SPOED lasagna opwarmen

14-09-2010 16:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil zometeen lasagna opwarmen alleen zit deze nu nog in de vriezer. Ik heb gekeken op google alleen zie ik daar allemaal verschillende dingen tussen de 20 en 60 minuten en op verschillende graden!

Iemand ervaring?

Thanks!
Het is nog geen kwart over 4, hoe spoed kan dit zijn???
quote:Guinevieve schreef op 14 september 2010 @ 16:10:

Het is nog geen kwart over 4, hoe spoed kan dit zijn???

Stel dat je rond half 6 eet, is die echt niet ontdooit hoor...

Verder geen tips sorry...
Als je het in de oven doet (180 graden), duurt het toch zeker 45 minuten voordat de lasagne door en door warm is. En dat geldt voor ontdooide lasagne. Dus reken op ruim 60 minuten. Dit hangt ook af van de hoeveelheid.
uit de vriezer opwarmen doe ik zelf meestal 30 minuten op 180 graden. maar ik heb een stoomoven..

eerst 4 minuten magnetron en daarn 25 minuten op 180 graden?
Ik zou zeggen, stop hem 5 minuten in de magnetron en kijk daarna hoe warm / ontdooit hij is?

Als je hem in de oven gaat ontdooien, kan dit erg lang duren, zeker 45 minuten.
Oven aanzetten, lasagne erin, minimaal 1 uur op 200 graden. Eerste halfuur met alufolie, daarna pas de geraspte kaas erop en het folie eraf.
TO heeft honger
Heb je een magnetron?

Zo ja, dan gewoon erin zetten en minuut of 10 laten opwarmen, dan is ie vast wel eetbaar. Al zal je 'm met grote hoeveelheden nog iets langer moeten laten staan.

Zo nee, laat de lasagna (afgesloten) dan eerst snel ontdooien in een bak warm water en zet 'm dan in een warme oven (180 graden), na een minuut of 30 zal ie wel helemaal warm zijn vermoed ik.
Huh....ik krijg een deja vu.....

.
quote:Guinevieve schreef op 14 september 2010 @ 16:10:

Het is nog geen kwart over 4, hoe spoed kan dit zijn???Wij eten tussen 5 en half 6 aangezien hier de eerste om half 5 in de ochtend opstaat.. Ik lees hier 45 minuten dus gaat dat dan maar proberen!
Vroeg iemand laatst ook.....
Als je een magne hebt en de lasagne niet in alufolie oid zit: Zet hem eerst een poos op de ontdooistand van de magnetron. Met evt een magnetronfolie erover zodat evt vocht niet ontsnapt.

Daarna zou ik hem in de oven zetten met alufolie eroverheen zodat de bovenkant niet verbranden kan. Niets viezer dan gecremeerde lasagne.
Als je een beetje een grote schaal hebt en je doet alleen de oven is 45 min. echt te kort, maar daar kom je vanzelf wel achter
daarvoor zijn magnetrons toch uitgevonden?

ontdooien in de magnetron en dan opwarmen tot gewenste temperatuur in de oven
Ik zou het in de combi magnetron doen denk ik, en dan een half uur op 150 graden. En blijven checken he.

Als je alleen een magnetron hebt eerst 20 min. op de ontdooistand en dan een uur op 150 graden. (en wederom blijven checken)

Het is zo afhankelijk van de kracht van je oven/magnetron en de grote van de schaal en de hoeveelheid lasagne, je zal toch een beetje moeten afgaan op je eigen gevoel/alarmbellen.
Het is gelukt

5 minuten in de magnetron en daarna 50 minuten op 200 graden in de oven. Was goed te doen!
En??? gelukt???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven