Terrine met vis

01-07-2010 15:00 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!!

Dit weekend ben ik van plan om een vis terrine te maken voor mijn vriendinnen, omdat het mij een leuk zomers gerecht lijkt.

Probleem is: ik heb dit nog niet eerder gemaakt.

Nu weet ik dat ik op google genoeg recepten zal kunnen vinden, maar ben benieuwd of iemand zoiets al eerder heeft gemaakt en wat de tips en trucs zijn.

Deze winter heb ik wel een najaars terrine gemaakt met katenspek / paddenstoelen / rode port e.d. Dus heb al enige ervaring. Maar nu op zoek naar een variant met bijv. zalm / garnalen / paling etc.

Iemand een idee?
Geen idee, je kan het maken hoe je wilt. Heb je wel peper? Misschien is kappertjes erdoor nog lekker?

Maar volgens mij met wat sla is het wel af. Hoeft ook niet perse hoor een paar dingetjes veldsla.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nou hij staat in de koelkast, we zullen het morgen zien. De asperges zijn er toch ingegaan, vond het wel een erg goed idee.. Paling is komen te vervallen daarvoor

En had peper in huis. Zat net de kom zalmmousse uit te lepelen en die was wel zout/peperig. Maar heb er vertrouwen in dat het milder wordt in het totaal.

Heb met dit gerecht ook drie katten erg blij gemaakt Die zitten aan de restjes zalm erg gelukkig te zijn.

Bedankt voor alle hulp!!!
Ben benieuwd Lox. Ga nu duimen dat het niet te peperig is, ik had niet gezegd het halve potje he!! Nee maar bij alle terrine's en moussen vind ik zelf dat de kruiden iets minder zijn als het klaar is. Meen ik echt. Ga wel uiteraard morgenvroeg hier koekeloeren of het gelukt is.

er is iets met mijn koelkast! Hij koelt niet wat ik van hem gewend ben, dus de terrine is niet helemaal stijf geworden.

Ben helaas niet in het bezit van een vriezer. Ben nog niet zolang student af, dus daarom ook nog geen superkoelkast, past niet in een keuken zo groot als een postzegel.

Het noodplan is dat ik hem vandaag koel laat staan, en vanmiddag even naar mijn ouders om hem daar in de vriezer te zetten
He Lox, wat een tegenslag, jammer. Nou hopelijk komt het vanmiddag bij je ouders goed. En evt. in de koelkast even bij buren? Nou kom later weer spieken of het toch gelukt is.

Succes.
En is het gelukt? Ga je het ook maken dit weekend voor je vriendinnen?
Nou mijn koelkast is definitief overleden, dus heb een ander plan voor de vriendinnen moeten bedenken. (helaas minder spectaculair)

MAAR.... Vrijdag tijdens de voetbalwedstrijd hebben wij de zalm gegeten. Weliswaar als mousse, maar ik heb nog nooit zo snel iets op zien gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven