Uit eten en je vond het niet lekker

16-08-2009 09:21 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister waren we uit eten geweest in Nijmegen. Mijn vriend had een soort spies met verschillende stukjes vlees. Kip, varken, lam, en biefstuk. Alleen de stukjes biefstuk waren niet lekker ( ik had het ook geproefd ) en het was idd niet lekker. Hij had de stukjes biefstuk laten liggen op zijn bord. Toen ze serveester ging afruimen en vroeg of het had gesmaakt, zei mijn vriend dat de biefstuk niet lekker was. Ze kwam later terug met de mededeling of we een drankje wilden van het huis.

Zeggen jullie het altijd wanneer het eten niet heeft gesmaakt? Vroeger deed ik dit nooit, ik was zo verlegen..maar nu zeker wel!!
Ik zou er ook wat van zeggen, en wel gelijk.

En als ze me tot drie keer het zelfde bord terug geven, dan betaal ik helemaal niks.(en eet het niet op, natuurlijk)

Moeilijke klant he
Ha die spiesenboot! Ja, dat is idd niet zo aan te bevelen. Ik heb daar een tijd terug ook gegeten en ook aangegeven dat het niet had gesmaakt. Het enig wat ik lekker vond was het desert.

De bijgerechten waren ook niet om over naar huis te schrijven. Dit heb ik ook netjes gemeld.
quote:Boarn schreef op 16 augustus 2009 @ 10:00:

Laatst hadden we kleine tappas met stokbrood vooraf in de sauna. Op sommige stukjes stokbrood zat groene schimmel. Toen heb ik ook de serveerster er bij geroepen, die zich echt helemaal kapot schaamde. Ze kwam later terug met een nieuwe schaal en ze heeft het van onze rekening af gehaald. Dat vind ik erg netjes en had niet gehoeven.

Toen ik zelf in de horeca werkte zag ik het ook wel. Iedereen het hele bord leeg, bijna uitgelikt zelfs en dan maar klagen dat het niet lekker was, of koud. Nou, daar moet je mee komen op het moment dat er nog wat ligt, niet als alles op is en de serveerster de tafel af komt ruimen.

Had niet gehoeven? Ze geeft je beschimmeld brood, hoe lang moet dat er al gelegen hebben? Je mag van een restaurant verwachten dat ze dagvers stokbrood hebben...

Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ze zich kapot schamen en je tegemoet komen op de rekening!
quote:lindy schreef op 16 augustus 2009 @ 09:58:

En dan was het zeker ook nog a-puree uit een pak? Flikken ze ook iets te vaak.

Ik wilde net op je andere posting dat je schreef dat je zelf het vaker beter kan maken een mooi voorbeeld geven met een foto. Heb een keer in een mexicaans restaurant gegeten en (voor mijzelf) een foto van het gerecht gemaakt. Daarna zelf gemaakt en ook op de foto gezet. Tsja....... echt een wereld van verschil in het voordeel van mijn gerecht.

Ja ik vind het altijd een aanfluiting als aardappelpuree uit een pakje komt. Ook bij desserts vind ik het erg als het fruit uit blik komt. Ik proef het gewoon. Verlakkerij en m.i. een schande voor je vak als kok.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zeg het ook,kreeg een keer tijdens een familieweekend in center parcs een biertje wat zo vreemd smaakte net of het bedorven was ofzo dus ik heb meteen de ober geroepen en een nieuwe gekregen ,mijn schoonvader vond dat ik het maar gewoon op had moeten drinken...

Later tijdens dat weekend had vriend apfelstrudel en die was helemaal koud,hij at het gewoon op vond het zo ook lekker maar schoonzusje vroeg om een nieuwe een warme,weer vond schooonvader dat niet nodig.

Ik zei later nou je betaald er dik voor ik vind dat het goed moet zijn,hij vond het aanstellerij..
Yep, a-puree uit een pak, fruit en groente uit blik, slagroom uit een bus (eeeeeewwww, zo moeilijk is het toch niet om zelf even wat slagroom te kloppen? Nog goedkoper ook!), kruiden''boter'' gemaakt van margarine, ik proef dat allemaal meteen.
quote:lindy schreef op 16 augustus 2009 @ 10:43:

Yep, a-puree uit een pak, fruit en groente uit blik, slagroom uit een bus (eeeeeewwww, zo moeilijk is het toch niet om zelf even wat slagroom te kloppen? Nog goedkoper ook!), kruiden''boter''

gemaakt van margarine, ik proef dat allemaal meteen.Maar wel overal de 'verse/vers bereide' prijzen voor rekenen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Och ja...dat beschimmeld brood heb ik ook eens gehad meerdere malen bij de zelfde lunch room, 1e keer dacht ik nog van okee kan gebeuren wel wat van gezegt en ander broodje gekregen, de 2e keer weer beschimmeld brood, dat kan niet hoor het is een lunch room daar komen dagelijks veel mensen het zit ook midden in de pasage zorg je toch voor dat daar verse stokbrooodjes pistoletjes worden verstrekt !, toen ik de 2e keer ging zei dat meisje owh ik snijd dat stukje er wel van af dan is er niks mis meer mee , ik keek haar alleen maar aan...en dat was al genoeg ik kreeg een vers broodje en dat is ook de laatste keer dat ik daar ooit wat ben wezen eten bah !
Laatst was ik mijn nichtje uiteten.

We zaten op het terras lekker te eten. Mijn nichtje had een entrecote besteld en had al een paar happen op. Wil ze weer een stukje vlees afsnijden ziet ze ineens een dode wesp liggen op het vlees. Echt niet dat dat ding er net op lag was want de saus was er al over heengegoten!!! Het moet dus echt in de keuken gebeurd zijn. Ze dacht in eerste instantie dat het een stukje groente was, totdat ze goed ging kijken.

Ober erbij gehaald en die beweerde dat het echt niet in de keuken gebeurd was, want die is goed afgesloten.

Uiteraard de rest teruggestuurd. Ze konden haar alleen het toetje aanbieden, het hoofdgerecht moest betaald worden. Met deze oplossing was ze het niet eens, het ergste vond ze eigenlijk nog dat de ober indirect suggereerde dat ze loog omdat het niet in de keuken gebeurd zou zijn. Terwijl het overduidelijk was dat de saus er overheen zat.

Ze is toen met de eigenaresse gaan praten. Uiteindelijk heeft ze het hoofdgerecht niet hoeven betalen.

Ikzelf had dat nooit gedurfd, (wel het terug sturen) maar zelf was ik gewoon akkoord gegaan met de eerste oplossing en was met een vervelend gevoel wegegaan.
quote:girlxxx schreef op 16 augustus 2009 @ 10:53:

Och ja...dat beschimmeld brood heb ik ook eens gehad meerdere malen bij de zelfde lunch room, 1e keer dacht ik nog van okee kan gebeuren wel wat van gezegt en ander broodje gekregen, de 2e keer weer beschimmeld brood, dat kan niet hoor het is een lunch room daar komen dagelijks veel mensen het zit ook midden in de pasage zorg je toch voor dat daar verse stokbrooodjes pistoletjes worden verstrekt !, toen ik de 2e keer ging zei dat meisje owh ik snijd dat stukje er wel van af dan is er niks mis meer mee , ik keek haar alleen maar aan...en dat was al genoeg ik kreeg een vers broodje en dat is ook de laatste keer dat ik daar ooit wat ben wezen eten bah !Dat verse broodje had ze van mij ook mogen houden, ik was weggegaan.
Schandalig dat zo'n serveerster dat durft te zeggen, ''er wel een stukje vanaf snijden''. Meteen Rob Geus op afsturen, dat zal zulke kook-nitwits leren!
quote:tilalia2 schreef op 16 augustus 2009 @ 10:01:

Als er iets niet goed of niet lekker is moet je het meteen zeggen, dan heeft het restaurant tenminste nog de kans om het goed te maken.

Eens.

Bij ons moeten de serveerster/kelners tijdens de maaltijd naar de gasten toegaan met de vraag of het smaakt. Zo heeft de gast de kans om te zeggen dat het niet in orde is en wij nog de kans om het wel goed op tafel te krijgen. Als je het pas achteraf zegt en je hebt je bord schoonleeg, ja dan is het wel wat laat om nog te gaan klagen.
quote:misschicken schreef op 16 augustus 2009 @ 11:01:

[...]

Dat verse broodje had ze van mij ook mogen houden, ik was weggegaan.Klopt, zo denk ik er nu ook over, maar dat is achteraf gepraat, nu zou ik nog assertiever reageren haha.
quote:lindy schreef op 16 augustus 2009 @ 09:57:

Ik vind dat ik zelf veel te vaak veel beter kook dan het restaurant of eetcafé. Tegen een toprestaurant kan ik uiteraard totaal niet op, maar zeg de meer standaard gerechten, die fix ik zelf ook, en beter.Eens! En als je dan ziet wat je er voor moet betalen (normale prijzen hoor - 20 euro hoofdgerecht) en het is niet echt lekker denk ik al snel: voor 5 euro had ik het zelf in elkaar gedraaid en veel lekkerder. Nu moeten er in de horeca natuurlijk nog allerlei kosten, maar ik kook dan liever thuis met goede producten.
quote:bumper schreef op 16 augustus 2009 @ 10:59:

Laatst was ik mijn nichtje uiteten.

We zaten op het terras lekker te eten. Mijn nichtje had een entrecote besteld en had al een paar happen op. Wil ze weer een stukje vlees afsnijden ziet ze ineens een dode wesp liggen op het vlees. Echt niet dat dat ding er net op lag was want de saus was er al over heengegoten!!! Het moet dus echt in de keuken gebeurd zijn. Ze dacht in eerste instantie dat het een stukje groente was, totdat ze goed ging kijken.

Ober erbij gehaald en die beweerde dat het echt niet in de keuken gebeurd was, want die is goed afgesloten.

Uiteraard de rest teruggestuurd. Ze konden haar alleen het toetje aanbieden, het hoofdgerecht moest betaald worden. Met deze oplossing was ze het niet eens, het ergste vond ze eigenlijk nog dat de ober indirect suggereerde dat ze loog omdat het niet in de keuken gebeurd zou zijn. Terwijl het overduidelijk was dat de saus er overheen zat.

Ze is toen met de eigenaresse gaan praten. Uiteindelijk heeft ze het hoofdgerecht niet hoeven betalen.

Ikzelf had dat nooit gedurfd, (wel het terug sturen) maar zelf was ik gewoon akkoord gegaan met de eerste oplossing en was met een vervelend gevoel wegegaan.Juist en daarom moet je er direct wat van zeggen zodat je niet met een slecht gevoel naar huis gaat.
quote:lindy schreef op 16 augustus 2009 @ 11:04:

Schandalig dat zo'n serveerster dat durft te zeggen, ''er wel een stukje vanaf snijden''. Meteen Rob Geus op afsturen, dat zal zulke kook-nitwits leren!Jazeker, is te erg voor worden, en goedkoop is dat zaakje ook niet echt smerig !
quote:Petrokia schreef op 16 augustus 2009 @ 11:05:

[...]

Eens! En als je dan ziet wat je er voor moet betalen (normale prijzen hoor - 20 euro hoofdgerecht) en het is niet echt lekker denk ik al snel: voor 5 euro had ik het zelf in elkaar gedraaid en veel lekkerder. Nu moeten er in de horeca natuurlijk nog allerlei kosten, maar ik kook dan liever thuis met goede producten.

Dan nodig ik jou uit om eens bij ons te komen kijken wat voor extra kosten wij nog meer hebben dan alleen de inkoop van de verse producten.

Als je niet zoveel geld voor een gerecht wilt betalen dan doe je dat toch niet, dan ga naar een goedkoper eetcafé waar het een stuk minder is maar waar je maar 7 euro hoeft te betalen voor een gerecht.
Ik zeg er altijd iets van. Ik heb bij een eetcafe ooit een gerecht 3x terug gestuurd omdat het van binnen nog bevroren was. Bij de 3e keer zei de ober dat ik wel wat sneller moest eten want anders zou het gerecht weer koud worden. Ehmm?? Ja dat het koud wordt geloof ik meteen, maar zo koud dat het van binnen weer opnieuw bevriest? Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Ik heb het dus weer terug gestuurd en een klacht ingediend bij de eigenaar. Die bood zijn excuses en een ander gerecht aan.

Vieze glazen stuur ik trouwens ook altijd terug, ik heb weinig zin om op zo'n manier een koortslip op te lopen.
.
Als het eten echt niet goed is, zoals een haar in eten, beschimmeld brood, koud eten e.d., dan zou ik het zeker zeggen.

Maar 'niet lekker' zegt mij niet zoveel. Dan moet je aangeven wat er mis is. Biefstuk niet mals ofzo.
.
quote:girlxxx schreef op 16 augustus 2009 @ 11:06:

[...]

Jazeker, is te erg voor worden, en goedkoop is dat zaakje ook niet echt smerig !Ik weet welke je bedoelt! Dat is die beneden bij de trap toch? Ik heb daar nog nooit gegeten en ga dat nu ook niet meer doen ook. Koffie gaat wel, maar een cappuccino doe ik daar ook niet meer. Slootwater. En iid goedkoop is ie ook niet.
Sta regelematig in de keuken en sinds ik dat doe, ben ik wat dat betreft wel iets assertiever geworden. Als iets echt niet lekker is, geef dat aan bij de bediening! Als je dat niet doet, kan de keukebrigade ook niet voor je doen, heel simpel. Als klant heb je gewoon het 'recht' om iets terug te sturen en in een goed restaurant zal een kok ook echt proberen om te zorgen dat je gerecht wel naar je zin in.
Ik had een keer pasta besteld in een restaurant (als hoofdgerecht), kreeg ik 6 stukjes ravioli en een beetje saus! Toen heb ik gewoon gezegd dat ik het nogal karig vond. Kreeg ik een dubbele portie
Voordat ik zelf in de horeca had gewerkt zei ik er ook niets van. Maar nu stuur ik zeker een glas terug. Ik had de fanta al ingschonken toen ik de lipgloss ontdekte maar kreeg netjes een nieuw glas met een nieuw flesje. De netste oplossing, maar er zijn er ook die je alleen een schoon glas geven hoor.

Laatst zat ik in een restaurant wat van eigenaar was gewisselt en dat was meteen drastisch te merken aan de kwaliteit. Kaart plakte, bestek nog niet op tafel en het eten al wel. 4 broodjes voor 6 mensen.

Dan was er nog het toetje: grand dessert - "al het lekkers wat we in huis hebben" Dat impliceert volgens mij dat je van al de voorgaande keuzes een beetje krijgt. Helaas, niet dus. Daar hebben we wat van gezegd en we kregen netjes een bordje met 2 bolletjes ijs extra. Maar het gezicht van de bediening: Stelletje zeikerds...

We zullen daar nooit naar terug gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven