uitsteker of portioneerring zelfde??

12-12-2010 14:38 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

ik ga voor kerst een zalmtaartaar maken als voorgerecht en wil dit mooi opdienen. nu heb ik net een uitsteker gekocht maar is dit het zelfde als een potioneerring? werkt dit anders?

ik was helemaal blij met mn aankoop maar vraag me af of ik nu het juiste keukenhulpje in huis heb....

wie weet het antwoord? groetjes erin
Nee, dat is niet hetzelfde. Maar het kan wel voor hetzelfde gebruikt worden

Een uitsteker is echt om dingen uit te steken, een portioneerring is om op het bord te zetten en dan te vullen. Ik heb ze beide in huis.
Ze zijn niet hetzelfde, maar zolang het rond is en aan 2 kanten open kun je het als portioneerring gebruiken. Zelfs een stuk regenpijp werkt
Oh, goed om te weten. Ik heb wel van die ringen om mooi op te dienen (wat is de naam eigenlijk) en ik zoek zelf van die uitsteek-stempel achtige dingen om ravioli uit te steken. Weet iemand hoe&wat&waar?
Bij een kookwinkel. Maar volgens mij hebben ze dat soort dingen nu ook bij Marskramer/hema/xenos/blokker etc. Maar dat weet ik niet heel zeker. Ik heb het volgens mij weleens in een folder zien staan.
Fijn wat reactie's! Niet hetzelfde dus... Dat dacht ik al. Maar ik kan ze dus wel voor hetzelfde gebruiken. Black dress jij zegt ik heb ze beide, verschilt het in gebruik?

@schuddebuikje die uitstekers koop je bij kookwinkels. Ik heb ze gekocht bij zus en zo, niet zo duur en im alle vormen en maten. Zelfs kerstboompjes e.d. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven