Tosti topic

26-03-2016 22:10 46 berichten
Als de kinderen op woensdagmiddag uit school komen maak ik graag tosti's. Gewoon van die traditionele met ham en kaas op witbrood. Soms salami ipv van ham of met kaas/pesto/tomaat.

Maar er zijn natuurlijk veel meer variaties mogelijk. Wat is jullie favoriete tosti-beleg?

En aangezien mijn vertrouwde tosti apparaat recent kapot is gegaan: koop ik weer tosti apparaat of ga ik voor de contactgrill?
Alle reacties Link kopieren
Oude kaas, ham en ananas vind ik heerlijk.

Ook kruidenroomkaas met gerookte zalm is favoriet.

Ik zie veel lekkere ideeën staan en ik krijg er gelijk trek van.

Als jullie tosti in de pan bakken doe je dan iets van boter in de pan of op het brood?
She needed a hero. So that's what she became.
quote:Nonny schreef op 26 maart 2016 @ 22:39:

[...]

Wat een geweldig goede tip de kaasfonduetosti!Dank je
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Er schiet me steeds meer te binnen, met ragout uit een blikje is ook heerlijk, met wat mosterd.
Boter in de pan :-)
quote:enchantedjewell schreef op 26 maart 2016 @ 22:45:

Oude kaas, ham en ananas vind ik heerlijk.

Ook kruidenroomkaas met gerookte zalm is favoriet.

Ik zie veel lekkere ideeën staan en ik krijg er gelijk trek van.

Als jullie tosti in de pan bakken doe je dan iets van boter in de pan of op het brood?Boter aan de buitenkant van het brood smeren. Doe ik trouwens ook als ik 'm in de tosti-ijzer maak.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Pizzatosti! Mozarella, pastasaus, salami, ...
quote:Djessy schreef op 26 maart 2016 @ 22:47:

[...]

Boter aan de buitenkant van het brood smeren. Doe ik trouwens ook als ik 'm in de tosti-ijzer maak.Dit.
Salami, mozzarella en pesto.... yum.

Maar wisten jullie dat tosti's ook net mensen zijn?
Knakworsten met kaas.
Banaan met kaas

Geitenkaas en honing

Pizza (tomatenpuree met knoflook, oregano, tijm, zout en peper en beleggen met wat je normaal op een pizza doet.

Gorgonzola, peer en walnoten

Die laatste maak ik het liefste in de oven. Eerst brood roosteren onder de grill, dan beleggen en weer onder de grill.
Ik zou geen tostiapparaat meer kopen. Ik maak tosti's altijd in een koekenpan sinds mijn schoonvader dat een keer deed. Véél lekkerder vind ik. Ik heb mijn tostiapparaat de deur uit gedaan.

Verder geen tips want ik eet eigenlijk alleen saaie tosti's met kaas (en die doop ik dan in de currysaus). Ik lees mee!
Ik maak mijn tosti altijd in de oven. Brood wordt dan tenminste ook niet fijn geplet.
Boterham besmeren met tomatenketchup, Italiaanse kruiden erover strooien, (veel) kaas, fijn gesneden ui, olijven, plakje salami en dan weer een met tomatenketchup besmeerde boterham er bovenop! Eigenlijk is dit gewoon een soort pizza, maar wel superlekker!
Tosti, tosti, lekker istie, weinig kostie! Naast de standaard variant en de moz-pesto-parma variant ben ik verzot op de geitenkaas-honing-tijm-appel met bacon! Waarbij de geitenkaas ook brie mag wezen....

Voor de kinderen misschien te heftig overigens... Regular ham kaas tostis zijn nog lekkerder met zoete chili saus????
voor het grote tosti-topic klik hier

andere tosti-topic: liefde voor een tosti
Hier grote fan van tosti kaas, salami en banaan. Of alleen kaas en banaan.

Ook erg lekker: geitenkaas met walnoten en honing. Of mozzarella met tomaat, pesto en pijnboompitten.
Kaas met Italiaanse kruiden. Gebakken in de pan. Vind zo'n platgedrukte tosti uit zo'n apparaat zó jammer...

Heb hier veel inspiratie opgedaan. Kan het, tosti als ontbijt?....
Hier met kaas, ham of snijworst.

Of appel met kaneel.
Ik las net ergens dat banaan en chocopasta ook een geniale combi moet zijn, ik durf dat nog niet aan

Iemand ervaring? Is het echt zo lekker?
tvp
geneet van 't laeve
http://www.tostiszijnnetmensen.nl/index.php

Edit: oh, (tosti met) mosterd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven