Taarten waar laten nu?

04-02-2012 10:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vandaag ga ik wat taarten maken voor morgen. Maar ik heb hier geen plek voor in de koelkast. Wat is nu raadzaam?

Andere jaren kon het gewoon buiten staan maar het is nu wel heel koud, dan bevriest alles.

Is boven op een slaapkamer een optie? Daar is geen verwarming aan, ook niet geweest. Ik heb nu alles open staan om te luchten en doe straks alles weer dicht. Het is dan daar best koud...

Wat zouden jullie doen?

Ik zou eventueel aan een koelkastje kunnen komen om te lenen maar dan moet die wel buiten staan. Geen idee of dat kan met deze kou...

Groetjes Deana
Dat ligt er maar net aan wat voor taarten het zijn en met welke vulling.
Gewoon boven laten staan
Ik bewaar taarten vaak op zolder. Wij hebben daar geen verwarming, dus da's best koel. Maar... wat is het voor een taart?
Een koelkast kan nu echt niet buiten staan. Die zijn niet bestand tegen temperaturen onder 0. Is het een optie om hem toch binnen te zetten?

En inderdaad, zoals aardappelhoofd al zegt, het hangt natuurlijk van de taarten af of ze persé koud moeten staan.
Eh...het bier en/of frisdrank uit de koelkast halen?

Ik snap nooit zo dat mensen vaak drinken wel in de koelkast doen, maar taarten dan niet......
Ik heb gisteren 2 appeltaarten gebakken voor vandaag (verjaardag) die heb ik in de oven gezet (nadat ik die af had laten koelen) wegens plaats gebrek.

Als je taarten koud moeten staan dan zou je je drinken buiten kunnen zetten en de taarten in de koelkast. Als je de flessen dicht langs je buitenmuur zet dan bevriezen ze niet. Heb je de taart uitgeserveerd dan heb je weer plaats voor je drinken.
Maar als je plek hebt om de taarten boven neer te zetten, dan heb je daar toch ook plek voor een klein koelkastje (met taarten erin)?

Zo'n ding kun je ook op/onder een tafel zetten.

Ik denk dat het binnen alsnog wel een graad of 18 zal zijn, dus voor kwarttaart oid niet echt een fijne temperatuur. Maar een appeltaart kun je prima bij kamertemperatuur bewaren.
Heb je geen schuur of box?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Appeltaart is inderdaad helemaal niet lekker koud. Gewoon redelijk koel (geen kamertemperatuur maar ook geen koelkast) vind ik het lekkerst en zo blijft ie prima.

Heb je een taart met slagroom dan moet deze absoluut in de koelkast. Of als er een andere vulling (kwark o.i.d.) inzit die je normaal in de koelkast zet natuurlijk ook.
Waarom niet het drinken in de koude kamer boven en de taarten in de koelkast?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Appeltaart gewoon op kamertemperatuur.

Andere taarten kunnen gewoon in de schuur vandaag en vannacht. Als je ze morgenvroeg dan weer in de keuken zet, ontdooit het weer en kan je ze smiddag prima eten!
Het gaat om een monchou taart, appeltaart en een sinaasappeltaart.

Ik heb wel een schuur maar manlief had dinderdag de gymtas van zoon laten staan op een tafel en de handdoek was bevroren. Dus daar is het denk te koud.

Maar ik denk nu appeltaart wel naar boven. En dan het drinken maar uit de koelkast en taarten erin.

Koelkastje naar boven sjouwen zie ik niet zo zitten aangezien manlief vanavond pas laat terug is.

Maar in de dinaasappeltaart zit gern slagroom kan die ook naar boven?
Boven laten staan in een kamertje met het raam een stukje open? Dan is het echt wel koelkasttemperatuur.
Ook al zou je nu een koelkast krijgen/lenen whatever dan moet die eerst nog stabiliseren. Dus die kan je niet eens gebruiken.
quote:Ratteke schreef op 04 februari 2012 @ 11:12:

Ook al zou je nu een koelkast krijgen/lenen whatever dan moet die eerst nog stabiliseren. Dus die kan je niet eens gebruiken.Dat is toch nodig alleen als je m liggend hebt vervoerd?
Ken je niemand die vaak gaat kamperen met een koelkastje? Wij hebben een klein koelkastje met een klep aan de bovenkant om tijdens kamperen te gebruiken. Die pak ik erbij bij een verjaardag.
quote:nak schreef op 04 februari 2012 @ 10:50:

Eh...het bier en/of frisdrank uit de koelkast halen?

Ik snap nooit zo dat mensen vaak drinken wel in de koelkast doen, maar taarten dan niet......

Deze discussie hebben vriend en ik eeuwig en altijd als we een feestje geven. Hij gooit de koelkast stampvol met bier en drinken, en vervolgens kunnen de hapjes nergens staan. Whaaaa!

In ons nieuwe huis heb ik een koelkastje in de garage staan. Wat een verademing. Die gaat gewoon aan als we een feestje hebben, kan daar lekker het bier in.
De badkamer is ook een stuk koeler in huis.
Het drinken kun je ook een paar uur voor aanvang van je feestje buiten zetten. Heb je ook koud drinken en hoef je het nu niet koud te hebben staan.
drinken naar buiten en dan taarten in de koelkast.

Haal het drinken op tijd weer naar binnen, zet het dan in een koelbox en dan blijft het wel koel.
Drinken naar boven. Is het morgen naar je gevoel niet koel genoeg dan in de ochtend even buiten zetten. Appeltaart naar boven en die andere 2 in de koelkast.
In de auto bewaren??
Drinken in glazen flessen buiten zetten, daar lijkt het me ook te koud voor ivm kapotvriezen van het glas.

Koude slaapkamer is volgens mij voor alles wel koud genoeg.

In mijn badkamer is het 9 graden in de slaapkamers waar ik niet slaap denk ik een graad of 7.

Kun je evt. iets bij je buren of zo kwijt voor een paar uur?

Edit: ook als je bier in blik hebt is het buiten denk ik te koud. Heb wel eens een blikje energydrank te lang in de vriezer laten liggen. Volledig kapot gevroreren en opengebarsten. Een zooi was het.

Hoe het zit met plastic flessen weet ik niet.
thee wijzigde dit bericht op 04-02-2012 14:02
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Het ligt er nogal aan welke taarten het zijn. Maar voor de meeste taarten is het nu koud genoeg hoor boven. Appeltaart en kruimeltaarten e.d. zijn het lekkerst op kamertemperatuur, dus die kunnen gewoon in de keuken blijven staan. Drinken zou ik niet buiten zetten, tenzij je het bevroren wilt serveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven