Uit eigen tuin, recepten?

22-12-2009 10:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega is bijna jarig en zij heeft een groentetuin. Ik weet dat zij vaak moeite heeft met het bedenken van verschillende recepten als het, bijvoorbeeld, courgettetijd is. Daarom leek het mij leuk om een receptenboek te geven met voornamelijk recepten van groente uit eigen tuin. Er zijn zoveel verschillende boeken te vinden, dus ik dacht, misschien heeft iemand een echte aanrader?
Ja ik heb een kookboekje met koken met kruiden. Of zoek je meer echt voor groente? Ik keek net al even, zie even niet waar ik dat boekje heb liggen maar als je de titel end. wilt weten dan zoek ik het wel voor je op. Dus daar staan wel recepten in maar echt gericht op verse kruiden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nee, echt voor groente.
Pilous, misschien kun je van bijv. smulweb, andere sites, hier de index zelf een compilatie maken van verschillende gerechten. Speciaal van groentesoorten waarvan je weet dat ze altijd veel heeft cq ze weinig inspiratie heeft. Soort persoonlijk kookboek/-schrift.
Heeft Jamie Oliver niet een boek over de moestuin? Gevonden..

Thuis bij Jamie
anoniem_8170 wijzigde dit bericht op 22-12-2009 11:23
Reden: link aangepast
% gewijzigd
Jamie dus. Staan ook tips in voor het verbouwen van groente en de recepten zijn gesorteerd op jaargetijde ook leuk en het is een erg mooi kookboek (al zeg ik het zelf)
Juniper, is een plaatje met een kaarsje....

Dat is ook wel een leuk idee Thee, maar ik heb niet zo heel veel tijd om tientallen recepten op te snorren
Is het dat boek met bij Jamie thuis?
http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004005439244/index.html ?
quote:Pilous schreef op 22 december 2009 @ 11:14:

Juniper, is een plaatje met een kaarsje....

Dat is ook wel een leuk idee Thee, maar ik heb niet zo heel veel tijd om tientallen recepten op te snorren

multomapsysteem met alfabet, vast wat recepten erin, zodat ze zelf aan kan vullen (of jij nog eens wat voor haar kunt printen als je hier bijv. iets voorbij ziet komen)?

Bestaat er geen scheurkalender met (seizoens)groente?
quote:Pilous schreef op 22 december 2009 @ 11:16:

http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004005439244/index.html ?Ja die is het. Wil 'm zelf ook graag!
gebakken sneeuw. Zat in mijn tuin

Jamie Oliver is een aanrader als je idd je eigen groenten kweekt ( ook als je ze net als ik gewoon koopt)
Er is een serie die heet: Gezond uit de moestuin.

Daarin heb je verschillende delen, bijv. pompoenen en courgettes of tomaten.

...
Of zoek eens op Yolanda van der Jagt. Zij kookt ook veel uit eigen tuin en schrijft ook kookboeken over seizoensgroenten (Lekker Hollands bijv.)
...
Thnx girls, het is Jamie geworden, maar ik ga de tip van Queenie absoluut aan haar meegeven ook.
Goeie keus die van Jamie! Laat haar dan ook eens de uiensoep maken en een kommetje voor je meenemen. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven