets, die wil ik: de power xl multicooker.
https://www.telsell.com/NL/powerxl-mult ... r-12-in-1/

Is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
Als het je er vooral om gaat dat overdag het eten wordt klaargemaakt zodat je bij thuiskomst direct kan eten dan is een slowcooker prima denk ik. Dat verbruikt ook niet zoveel, ong. hetzelfde als een gloeilamp als ik het goed heb. Maar als je er ook nog andere dingen mee wilt kunnen doen, dan is een multicooker misschien meer geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Instantpot ! Heb ook nog twee slowcookers maar instantpot wordt hier het meest gebruikt . Even wennen in het begin maar je kunt er zo veel mee . Wij vinden het vlees lekkerder uit de pot met hoge druk dan uit de slowcooker . En wij hebben de slowcookers ook echt intensief gebruikt .
Alle reacties Link kopieren
https://www.eetspiratie.nl/hoe-werkt-een-slowcooker/
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik heb een multicooker, crockpot cr051, en ik wil hem nooit meer kwijt. Deze kan slow en snelkoken, en is super makkelijk in gebruik!

Als ik veel tijd heb gebruik ik hem als slowcooker, heerlijk stoofvlees in 8 uur, en als ik snel wil heb ik ouderwetse erwtensoep in 30 minuten.

Als je Facebook hebt, er zijn veel groepen over slowcookers en over multicookers.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/nl/p/tefal-all-i ... oductImage

Ik wil deze kopen iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met de pan van Tefal die je plaatst, maar wel met de crockpot express (dezelfde als die Festini heeft) en ik ben er ontzettend tevreden mee! Het grootste voordeel is misschien nog wel dat je naast slow- en snelkoken ook kan aanbraden in de pan. Hij verbruikt heel weinig (weet niet precies hoeveel maar ik merk het niet op m'n energierekening en mensen nemen em mee naar de camping zonder problemen) en ik durf em rustig aan te laten staan als ik weg ben, omdat het systeem gewoon netjes is zoals het hoort.
Ik gebruik mijn crockpot heel vaak maar als je dat ding aan wilt zetten voor je gaat weken en na 8 uur thuiskomt moet je je wel bedenken dat het eten niet heel veilig is bewaard als je een timer gebruikt. Onder de 60 graden grijpen bacteriën hun kans.
Alle reacties Link kopieren
Festini74 schreef:
25-10-2021 17:56
Ik heb een multicooker, crockpot cr051, en ik wil hem nooit meer kwijt. Deze kan slow en snelkoken, en is super makkelijk in gebruik!

Als ik veel tijd heb gebruik ik hem als slowcooker, heerlijk stoofvlees in 8 uur, en als ik snel wil heb ik ouderwetse erwtensoep in 30 minuten.

Als je Facebook hebt, er zijn veel groepen over slowcookers en over multicookers.
Voor hoeveel personen kan er in als je er een complete maaltijd in maakt?
Tussen de 4 en de 6 personen, ik kook dan wel de rijst of eventuele aardappels apart.

Wij zijn met zijn tweetjes, ik vries dan de rest in en heb dan nog twee x een maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb nu zoveel zin om er een aan te schaffen, wel balen dat ik graag vlees eet en mijn dochter vleesvrij of vis. Ik zou dan alsnog moeten koken voor haar.

Ik ga even bedenken hoe ik dit slim kan aanpakken. Koken terwijl ik aan het werk ben spreekt me wel aan eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tefalpan via de insiders mogen proberen en hij mocht blijven, ik ken de crockpot die vaak word genoemd natuurlijk niet maar de tefal bevalt mij erg goed en ik zie zelf weinig verschillen als ik de specificaties naast elkaar zet.
Ik maak er elke week mijn rundvleesjus in, snert, hachee en stoofpotjes. Ik gebruik persoonlijk lieverde snelkookfunctie dan de slowcookfunctie moet ik zeggen.
Ik gebruik mijn slowcooker (Crockpot) zó ontzettend vaak! Ik vind het echt ideaal. 's Ochtends aanzetten en dan 's avonds na werk heerlijk eten. Vaak kook ik ook meteen een dubbele portie erin, zodat ik de volgende dag ook nog eten heb. Deze week staan er ook weer twee recepten in de slowcooker te draaien. Toen mijn vorige kapot ging, heb ik meteen deze nieuwe gekocht. Dat zegt voor mij genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Nipooh schreef:
26-10-2021 08:28
Ik gebruik mijn slowcooker (Crockpot) zó ontzettend vaak! Ik vind het echt ideaal. 's Ochtends aanzetten en dan 's avonds na werk heerlijk eten. Vaak kook ik ook meteen een dubbele portie erin, zodat ik de volgende dag ook nog eten heb. Deze week staan er ook weer twee recepten in de slowcooker te draaien. Toen mijn vorige kapot ging, heb ik meteen deze nieuwe gekocht. Dat zegt voor mij genoeg!
Heb je wat recepten? ik zie inmiddels de bomen door het bos niet meer.
Mij lijkt het inderdaad ideaal, uit het werk direct aan tafel.
Nu is het zo dat twee van mijn kinderen vleesvrij eten en ik dus de vleesgerechten vooral voor een en soms twee personen zal maken.
Wat inhoudt, dat ik of mijn dochter zelf alsnog moet koken voor de vega gerechten. Zelf eet ik een dag of 3/4 per week vleesvrij, wel vis.
Alle reacties Link kopieren
Nipooh schreef:
26-10-2021 08:28
Ik gebruik mijn slowcooker (Crockpot) zó ontzettend vaak! Ik vind het echt ideaal. 's Ochtends aanzetten en dan 's avonds na werk heerlijk eten. Vaak kook ik ook meteen een dubbele portie erin, zodat ik de volgende dag ook nog eten heb. Deze week staan er ook weer twee recepten in de slowcooker te draaien. Toen mijn vorige kapot ging, heb ik meteen deze nieuwe gekocht. Dat zegt voor mij genoeg!

Leuk welke heb jij
Alle reacties Link kopieren
Festini74 schreef:
25-10-2021 17:56
Ik heb een multicooker, crockpot cr051, en ik wil hem nooit meer kwijt. Deze kan slow en snelkoken, en is super makkelijk in gebruik!

Als ik veel tijd heb gebruik ik hem als slowcooker, heerlijk stoofvlees in 8 uur, en als ik snel wil heb ik ouderwetse erwtensoep in 30 minuten.

Als je Facebook hebt, er zijn veel groepen over slowcookers en over multicookers.
Ik heb hem besteld nav jullie tips hij komt morgen binnen ben benieuwd :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook overstag en verwacht hem vandaag.

Heb wat fb groepen doorgespit echt heel leuke tips en recepten gevonden.
Nu nog kiezen welk recept
WorkMomNia37 schreef:
27-10-2021 16:18
Ik heb hem besteld nav jullie tips hij komt morgen binnen ben benieuwd :cheer2:
Wat leuk! Veel plezier ermee!
LadyLola schreef:
05-11-2021 10:08
Ik ben ook overstag en verwacht hem vandaag.

Heb wat fb groepen doorgespit echt heel leuke tips en recepten gevonden.
Nu nog kiezen welk recept
Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat rendang worden met wat lekkere bijgerechten. Morgen lekker kokkerelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven