Speciaal kookboek gezocht

03-10-2008 10:43 8 berichten
Dit is geen oproepje, maar ik ben wel op zoek naar tips. :)



Ik zoek namelijk een kookboek over het opmaken van borden. Tips om een bord op te maken, hoef ik eigenlijk niet echt. Het hoeven ook niet zozeer recepten te zijn. Maar ik zoek vooral een boek met heel veel foto's waarmee inspiratie kan worden opgedaan. Ik weet dat Pierre Wind een boek over het opmaken van borden heeft uitgebracht ("De kers op de appelmoes"), maar daar staat vooral in hoe je van wortels een roos kunt maken en dat is - zeg maar - niet het niveau wat ik bedoel....



We hebben meer dan genoeg kookboeken, maar die zijn vooral van het "Jamie Oliver-soort". Niks mis mee, maar daarmee doe je geen inspiratie op om de borden mooi mee op te kunnen maken.



Dus, wie heeft er een tip?





http://www.hollandiaculinair.nl/debic/download/en/2086358/image/scaletomax-1244-267/recipes.zip-Tonijnsashimi.jpg
De kookordner van Ron Blaauw staat vol prachtige bordjes. En de recepten krijg je erbij!



Ik denk dat alle kookboeken van topkoks wel volstaan met mooie bordjes. Even in de boekhandel kijken, lijkt me.
Nou, ik heb dus al behoorlijk wat kwartiertjes in de boekhandel doorgebracht, maar niks kunnen vinden. Dat boek van Ron Blaauw zou inderdaad een optie zijn, al vind ik het veel geld voor in verhouding veel verhaal en weinig foto.



Oh, nu blijk ik ineens ook nog kieskeurig te zijn. ;)
Alle reacties Link kopieren
bedoel je zoiets als "garneren met flair"?

ISBN 90-5426-563-9

garneringen gemaakt met uitsteekvormpjes tot kruiden en gesuikerde bloemen

geen idee of t nog te koop is, misschien de slegte ofzo
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke tips. Ik zocht toevallig van de week ook op internet naar garneertips end.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Stijlvol tafelen van Donna Hay is dat wat? Of ook nog te algemeen?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Eigenlijk bedoel ik zoiets in de trant van Blaauw, maar dan uitgebreider. Stijlvol tafelen is net niet wat ik bedoel en Garneren met flair is een beetje in de trant van Pierre Wind en ook niet wat ik bedoel.



Ik heb net wel een boek van Gordon Ramsay gekocht "Driesterrenchef" en daar staan eigenlijk precies de foto's in die ik bedoel (+ recepten). Maar veel meer boeken van dat soort kan ik gewoon niet vinden... Misschien moet ik er zelf maar eentje op de markt brengen. :)



Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
gewoon blijven kijke op witteboekenmarkten, de slegte en dat soort zaken . Vaak heb je daar leuke fotoboeken dus misschien hebben ze een keer wat jij zoekt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven