snel recept met tilapia

25-02-2010 09:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog tilapiafilet in de vriezer liggen en ben een beetje inspiratieloos vandaag. Wil een snelle makkelijke maaltijd bereiden wie heeft er recepten?
Ik zou eens kijken op ah.nl!
rijst koken, tilapia in stukjes en roerbakken met rode paprika, cashewnoten, prei, kokosmelk en rode currypasta... mmm!
de tilapia bakken aardappelschijfjes halen en bakken en 'n frisse salade erbij

fris sausje met yoghurt, mayo, knoflook, ui voor bij de vis en gebakken aardappeltjes
Tilapia met viskruiden bestuiven en in de koekepan bakken. Ik maak er altijd verse pasta met spinazie/pesto saus bij (voor 2 personen: 250 gr gehakte spinazie (uit de diepvries) in pannetje verwarmen, een zakje pesto saus doorheen roeren en verwarmen. Maar je kan er natuurlijk ook twee lepels pesto doorheen roeren)

Errug lekker! Eet smakelijk
-Rijst in de pan, daarop een stoommand/vergiet met een filet en wat groenten, stoom cq kook alles tegelijk klaar. Dien de rijst, stukjes vis en groenten op en je hebt een heerlijke, gezonde! maaltijd.

-Doe een kruidenpasta/boemboe in de pan, gooi daar de filet bij en wat kokosmelk. Voeg op het einde nog wat boontjes (vriezer) toe. Kook rijst erbij en je hebt een heerlijke curry.
Lekker met een saus en gebakken aardappeltjes/krieltjes. Ik heb een lekkere abrikozensaus die bij vis past en een remouladesaus.

En dit recept heb ik nog;

Tilapia in tortillakorst met tomatensalsa

Hoofdgerecht voor 4 personen

Bereidingstijd 25 minuten

Boodschappenlijstje

4 tilapiafilets a ca 150 gram

4 el bloem

2 eiwitten

1 zak tortilla’s (naturel of kaas)

4 romatomaten

1 ui

½ rode peper

½ bos peterselie

zout en peper

Bereiden

Dep de vis droog en haal deze door de bloem. Kruid de vis met zout en peper. Klop de eiwitten los en haal dan de vis door het losgeklopte ei. Verkruimel de tortillachips en druk de vis er stevig in. Snijd de tomaten in vieren en snijd het vruchtvlees in kleine blokjes. Snipper de ui heel fijn. Verwijder de zaadjes uit de peper en snijd ook deze zeer fijn. Hak het blad van de peterselie heel fijn. Meng de tomaat, ui, rode peper en peterselie door elkaar en breng op smaak met wat zout en peper. Laat de salsa op smaak komen in de koelkast. Bak de tilapia in boter goudbruin en knapperig in 3 à 4 minuten per kant. Lekker met de salsa, gebakken aardappelen en een groene salade.

Tips

• Vervang de tortillachips door paprika-

of naturel chips.

• Geef bij dit gerecht guacamole van

verse avocado’s.

• Draai de vis bij het bakken pas om als

hij aan één kant goudbruin is.

Als je de foto erbij wilt moet je het maar zeggen, dan zal ik die even uploaden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
hmmm bedankt voor de tips, ik ga ze zeker uitproberen. Voor de eerste keer wordt het een curry (alleen geen rode maar een groene) met groente en kokokmelk. Lijkt me heerlijk.

MV, mag ik het recept van de remouladesaus van je?

Dat recept met de tortillakorst ga ik ook een keer proberen, klinkt erg lekker.
quote:Spruit schreef op 25 februari 2010 @ 09:59:

rijst koken, tilapia in stukjes en roerbakken met rode paprika, cashewnoten, prei, kokosmelk en rode currypasta... mmm!jummie, zoiets wilde ik ook voorstellen!!
quote:ramiaatje schreef op 25 februari 2010 @ 12:29:

MV, mag ik het recept van de remouladesaus van je?

Dat recept met de tortillakorst ga ik ook een keer proberen, klinkt erg lekker.Remouladesaus a la Mylene

Ingrediënten even op gevoel en smaak:

1 lepel augurk

1 lepel zilveruitjes

1 lepel kappertjes

peterselie

Italiaanse diepvrieskruiden van Daregal

(evt. bieslook)

2,5 dl mayonaise

vers gemalen peper

1 lepel mierikswortelsaus

Bereidingswijze:

Hak voor remouladesaus 1 eetlepel augurken, 1 eetlepel zilveruitjes en 1 eetlepel kappertjes zeer fijn. Voeg dit bij 2 eetlepels gehakte verse kruiden, zoals peterselie, Italiaanse kruiden van Daregal (zit ook een sjalotje in) en evt. bieslook (deze keer had ik die niet in huis).

Dep dit droog en vermeng het met 2 1/2 dl mayonaise, lepel mierikswortelsaus en op smaak brengen met versgemalen peper.
Andere gerecht is dit;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven