soep binden/dikker maken

23-10-2010 13:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
deze kookkneus heeft een heerlijk soepje in elkaar gedraaid, maar ik zou 'm graag wat "steviger" willen hebben.

Hoe doe je dat?

(p.s. het is een tomatensoep met spekjes, ui, room, kruiden en natuurlijk veel tomaatstukjes)
aardappel(meel) of maizena
Gaat het door de room niet al binden?

Anders een beetje maizena aanmaken met water en dat erdoor doen. Per theelepel toevoegen, dus echt niet teveel.
Ik zou een paar tomaatjes lekker fijn pureren (pitjes eruit) en die lekker meelaten koken.
Aardappel erbij, in blokjes. Laten koken, pureren.
nee door de room is het niet gaan binden. Het is 2l soep en er zit maar een beetje room in.

Pureren wil ik niet, want dan krijg je ook gepureerde spekjes...ieeuuuww (vind ik dan). Extra tomaat heb ik niet.

Zou een beetje maizena hetzelfde effect hebben als de aardappel?
Maizena in de kopje doen een beetje water erbij en goed roeren, dan er doorheen gooien, lukt gegarandeerd
Als je van zoet houdt, dan een pot appelmoes erdoor doen. Heb ik van de week ook gedaan, maar ik ben gek op een iets zoetere tomatensoep.

(dat samen met gembersiroop maakt chinese tomatensoep bij de Chinees zo lekker dik en zoet)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MV, zoet is nou precies waar we niet van houden (haha als het om soep gaat dan). Het is juist een lekkere pittige tomatensoep!

Ik ga eens kijken of ik nog maizena in huis heb....
En als je de tomaten even apart kookt, en dan pureert en erbij doet, dan hoef je de rest toch niet te pureren?
aardappelzetmeel, gebruik je net zoals maizena

Of allesbinder van Honig.
beetje juspoeder (voor iets pittiger) met beetje maizena aanmaken ipv alleen apart maizena. (Duh, moet je natuurlijjk wel juspoeder in huis hebben, maar ja, dat heb ik)

Of de maizena aanmaken met wat ketjap/sambal, tenzij het een chinese/zoete tomatensoep is
Grinn, mosterd dus want pittig soepje lees ik net
Ik heb altijd een pakje allesbinder in huis...vooral sausjes of soep te dun uitvalt. heel handig, want het is smakeloos.
Geraspte aardappel................
tis gelukt hoor, beetje extra room, inkoken en een beetje maizena :-)
rijst meekoken en pureren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven