Vaak honger
zaterdag 24 september 2011 om 16:05
Na mijn onserieuze topic over; haat aan de aardappel kom ik nu met iets waar ik graag een normaal antwoord op zou willen hebben
Ik heb na het avondeten vaak weer meteen honger.
Ga dan snoepen en snaaien en dat kan ik niet tegenhouden.
Maar het is toch ook raar dat als je gewoon genoeg eet, soms zelfs iets te vol zit, dat je dan nog honger hebt daarna? Hoe komt dat? En wat zou ik er tegen kunnen doen?
Ik heb na het avondeten vaak weer meteen honger.
Ga dan snoepen en snaaien en dat kan ik niet tegenhouden.
Maar het is toch ook raar dat als je gewoon genoeg eet, soms zelfs iets te vol zit, dat je dan nog honger hebt daarna? Hoe komt dat? En wat zou ik er tegen kunnen doen?
zaterdag 24 september 2011 om 23:12
Zoiets heb ik ook lange tijd gehad. Stond dan midden in de nacht op om iets te eten anders kon ik niet meer slapen of sliep dan zo licht dat ik de volgende dag uitgeput was. Het enige wat mij daartegen bleek te helpen was het eten van meer proteine in de vorm van rundvlees en eieren. Soms sta ik nog wel eens midden in de nacht een ei te koken want het is nog steeds zo dat ik niet goed / niet diep slaap wanneer ik een dag vegetarisch heb gegeten of alleen vis bij de hoofdmaaltijd.
Ik heb het ook wanneer ik op een dag naar verhouding veel zoete dingen heb gegeten.
Misschien geeft je lichaam aldus aan dat het bepaalde voedingsstoffen mist.
Ik heb het ook wanneer ik op een dag naar verhouding veel zoete dingen heb gegeten.
Misschien geeft je lichaam aldus aan dat het bepaalde voedingsstoffen mist.
zondag 25 september 2011 om 00:47
Bedankt voor de tips, ik denk dat een glas water na het eten goed zou zijn. En nog even een reactie op jou molly, je hebt gelijk hoor dat er nog steeds niks veranderd is bij die kindjes in afrika! Ik denk daar ook wel is aan, ze krijgen zo veel miljoenen/miljarden, voor al dat geld had het al best een 'normaal' land kunnen zijn. Maar ze hebben nog steeds niks!! Daarom zou ik zoiets nooit sponsoren! Geld komt toch niet over daar. Zag laatst ook een programma over die kinderen, erg voor hun maar sta er niet bij stil dat ik het zelf goed heb. Hun zijn het daar zo gewend en ik denk niet dat het ooit gaat veranderen, oneerlijke wereld
zondag 25 september 2011 om 09:40
quote:sweetfirefly schreef op 24 september 2011 @ 22:46:
Ik val over het woord honger omdat mijn ouders en hun broers en zussen wisten/weten wat echte honger is. Namelijk helemaal geen eten hebben. En als ouders zien hoe je kind bijna krepeert.
Omdat mijn oma op het laats van de oorlog nog geen 50 kilo meer woog. Omdat ze uit haar eigen mond het eten spaarde zodat haar kinderen soms wel iets, en dan bedoel ik een stuk zompig kartonnen brood ed. ed te eten hadden.
Daarom val ik erom. En daarom waardeer ik het dat ik zo'n goed leven heb en heb ik het nooit over "honger". Want mijn gezin en ik weten godzijdank niet wat dat is.
O Alsjeblíéft zeg.
Honger is gewoon een fysiologische staat, klaar uit. Fijn dat je je familieverhaal kwijt wilt, maar daar is dit niet het topic voor.
TO: Drink je koffie savonds? Misschien kan je dat moment een beetje vervroegen, zodat je in plaats van snaaien een warm drankje drinkt? Vult ook altijd wel..
Ik val over het woord honger omdat mijn ouders en hun broers en zussen wisten/weten wat echte honger is. Namelijk helemaal geen eten hebben. En als ouders zien hoe je kind bijna krepeert.
Omdat mijn oma op het laats van de oorlog nog geen 50 kilo meer woog. Omdat ze uit haar eigen mond het eten spaarde zodat haar kinderen soms wel iets, en dan bedoel ik een stuk zompig kartonnen brood ed. ed te eten hadden.
Daarom val ik erom. En daarom waardeer ik het dat ik zo'n goed leven heb en heb ik het nooit over "honger". Want mijn gezin en ik weten godzijdank niet wat dat is.
O Alsjeblíéft zeg.
Honger is gewoon een fysiologische staat, klaar uit. Fijn dat je je familieverhaal kwijt wilt, maar daar is dit niet het topic voor.
TO: Drink je koffie savonds? Misschien kan je dat moment een beetje vervroegen, zodat je in plaats van snaaien een warm drankje drinkt? Vult ook altijd wel..
zondag 25 september 2011 om 10:58
Denk toch ook dat het te maken kan hebben met een lage bloedsuikerspiegel.
Dat je (meer dan) genoeg hebt gegeten maar vrij kort daarna omlaag zakt met je bloedsuiker.
Dat kan na een maaltijd met bijvoorbeeld veel snelle koolhydraten. Witte rijst en zoete saus bijvoorbeeld, en niet genoeg groenten.
Je lijf reageert door een fikse dosis insuline en veroorzaakt dan juit een hypo.
Ik weet natuurlijk niet wat je eet, maar gezonde producten met goede volkoren en dus langzame koolhydraten zouden wellicht uitkomst kunnen bieden.
Dus geen witte rijst en pasta, maar volkoren dingen.
Ik herken het namelijk wel helemaal wat je schrijft en merk dat het letten op koolhydraten echt helpt, dat het dus niet tussen mijn oren zit.
En goed drinken is natuurlijk ook belangrijk, gewoon water, of groene thee en geen frisdrank of vruchtensap.
Dat je (meer dan) genoeg hebt gegeten maar vrij kort daarna omlaag zakt met je bloedsuiker.
Dat kan na een maaltijd met bijvoorbeeld veel snelle koolhydraten. Witte rijst en zoete saus bijvoorbeeld, en niet genoeg groenten.
Je lijf reageert door een fikse dosis insuline en veroorzaakt dan juit een hypo.
Ik weet natuurlijk niet wat je eet, maar gezonde producten met goede volkoren en dus langzame koolhydraten zouden wellicht uitkomst kunnen bieden.
Dus geen witte rijst en pasta, maar volkoren dingen.
Ik herken het namelijk wel helemaal wat je schrijft en merk dat het letten op koolhydraten echt helpt, dat het dus niet tussen mijn oren zit.
En goed drinken is natuurlijk ook belangrijk, gewoon water, of groene thee en geen frisdrank of vruchtensap.