Uit eten in het Westland

10-01-2010 22:30 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Eind januari zijn mijn vriend en ik vijf jaar bij elkaar. We willen dan uit eten en hij mag de locatie kiezen. Nu wil hij graag in zijn regio uit eten, regio Westland dus, en ik wil hem graag een plezier doen. We hebben nog nooit in het Westland buiten de deur gegeten, omdat we in de veronderstelling leefden dat lekker eten in het Westland iets heel anders (grote lappen vlees met veel friet) betekent dan wat hij en ik lekker eten vinden.

We zijn dus op zoek naar een restaurantje in het Westland, dus liever niet in Den Haag, waar we voor maximaal 40 euro p.p. (exclusief drinken) kunnen eten. Wie heeft er een leuke suggestie voor ons?
quote:Isabelle41 schreef op 11 januari 2010 @ 21:29:

Vorig jaar ben ik niet geweest maar jaren wel hoor. Haha, in Naaldwijk staat iedereen te dringen op het W.plein en maar innemen. God, wat drinken die mensen snel en veel..Niet bij te benen voor een Haagsche dame

Ze zuipen, zoals ze werken. Hard en veel.

Ik heb gestudeerd in Delft en al die studenten daar stoer lopen doen en ik was niet echt onder de indruk. Ik ben tijdens mijn studietijd eerder minder dan meer gaan drinken ten opzichte van het Westland. (En nu ben ik pappa en drink ik niet meer, alcohol is de duivel)
quote:ColeTurner schreef op 11 januari 2010 @ 21:29:

Fiepje: In het kader van je integratieproces moet je verplicht een keer naar het zomerspektakel in de Maasdijk!

Nou! Vind je?! Daar doen ze aan biermisbruik... Het vliegt door de lucht met dienblad en al. 1 maal geweest en vond het geen succes.

Maargoed, een ander houd er misschien van om binnen een kwartier 4 dienbladen met bier over zich heen te krijgen.
Doornroosje: Dat bier dat ze tijdens die feesten tappen is toch geen echt bier, dus er is ook geen sprake van biermisbruik.
quote:ColeTurner schreef op 11 januari 2010 @ 21:34:

Doornroosje: Dat bier dat ze tijdens die feesten tappen is toch geen echt bier, dus er is ook geen sprake van biermisbruik.

Daar moet ik je gelijk in geven...

Vandaar misschien ook dat ze DENKEN zoveel te kunnen drinken..

Als mijn vriend een biertje neemt vanuit een flesje of blikje is het ineens niet zo'n "bikkel" meer hoor.
Van de zomer, toen ik er dus nog werkte, met de p.v. zo'n boottocht gedaan. Sprongen van een brug, ik dacht bij Schipluiden, allemaal dronken jongens in het water. Installatie nat op de boot, mannen van de muziek boos en de politie gebeld. Toestand dus. Door dat drinken en dat is wel afschuwelijk en gevaarlijk.
Schipluiden is Midden-Delfland en daar dient men zich te gedragen. De zuipschuiten zijn een doorn in het oog van de gemeenten Westland / Midden-Delfand en het Hoogheemraadschap van Delfland.
quote:fiepje schreef op 11 januari 2010 @ 20:28:

Ik heb eigenlijk nooit iets gemerkt van enige uitwisseling tussen de beschaving en het Westland.*

* Op mijn vriend na, die hier meeleest.
quote:Gravinnetje schreef op 11 januari 2010 @ 20:33:

[...]

Dat is toch van dezelfde van Herdershof (Hodenpijl)? Is volledig biologisch.

Je loopt alleen daar wel het risico op bieten, aardappels met sju en als toetje vla over het aardappelrestantenbord. Ze hebben zelfs dezelfde verf gebruikt. Post had vast nog potten over.
quote:Doornroosje80 schreef op 11 januari 2010 @ 21:36:

[...]

Daar moet ik je gelijk in geven...

Vandaar misschien ook dat ze DENKEN zoveel te kunnen drinken..

Als mijn vriend een biertje neemt vanuit een flesje of blikje is het ineens niet zo'n "bikkel" meer hoor. Ik heb dat zo'n 17 jaar geleden meegemaakt met een penvriendje van mijn zusje uit het Verenigd Koninkrijk. Die was het Engelse ale gewend en ging de grote meneer uithangen met mij en mijn vrienden. Die jongen lag al om 23:00 op bed, omdat hij helemaal lam was van het Nederlandse bier. En dat was volgens mij gewoon tapbier.
quote:Gravinnetje schreef op 11 januari 2010 @ 20:51:

Och och, mannen uit het Westland. Het is wel een soort apart hoor. Over het algemeen is het gewoon een boer met een hart van goud. Helemaal goud *maar dan op zijn Westlands*.

De familie van man zijn Westlanders. Hijzelf heeft er nooit gewoond maar heeft er wel gewerkt en dus die Westlandse familie he? Kortom, hij is wat minders boers maar dat Westlandse luchtje hangt wel om hem heen hoor.

Het ultieme compliment van een Westlander: BEST (en dan de e als een soort geit uitspreken beeeeeeest). Hoe was het eten? Beeeeeest. Gut en dan ben je nog trots ook als je dat te horen krijgt. Nee hoor, ze zeggen nog veel liever BAR. Terwijl ik iets barslecht vind is het bij hen bargoed.
quote:ColeTurner schreef op 11 januari 2010 @ 21:08:

In Naaldwijk heb je Bar gezellig.

Zwieber snapte in het begin ook niet dat 'bar' iets goeds kan zijn.Nog steeds niet lieverd.
vanuit landjepikwijk @ Cole&Zwieber

Ga me de komende jaren eens wat meer in de zuiderburen hier verdiepen, want zo te lezen zijn ze bar leuk! (Winkelen in W. is alvast erg fijn, who needs die Haagse binnenstad anyway met de Boogaard, de Leyweg en W. binnen handbereik?!?)
Tia, deze zomer met Zwiepje en Tiamini met oordopjes in naar de opening van Waterpop? Openingsact is meestal een band die muziek maakt voor kinderen.
Ik ken het idd van naam, zwager heeft er een paar jaar geleden gespeeld (en die maakte géén kindermuziek ).

...Ik begrijp overigens dat dit een oppasklus betreft terwijl jij en Zwieber andere dingen gaan uitvreten?
quote:ColeTurner schreef op 10 januari 2010 @ 23:21:

Waarom wil je vriend perse in het Westland eten? In Oud Rijswijk en Delft kun je ook lekker eten zonder dat je uit moet wijken naar Den Haag.Ja, lekker bij Chin Ind Rest!
quote:Tia Dalma schreef op 11 januari 2010 @ 21:45:

Ga me de komende jaren eens wat meer in de zuiderburen hier verdiepen, want zo te lezen zijn ze bar leuk! (Winkelen in W. is alvast erg fijn, who needs die Haagse binnenstad anyway met de Boogaard, de Leyweg en W. binnen handbereik?!?)

Heeft het Westland de Leyweg en omgeving ook al geannexeerd!?

Dan werk ik in het Westland! )cheer(

Vandaag tijdens de luns overigens nog een Westlander gek zitten maken. Hij haaste zich om te zeggen dat hij slechts import was. Yeah right.
quote:Tia Dalma schreef op 11 januari 2010 @ 21:45:

Wat te denken van "de Tuinen" in Naaldwijk?

Erg gezellig winkelen, geen auto's die je irriteren en veel leuke winkels. De grote arenhuizen zijn vertegenwoordigd,maar ook veel leuke boetiekjes. :-)

w
quote:Nijntje schreef op 11 januari 2010 @ 22:33:

[...]

Ja, lekker bij Chin Ind Rest!Ik dacht meer aan Willem V
quote:Tia Dalma schreef op 11 januari 2010 @ 21:55:

Ik ken het idd van naam, zwager heeft er een paar jaar geleden gespeeld (en die maakte géén kindermuziek ).

...Ik begrijp overigens dat dit een oppasklus betreft terwijl jij en Zwieber andere dingen gaan uitvreten? Nee hoor, overigens dacht ik even dat ik in dit bericht de oppas was en jij en Zwieber gingen shoppen.
quote:ColeTurner schreef op 13 januari 2010 @ 15:13:

[...]

Ik dacht meer aan Willem V

Willem V is zeker de moeite waard!

Heb vroeger samengewerkt met de eigenaar annex chef bij restaurant Savarin te Rijswijk. Daardoor dus ooit eens beland bij Willem V en behoort toch zeker wel tot 1 van onze favorieten hier in de regio.
Vanmiddag hadden we een gesprek met de juf van Zwiepje. (Het was overigens een heel positief gesprek.) Omdat Zwiepje naar de BSO was en we hebben hem niet na een half uur al op wilde halen, zijn we via de A4 doorgereden naar Schipluiden om wat te drinken in het huiskamerrestaurant.

Deze week staat er typisch hollandse winterkost op het menu, zoals zuurkool en een stoofgerecht. Ik had chocolademelk van verse melk en echte chocolade. Het smaakte echt anders dan de senseo chocolade die ik in mijn eigen huiskamer drink, maar wel lekker. Echte smaak van echte ingredienten. Zwieber had echte verse druivensap van Tuinzigt en vond het niets, maar die is ook meer van de beschaving en fabrieksproducten.

Hier een fotootje uit de Schakel. Interieur is van de kringloop, het past wel helemaal bij het Midden-Delflandse / Westlandse huiskamersfeertje (met vla over de aardappels).

quote:ColeTurner schreef op 11 januari 2010 @ 21:11:

fiepje: Nee, dat is Maasdaaik, vlakbij Hoek van Holland.

Ter Heijde dat is een van de zwakke schakels in de Delflandse kust.

Kijk uit wat je zegt hè . Ter Heijde daar komen onze beste vrienden vandaan en dat zijn geweldige mensen.

Maar goed, lekker eten in het Westland. Als we er zijn gaan we altijd naar de shoarmatent Oase in de Herenstraat in Wateringen. Al 5 x een prijs voor beste shoarmatent in Nederland.

Misschien niet het meest chique restaurant maar wel lekker.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
De sterkte of zwakte van de zeewering bij Ter Heijde zegt toch niets over jouw vrienden? Hooguit dat zij zo moedig zijn om daar te willen wonen. Ter Heijde is al zeker twee keer weggespoeld in het verleden. Shoarmatent in Wateringen is inderdaad erg goed, al heb ik daar in geen jaren meer gegeten.
quote:ColeTurner schreef op 13 januari 2010 @ 15:14:

[...]

Nee hoor, overigens dacht ik even dat ik in dit bericht de oppas was en jij en Zwieber gingen shoppen.

izzadeal!!

Dank voor de recensie van In Digo, nog wel een ideetje voor TD-man en mij want op weg van/naar schoonouders (bv te combineren met een bezoekje aan de MustSee in Delft: veel betere bios dan die hele Pathé in Den Haag!)
Tia,

Je moet wel van streekproducten houden en Hollandsche kost. En dan bedoel ik ook echt streekproducten, want de slagroom komt bij boer van de Winden vandaan (waar ik met Zwiepje nog weleens de koeien ga aaien). Er staat nog net niet op de menukaart van welke koe (Berta I, II of III) de melk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven