Sushi, wat is lekker?

05-01-2013 17:41 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
En goed te eten met stokjes?

Ik heb begin februari een meeting met vriendinnen, en we gaan sushi eten. Dat is democratisch besloten, maar nu weet ik dat er een paar zijn die nog nooit sushi gegeten hebben, en dus geen ervaring hebben. Wat kun je de 'groene' sushi eter aanraden?
Vooral niet teveel wasabi gebruiken
Alles! Jummie!
Sushi is "zacht" eten zolang je van de wasabi af blijft dus daar kan weinig fout mee gaan. Gewoon proberen dus.
quote:Naara schreef op 05 januari 2013 @ 17:43:

Vooral niet teveel wasabi gebruiken Gheghe nee, ik dacht de eerste keer oh dat ziet er lekker uit, flinke hap *vuuur!*
Begin februari, dan heb je dus nog een hoop tijd voor een stokjestraining. En zo niet, dan pak je ze toch gewoon met je handen?

Ik eet heel veel met stokjes, maar sushi vind ik nog steeds niet handig. Ik kan met stokjes alles oppakken, maar sushi knijp ik altijd kapot of ik knijp te weinig en ze vallen eruit.
Alles. En geen wasabi
668, the neighbour of the Beast
Ik vind ook alles lekker maar dat geldt niet voor iedereen natuurlijk.

Zelf eet ik bijvoorbeeld graag nori (het zwarte zeewierblad wat om veel sushi heen zit) en ik eet het 't liefst zo hard en knapperig mogelijk. De handrolls vind ik dus zalig. Voor anderen is het een smaak waar ze niet van houden.

Gewoon even proberen allemaal, ben benieuwd wat je er van vindt.
Ben verslaafd eraan! En als ik weet dat ik groene sushi eters krijg, maak ik sowieso een paar sushicombi's met monchou erin..dat valt altijd in goede aarde!
Hier waakt de enige echte Barones
Beetje wasabi is wel lekker hoor, maar met mate. Ik vind zelf de sushi met het zachte korstje het lekkerst, dus niet met het zwarte randje. Maar alles staat op foto dus je ziet zelf wel wat je lekker lijkt.
Alles ! zo lekker
Owja en vinden ze de soja te zout waar je ze indipt, zou ik een beetje sinaasappelsap hieraan toevoegen zodat het wat "zoeter" word. Vaak scheelt dat ook en idd geen wasabi of apart serveren. Hiermee heb ik al vele mensen verslaafd gemaakt :D
Hier waakt de enige echte Barones
Je hebt ook zoetere sojasaus.

Ik zou van die rolletjes met de nori aan de buitenkant adviseren. En dan ingelegde komkommer en/of ingelegde paprika erin.
Sushi hoort ook eigenlijk niet met stokjes. Doen Japanners ook niet. ( ik wel trouwens)
Ik kan geen suggesties geven want ik vind alles lekker
En nu heb ik zin in sushi
Ik wil ook! Nu!

Maar eehmm... Gewoon alles uitproberen toch? Das nou juist het leuke van sushi.
Voor de groene: Gerookte zalm, mayo en een stukje gezuurde komkommer.
kook jezelf, of gaan jullie in een restaurant eten?

(en indien in restaurant: zijn er ook vleesgerechten?)
Ik vind de zoute soya dus juist erg lekker. Het zoeter maken zou ik niet doen, zonde. Maar goed, de lol is dat iedereen er dus anders over denkt. Ook hierin verschillen smaken.
Als je de sojasaus van Kikkoman te zout vindt (die met de rode dop), kan je de saus met de groene dop proberen. Die is echt een heel stuk minder zout.

In elk geval niet uitwijken naar ketjap manis, dat is echt heel erg anders.
Leo

Alles goed?
Ik vind sushi met spicy tuna errrug lekker, maar ook een california roll of een lekkere handrol. Hmm eigenlijk vind ik alles wel lekker!

Ik ga het van de week weer eens zelf maken, krijg er gelijk weer zin in.
Ik heb toen ik voor het eerst sushi at, ook gewoon maar dingen geprobeerd, viel het tegen, so be it. Maar daar moet je wel het type voor zijn

We gaan naar een restaurant, volgens mij ook wel met vleesgerechten en andere dingen, dus dat kunnen ze altijd ook nog eten.

Ik heb er ook nu al zin in
Is het zo'n all you can eat restaurant met verschilende rondes? Dan zou ik me geen zorgen maken! Daar is zoveel keus Gewoon lekker veel verschilende dingen bestellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven