Summer en haar Taart!
donderdag 5 april 2012 om 20:01
Taartenbakwonders.
Wie wil me even helpen met de vertaling van dit recept
En dan vooral de maten (cup, tablespoon) en wat een vervanger zou kunnen zijn voor Chocolate Graham Cracker Crumbs.
Ingredients:
1 ½ cups of Chocolate Graham Cracker Crumbs
1 Tbsp of Sugar
½ Cup of Melted Butter
1 ¼ cup of Semisweet Chocolate Chips
1 cup of Heavy Cream
¼ tsp of Salt
About 3 cups of Fresh Raspberries
Process,
1) Preheat the oven to 350 degrees. Spray a 9” tart pan with non stick cooking spray and set aside.
2) In a large bowl, mix together the crushed chocolate graham crackers, melted butter and sugar. Press this mixture in the tart pan making sure you press it very evenly. Place it on a baking sheet and refrigerate it for about 20 minutes.
3) Bake it at 350 degrees for about 10 minutes. Let it cool completely.
4) Place 1 cup of the raspberries in a blender and puree it. Pass it through a fine sieve and get rid of the solids.
5) Place the chocolate chips in a bowl and set aside. Place the heavy cream in a small sauce pan and bring it to a simmer.
6) Pour the heavy cream over the chocolate and let it sit for a few minutes. Stir until the chocolate is all melted and then stir in the raspberry puree and salt.
7) Pour the chocolate mixture into the baked tart shell and chill it in the fridge for about an hour and a half. Arrange the raspberries over the top and place it back in the fridge for another hour or so.
Hier het filmpje,let even niet op haar, ik werd helemaal iebelig van d'r maar wat een onwijs lekker taartje!
Chocolate Raspberry Tart
Wie wil me even helpen met de vertaling van dit recept
En dan vooral de maten (cup, tablespoon) en wat een vervanger zou kunnen zijn voor Chocolate Graham Cracker Crumbs.
Ingredients:
1 ½ cups of Chocolate Graham Cracker Crumbs
1 Tbsp of Sugar
½ Cup of Melted Butter
1 ¼ cup of Semisweet Chocolate Chips
1 cup of Heavy Cream
¼ tsp of Salt
About 3 cups of Fresh Raspberries
Process,
1) Preheat the oven to 350 degrees. Spray a 9” tart pan with non stick cooking spray and set aside.
2) In a large bowl, mix together the crushed chocolate graham crackers, melted butter and sugar. Press this mixture in the tart pan making sure you press it very evenly. Place it on a baking sheet and refrigerate it for about 20 minutes.
3) Bake it at 350 degrees for about 10 minutes. Let it cool completely.
4) Place 1 cup of the raspberries in a blender and puree it. Pass it through a fine sieve and get rid of the solids.
5) Place the chocolate chips in a bowl and set aside. Place the heavy cream in a small sauce pan and bring it to a simmer.
6) Pour the heavy cream over the chocolate and let it sit for a few minutes. Stir until the chocolate is all melted and then stir in the raspberry puree and salt.
7) Pour the chocolate mixture into the baked tart shell and chill it in the fridge for about an hour and a half. Arrange the raspberries over the top and place it back in the fridge for another hour or so.
Hier het filmpje,let even niet op haar, ik werd helemaal iebelig van d'r maar wat een onwijs lekker taartje!
Chocolate Raspberry Tart
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 5 april 2012 om 20:06
Check: http://www.culinairkookboek.nl/maten-gewichten
En je moet een grote lepel waarmee je soep eet volgens mij , maar 1/4 zout lijkt mij weer erg veel..
En je moet een grote lepel waarmee je soep eet volgens mij , maar 1/4 zout lijkt mij weer erg veel..
donderdag 5 april 2012 om 20:11
quote:stop79 schreef op 05 april 2012 @ 20:06:
Stop, je bent briljant
Ik denk dat mijn google even koffie aan het drinken was...
Ik kon het namelijk zelf dus niet vinden.
Kan ook aan mijn google capaciteiten liggen natuurlijk
Stop, je bent briljant
Ik denk dat mijn google even koffie aan het drinken was...
Ik kon het namelijk zelf dus niet vinden.
Kan ook aan mijn google capaciteiten liggen natuurlijk
donderdag 5 april 2012 om 20:18
donderdag 5 april 2012 om 20:19
donderdag 5 april 2012 om 20:22
donderdag 5 april 2012 om 20:23
quote:Summerdance schreef op 05 april 2012 @ 20:18:
[...]
Leuk bij de koffie met de Pasen!
En dan iedereen heel keurig zijn gezicht in de plooi houden, want Sum heeft haar best zo gedaan
Mmm, lekker Sum, *kucht van het zout* *veegt tranen weg*
Iedereen zit ineens hartstikke vol en laat de helft staan.
Wat vreemd, iedereen aan de lijn
[...]
Leuk bij de koffie met de Pasen!
En dan iedereen heel keurig zijn gezicht in de plooi houden, want Sum heeft haar best zo gedaan
Mmm, lekker Sum, *kucht van het zout* *veegt tranen weg*
Iedereen zit ineens hartstikke vol en laat de helft staan.
Wat vreemd, iedereen aan de lijn
donderdag 5 april 2012 om 20:23
Je kunt ook even zo'n setje maatbekers en -lepels kopen.
http://images.mylot.com/u ... es/postphotos/2156845.jpg
Volgens mij hebben ze zoiets heel goedkoop bij de Xenos. Scheelt een hoop gereken en afmeten!
Volgens mij hebben ze zoiets heel goedkoop bij de Xenos. Scheelt een hoop gereken en afmeten!
donderdag 5 april 2012 om 20:25
quote:Summerdance schreef op 05 april 2012 @ 20:22:
[...]
Ja hè, dat dacht ik ook
Ik ga gewoon even testbakken...morgen of zo, en als hij dan lekker is maak ik hem maandag nog wel een keer Heb ook een recept gezien om die crumbs te maken trouwens. Maar dat lijkt me dan weer wat te veel werk: om eerst koekjes te maken, die je vervolgens in een taart mietert. Maar weet niet hoeveel jij van bakken houdt natuurlijk?
[...]
Ja hè, dat dacht ik ook
Ik ga gewoon even testbakken...morgen of zo, en als hij dan lekker is maak ik hem maandag nog wel een keer Heb ook een recept gezien om die crumbs te maken trouwens. Maar dat lijkt me dan weer wat te veel werk: om eerst koekjes te maken, die je vervolgens in een taart mietert. Maar weet niet hoeveel jij van bakken houdt natuurlijk?
donderdag 5 april 2012 om 20:25
quote:maryni83 schreef op 05 april 2012 @ 20:23:
Owwwww....en ik zit net in mijn, ik koop de rest van de maand helemaal niets meer want het geld vliegt er sneller in dan uit maand....
Maar het klinkt wel HEEL wijs...
Owwwww....en ik zit net in mijn, ik koop de rest van de maand helemaal niets meer want het geld vliegt er sneller in dan uit maand....
Maar het klinkt wel HEEL wijs...
donderdag 5 april 2012 om 20:27
quote:chrissiy schreef op 05 april 2012 @ 20:25:
[...]
Heb ook een recept gezien om die crumbs te maken trouwens. Maar dat lijkt me dan weer wat te veel werk: om eerst koekjes te maken, die je vervolgens in een taart mietert. Maar weet niet hoeveel jij van bakken houdt natuurlijk?
Ik vind bakken echt heel leuk, ben nu een jaartje of zo bezig.
Maar ik heb even niet de tijd komend weekend om ook koekjes te bakken...
Dus even de makkelijkste weg deze keer
[...]
Heb ook een recept gezien om die crumbs te maken trouwens. Maar dat lijkt me dan weer wat te veel werk: om eerst koekjes te maken, die je vervolgens in een taart mietert. Maar weet niet hoeveel jij van bakken houdt natuurlijk?
Ik vind bakken echt heel leuk, ben nu een jaartje of zo bezig.
Maar ik heb even niet de tijd komend weekend om ook koekjes te bakken...
Dus even de makkelijkste weg deze keer
donderdag 5 april 2012 om 20:32
Volgens mij hebben ze zoiets heel goedkoop bij de Xenos. Scheelt een hoop gereken en afmeten!Verkopen ze ook bij de Hema. Ik gebruik dit ook voor Nederlandstalige recepten, want daar komen ook regelmatig eetlepels en theelepels in voor.
Volgens mij hebben ze zoiets heel goedkoop bij de Xenos. Scheelt een hoop gereken en afmeten!Verkopen ze ook bij de Hema. Ik gebruik dit ook voor Nederlandstalige recepten, want daar komen ook regelmatig eetlepels en theelepels in voor.
donderdag 5 april 2012 om 20:38
quote:Summerdance schreef op 05 april 2012 @ 20:25:
[...]
Maar het klinkt wel HEEL wijs...Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar wat ik me herinner is dat die dingen maar ongeveer een euro per setje kosten. Trouwens ook wel eens bij de Blokker gezien in het 1-eurovak!
[...]
Maar het klinkt wel HEEL wijs...Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar wat ik me herinner is dat die dingen maar ongeveer een euro per setje kosten. Trouwens ook wel eens bij de Blokker gezien in het 1-eurovak!
donderdag 5 april 2012 om 20:41
Volgens mij hebben ze zoiets heel goedkoop bij de Xenos. Scheelt een hoop gereken en afmeten! ik heb hele kekke, van de Appie!
Volgens mij hebben ze zoiets heel goedkoop bij de Xenos. Scheelt een hoop gereken en afmeten! ik heb hele kekke, van de Appie!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 5 april 2012 om 20:42
quote:maryni83 schreef op 05 april 2012 @ 20:38:
[...]
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar wat ik me herinner is dat die dingen maar ongeveer een euro per setje kosten. Trouwens ook wel eens bij de Blokker gezien in het 1-eurovak!
Serieus...1 euro???
Ik denk dat ik dat net kan missen nog
Toch maar even kopen dan
De pest met de Hema en de Xenos is alleen, ik ga voor een setje van die dingen, en ik kom met 3 boodschappentassen weer naar buiten
De Action heeft ook zo'n uitwerking op mij
Ik verander dan in een soort ruggengraatloze vrouw of zo.
[...]
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar wat ik me herinner is dat die dingen maar ongeveer een euro per setje kosten. Trouwens ook wel eens bij de Blokker gezien in het 1-eurovak!
Serieus...1 euro???
Ik denk dat ik dat net kan missen nog
Toch maar even kopen dan
De pest met de Hema en de Xenos is alleen, ik ga voor een setje van die dingen, en ik kom met 3 boodschappentassen weer naar buiten
De Action heeft ook zo'n uitwerking op mij
Ik verander dan in een soort ruggengraatloze vrouw of zo.
donderdag 5 april 2012 om 20:44