spliterwten, oranje linzen HELP

06-11-2011 09:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Domme muts ben ik toch, alles in huis gehaald om vandaag erwtensoep te maken, en wat vergeet ik, het belangrijkste namelijk de erwten.

Nu heb ik nog een zak oranje linzen staan, kan ik daar dezelfde soep mee maken, en is dat wel lekker? De linzen staan al wel een hele poos maakt dat uit?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Ga gewoon ff naar de winkel straks..
Internagelaktisch
Ga even naar de AH!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Misschien is dat ook beter, maar die is pas om 16 uur open hier. Zucht.

Ik wil mijn soep ook niet verknallen want er moet zoveel vlees in enzo zou zonde zijn als het dan niet smaakt.
*edit* want een groene spliterwt is geen oranje lins..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Misschien kun je beter linzensoep maken?
Gewoon om 4 uur even gaan dus!
Internagelaktisch
Lijkt me op zich best lekker worden, alleen hoeven je rode linzen er niet zo lang in als je pliterwten he.
Computer says nooooo
Ik zou de rest van de soep vast maken. Dus het vlees en de groenten alvast koken en snijden. Of snijden en koken. Vervolgens giet je dit af en vangt de bouillon op. Om vier uur haal je de erwten en die kook je dan een uur in die bouillon vervolgens de staafmixer er door en dan de groente, het vlees en de worst erdoor en klaar is je erwten soep.

Ik heb gisteren erwtensoep gemaakt en dat doe ik altijd in drie pannen en dan is het in iets meer dan een uur klaar.

succes en eet smakelijk!
In een uur? Hier kost het totaal toch wel een uur of 5.

Maar ik zou ook spliterwten halen (al week ik die meer dan 12 uur, dus dat ga je al niet redden).

Kun je het vlees invriezen en het later van de week maken? Of een winkel in de buurt die eerder opengaat? Het is in veel plaatsen vandaag koopzondag (de 1e v/d maand).
Ik zou gewoon voor morgen erwtensoep maken en vanavond wat anders eten
Persoonlijk vind ik rode linzensoep lekkerder dan erwtensoep, dusse ik zou er lekker linzen in doen. Linzen zijn in principe soepwaardig binnen 45 min koken en hoeven niet geweekt te worden. Het geeft niet als ze al een poos staan.
Ja hoor, zeer lekker zelfs! Duurt ook iets minder lang!! Smakelijk!
Linzen zou ik gewoon doen. Als je dat te link vindt: ik zou eens zoeken of ik niet nog een paar blikken doperwten had... maar ja, dat ben ik... Misschien wordt dat wel helemaal niks.
Ik vind linzensoep zelfs lekkerder dan erwtensoep...het is er ook nog geen weer voor :-)
quote:luni schreef op 06 november 2011 @ 11:43:

Ik vind linzensoep zelfs lekkerder dan erwtensoep...het is er ook nog geen weer voor :-)

Luni, voor mij is het al-tijd weer voor erwtensoep, zomer en winter

(ga je nog naar de koopzondag?)
Ik lust het niet Thee

Nee,ik kom net thuis van sporten,hou eigenlijk niet zo van koopzondag, te druk!

Jij wel?
Nee, moet nogal wat dingen koken (die op moeten) en invriezen. Als het weer zoals gister was, was ik waarschijnlijk wel even gegaan maar we gaan nogal off topic
Het is nu ook lekker hoor, beetje grijs maar niet koud

On topic: Echt linzensoepweer
Nou na twijfelen en lezen van jullie verichten probeer ik het toch maar met linzen, gaat het mis dan heb ik gewoonweg pech.

Als ik het niet probeer weet ik nooit of het wel niet lekker is.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie moeite!
De soep staat inmiddels op en het lijkt erg lekker te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven