turks brood invriezen?

10-03-2011 12:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal brood altijd in de vriezer. Ideaal.

Maar eet ook wel eens turks brood, bij de shoarma bijvoorbeeld.

Ik haal die meestal bij de supermarkt.

Kun je deze broden ook invriezen vroeg ik me af, of is dat niet lekker.

Iemand ervaring mee?
Is niet echt lekker, je kan het wel even bewateren en opwarmen maar nee, ik doe het niet.
Het wordt erg droog.
Het wordt zo taai als een oude soldatenlaars. Zou het niet doen.
Turks brood is vaak na 1 dag al erg droog (droger dan "gewoon" brood) en invriezen is dan ook geen succes gebleken bij mij.
Niet doen. Net zo min als vers stokbrod.
en zou je t wel 1 dagje kunnen bewaren? vandaag kopen morgen eten, of is t dan al te droog?
Het lekkere van Turks brood is juist die verse malse textuur die na een paar uur helemaal verdwijnt. Een dag later ligt het bij mij in de prullenbak.
Ramiaatje: misschien als je het goed inpakt met huishoudplastic? En anders kan je voor shoarma ook nog van die pitabroodjes gebruiken, die moet je afbakken.
Een dag later kan wel, maar goed in een dichte plastic zak bewaren, is natuurlijk al een stuk minder lekker, dat wel, maar nog wel eetbaar (volgens man, ik vind het dan al te droog)
Ik doe het wel eens, maar dan maak ik het brood wel vochtig en daarna even in de oven. Het lekkerste in natuurlijk vers, maar als je het gewoon bij de maaltijd gebruikt met salade en humus etc. is het prima.
Uit de vriezer is het als kaal turks brood niet lekker. Maar als ik het over heb, dan snij ik het na het ontdooien doormidden, en doe er dan olijfolie op, beetje knoflook en peterselie erbij, even in de oven, en smullen
ZO maak je een oude krant nog lekker.
De Turkse broden van de Turkse bakker kun je prima invriezen en ontdooid weer eten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kjong schreef op 10 maart 2011 @ 13:21:

ZO maak je een oude krant nog lekker.
Ik heb er gewoon een hekel aan om eten weg te gooien, dan maar op deze manier, toch? Toch zonde om een half turks brood weg te gooien anders
Ga t morgen wel vers halen. Dan nog maar een keer op pad.

(was makkelijker geweest alle boodschappen in 1 keer te halen)
Ik vries het vaak in en als ik het nodig heb ontdooi ik het, niks mis mee.

Maar ik haal het wel atijd vers bij de Turkse bakker, laat het afkoelen en dan meteen de vriezer in.
Je kan Turks brood prima invriezen als je het na het ontdooien tenminste "oppiept" in de oven. Niks mis mee!
Eens met goedoes, sartan en BGB. Gaat hier, opgepiept, ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven