stoofperen & rollades.

26-12-2010 13:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om half 12 een pan (hele) stoofperen opgezet. Ik prikte er net in en ze lijken al gaar te zijn, maar ze staan nog wel onder het vocht. Moet ik het nu door laten koken, maar bestaat er dan de kans dat ze veeeels te zacht worden en van hun stokkie vallen? Of kan ik het in laten koken met de deksel er af?

Nog een vraagje... Ik heb een rollade van 750 gram. Straks ga ik naar familie en dan moet ik dus de hele maaltijd daar af maken.

Is het handig om hem dan thuis al even lekker aan te braden in wat boter, in alufolie mee te nemen en dan daar in de oven? En hoelang moet ie dan in de oven, want ik heb gezocht maar kan het niet echt vinden, en ben bang dat ik hem te lang doe en dat de rollade dan te droog wordt....

Alvast bedankt!
De rollade kan je beter thuis al garen, in de braadpan meenemen, en bij de familie alleen maar zachtjes aan warm maken.

Waarom peertjes inkoken? Ik denk dat je de boel nog heel even door moet garen, en dan is het wel klaar. Peertjes horen toch onder vocht te staan?
Dus gewoon 25 minuten om & om garen, meenemen en dan daar in de oven of nog een keer in de pan?

Want volgens mij wordt ie gelijkmatiger gaar in de oven.
quote:mutsy20 schreef op 26 december 2010 @ 14:00:

Dus gewoon 25 minuten om & om garen, meenemen en dan daar in de oven of nog een keer in de pan?

Want volgens mij wordt ie gelijkmatiger gaar in de oven.Gewoon in de pan. Mijn vader had gisteren wildzwijnrollade bij zich...klant en klaar gebraden en heb 'm op gas even langzaam weer verwarmd...ging prima en was niet droog!
oke dankje wel, doe ik dat.

Nu nog even een dekselachtigiets fabriceren voor mn braadpan want die heb ik vorige kerst op de grond laten vallen :(
oke dankje wel, doe ik dat.

Nu nog even een dekselachtigiets fabriceren voor mn braadpan want die heb ik vorige kerst op de grond laten vallen :(
Gaat vast goed komen! Veel plezier en eet smakelijk!
Peren horen niet in te koken, die blijven in het vocht. Je stooft ze gewoon tot ze gaar zijn in een bodempje water, eventueel aangevuld met een beetje wijn of limonadesiroop.

Rollade kan je nu vast aanbraden en dan in de oven. Ongeveer 1uur, niet te warm. Meestal staan er in de gebruiksaanwijzing van de oven tips over tijd en temperatuur.
dat zijn dan verdomd saaie peren Dhalia. Wat kruiden, sap en lekkere wijn horen er echt bij vind ik.

Mutsy, het vocht hoeft niet in te koken. Daar kunnen de peren gewoon zo in blijven liggen. Wel checken of ze in het midden ook gaar zijn hè
Dat staat er niet bij, dr staan alleen dat je hem in de pan om en om kunt braden.

De peren heb ik in een scheut wijn gedaan en aangevuld tot ze net onder stonden, dat was wat er als eerste opkwam bij google, dus nu staat er nog best veel vocht in.
Dat staat er niet bij, dr staan alleen dat je hem in de pan om en om kunt braden.

De peren heb ik in een scheut wijn gedaan en aangevuld tot ze net onder stonden, dat was wat er als eerste opkwam bij google, dus nu staat er nog best veel vocht in.
Geen kaneelstokje, kruidnagels, citroen en suiker bij de peren gedaan? En inkoken hoeft inderdaad niet, dat gebeurt trouwens ook alleen als je geen deksel op de pan doet. Anders zal het waterpeil nauwelijks dalen.
Prima toch? Eigenlijk had je de peren gisteren moeten maken; dan trekt de wijn en kruiden er lekker in
quote:pantalaimon schreef op 26 december 2010 @ 14:12:

Geen kaneelstokje, kruidnagels, citroen en suiker bij de peren gedaan? En inkoken hoeft inderdaad niet, dat gebeurt trouwens ook alleen als je geen deksel op de pan doet. Anders zal het waterpeil nauwelijks dalen.

Jawel hoor, op de kruidnagels na, die had ik niet in huis.

Volgens mij zijn ze wel goed gaar, want ik zakte dr zo door heen met mn sateprikker.

Nu nog verder met de banoffee pie.... Die vriend op miraculeuze wijze heeft gered.
Nou als ze zo zacht zijn, zijn ze klaar. Kun je ze vanavond nog even opwarmen als je dat lekker vindt (in hun eigen kookvocht) of je eet ze koud.
De rollade is hier ook al klaar, heb er één gemaakt in een kruidige tomatensaus. Strakkies dus alleen nog even opwarmen.

De stoofpeertjes worden door m'n moeder gemaakt, ja ja, we eten lekker traditioneel deze kerst haha

Succes met je gerechten Mutsy en eet smakelijk strakjes!
Nou moe, mn stoofperen zijn helemaal niet lekker vol van smaak, en ze zijn nog niet rood van binnen...

Worden ze dat wel?
Geen idee mutsy, ik heb ze nog nooit gemaakt. Bestel ze altijd bij m'n moeder haha zal haar recept eens moeten vragen.
quote:mutsy20 schreef op 26 december 2010 @ 14:23:

Nou moe, mn stoofperen zijn helemaal niet lekker vol van smaak, en ze zijn nog niet rood van binnen...

Worden ze dat wel?Heb je ze net pas gemaakt? Zo ja...waarom niet gisteren? Dan had je nu een lekkere stoofpeer kunnen hebben
Ligt er aan welke soort je hebt Mutsy. Niet elke soort wordt mooi rood. Je hebt er ook die meer lichtroze worden.
Stoofperen worden rood door ze heel lang op te laten staan. Ze worden dan ook rood zonder rood sap of rode wijn.
Maar wat Visje zegt is inderdaad ook waar. Niet alles soorten worden diep rood. Welke soort heb je?
Ik denk dat ze niet zo smaakvol zijn omdat je ze nú past hebt gemaakt. De smaak is er dan nog niet voldoende ingetrokken.

Ze hoeven niet per se helemaal rood te zijn van binnen volgens miij.
Ik heb gieser wildeman, ik heb ze gisteren niet gemaakt omdat ik moest werken en daarna kerstdiner tot laat.

En omdat ik de vorige keer dat ik stoofperen ging maken ze helemaal verbrand heb. (Hoe krijg ik het in godsnaam voor elkaar?)

Dus ik was nog een beetje in de ontkenningsfase voor het beginnen met die kutperen.
Mutsy

Ik zou ze nu gewoon in het vocht laten staan en hopen dat het redelijk smaakt vanavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven