spliterwten, oranje linzen HELP
zondag 6 november 2011 om 09:24
Domme muts ben ik toch, alles in huis gehaald om vandaag erwtensoep te maken, en wat vergeet ik, het belangrijkste namelijk de erwten.
Nu heb ik nog een zak oranje linzen staan, kan ik daar dezelfde soep mee maken, en is dat wel lekker? De linzen staan al wel een hele poos maakt dat uit?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Nu heb ik nog een zak oranje linzen staan, kan ik daar dezelfde soep mee maken, en is dat wel lekker? De linzen staan al wel een hele poos maakt dat uit?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
zondag 6 november 2011 om 09:50
Ik zou de rest van de soep vast maken. Dus het vlees en de groenten alvast koken en snijden. Of snijden en koken. Vervolgens giet je dit af en vangt de bouillon op. Om vier uur haal je de erwten en die kook je dan een uur in die bouillon vervolgens de staafmixer er door en dan de groente, het vlees en de worst erdoor en klaar is je erwten soep.
Ik heb gisteren erwtensoep gemaakt en dat doe ik altijd in drie pannen en dan is het in iets meer dan een uur klaar.
succes en eet smakelijk!
Ik heb gisteren erwtensoep gemaakt en dat doe ik altijd in drie pannen en dan is het in iets meer dan een uur klaar.
succes en eet smakelijk!
zondag 6 november 2011 om 10:05
In een uur? Hier kost het totaal toch wel een uur of 5.
Maar ik zou ook spliterwten halen (al week ik die meer dan 12 uur, dus dat ga je al niet redden).
Kun je het vlees invriezen en het later van de week maken? Of een winkel in de buurt die eerder opengaat? Het is in veel plaatsen vandaag koopzondag (de 1e v/d maand).
Maar ik zou ook spliterwten halen (al week ik die meer dan 12 uur, dus dat ga je al niet redden).
Kun je het vlees invriezen en het later van de week maken? Of een winkel in de buurt die eerder opengaat? Het is in veel plaatsen vandaag koopzondag (de 1e v/d maand).
zondag 6 november 2011 om 13:55