Valentijnstaart

04-02-2011 09:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Zijn er nog mensen die ook een valentijnstaart of iets dergelijks gaan bakken? Want de liefde van een man gaat door de maag Ik ben benieuwd wat jullie gaan maken en/of jullie tips hebben.

Ik ga zelf een brownietaart maken van 2 pakjes brownie mix van Homemade of (als ik het kan vinden) Tarte au Chocolat van dr Oetker, dat ga ik maken in een hartvorm. En dan met eetbare versieringen bekleden enz.

Groetjes,

Nicky
Nee. Ik vind valentijn overdreven. Als ik iets leuks/liefs/lekkers wil doen voor mijn geliefde, dan heb ik daar geen commerciële dag voor nodig.

Doeidoei.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou op zich er wel een willen maken, maar die vent van mij eet de taart nooit op en wil ook geen stukje hebben. Of een hapje. De ... En dan zit ik met een complete taart die ik dan maar weer zelf op eet
Nee, niemand om een taart voor te maken.

Misschien maak ik wel iets voor mijn dochters.

Ideeen: http://foodgawker.com/?s=valentine&cat=0
Nou, als de liefde van de man door de maag gaat heb ik hier een probleem.

Denk dat ik mezelf dan maar insmeer met chocopasta, want no way dat mijn man iets eet wat ik gebakken heb. (En terecht.)
Ik heb geen geliefde.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik doe normaal ook nooit veel aan valentijn, geen cadeautjes enz. omdat we elkaar het hele jaar door verwennen (denk aan verjaardag, kerst, ontmoetingsdag enz.), maar omdat ik regelmatig iets lekkers maak wat er snel op is dacht ik om met valentijn maar een speciale taart te maken.

Haha Ratteke, dat is toch geen straf? Hoe meer taart voor jezelf hoe beter, tenminste hier eet ik meestal een stukje en voor ik het weet heeft iedereen het alweer op.
zoo Hangmat, op die site staan wel erg lekkere dingen zeg, kan ik misschien eens iedeeen uit halen met een andere gelegenheid
Ik denk dat ik mijn Lief blijer zou maken met een lekker bloederig gebakken biefstuk, dan met een chocoladetaart-in-hartvorm-met-frummeltjes-erop. Als mijn Lief nou een vrouw zou zijn geweest......
Wat wilde ik nou toch typen?
eens met mimsey.

Die taart maak je dus vooral voor jezelf?
Nee niet zozeer voor mezelf, chocolade taart vind hij erg lekker en dat maak ik niet zo vaak omdat het zo dikmakend is, mn mannetje is een vreselijke snoeperd. Biefstuk eet hij ook graag maar dat eten we regelmatig op zaterdag of zondag zodat ik 'smiddags al voorbereidingen kan treffen. Door de weeks is het altijd even snel wat makkelijks maken. Dus een biefstuk of iets anders is niet zo super speciaal omdat ik in de weekenden graag heel uitgebreid en lekkere dingen kook .
quote:mimsey schreef op 04 februari 2011 @ 09:59:

Als mijn Lief nou een vrouw zou zijn geweest......Nou, dan ben ik waarschijnlijk weer een vrouw-met-een-afwijking, want mij doe je ook geen plezier met een hartvormige chocotaart met frummeltjes...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya, ik ben blij dat smaken verschillen! Ik weet niet wat jij lekker vind, maar dat hoeft ook niet iedereen lekker te vinden, maar daar gaat dit topic niet over.
wat ik me dus afvroeg.. Als je 2 pakken van die browney mix in een vorm doet.. hoe lang moet het dan in de oven? Ik neem aan dat het dan anders moet dan op het pakje staat..

(ja, mijn vriend houdt haast nog meer van chocolade dan ik en wij doen niet aan valentijn maar hebben een paar dagen voor valentijn ons jubileum)
Euh ja geen idee eigenlijk, ik zou het liefst die taartmix willen doen maar ik kan hem hier nergens vinden, vandaar die brownies. Misschien dat het net zo lang moet als een gewone chocolade taart?
WAAAAAAAAROM met kant-en-klare mixrommel? Zoek gewoon een lekker recept op internet, met simpele en eerlijke ingrediënten. Brownies bakken is niet ingewikkeld en chocoladetaart ook niet.
Wat eten we vanavond?
Koken enz. gaat mij prima af, alleen de taarten mislukken (aangebrand, te vochtig van binnen enz.), vandaar de makkelijke kant en klaar mixen.
Als ik iets zou gaan bakken (ik betwijfel het) zou het een Lemon cheesecake zijn of een tarte tatin. Vind hij het lekkerst.
quote:nnicky1985 schreef op 04 februari 2011 @ 12:12:

Koken enz. gaat mij prima af, alleen de taarten mislukken (aangebrand, te vochtig van binnen enz.), vandaar de makkelijke kant en klaar mixen.

Als het je met een kant en klaar mix lukt lukt het zonder ook.

Ik ga niks maken voor valentijn (en niet kopen ook) maar als je je vriend dan wat wil geven doe het dan echt zelf maken.

In de allerhande van januari stond een chocolade taart, mocht je toch zelf willen proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven