Varkenshaas

zondag 11 oktober 2009 om 17:27
Varkenshaas in ieder geval marineren met een marinade naar keuze. Vervolgens in een grillpan. Zorg ervoor dat alle stukjes ongeveer even groot/dik zijn en dus tegelijk gaar zijn. Rooster de spies niet te lang, want dan wordt de varkenshaas te droog. Een grote varkenshaas aan één stuk moet je maximaal 15 minuten bakken, dus een spies kan korter.

zondag 11 oktober 2009 om 22:20
Ik maak saté altijd van kip/kalkoenfilet of varkenshaas en eet het bijna iedere week wel een keer. Lekker pittige pindasaus, patat en evt. salade.
Zal even kijken of ik het de megageweldige varkenshaasmarinade van forumvriendin zo snel kan vinden, anders wordt dat morgen. Die is écht zoooo goddelijk!!
Zal even kijken of ik het de megageweldige varkenshaasmarinade van forumvriendin zo snel kan vinden, anders wordt dat morgen. Die is écht zoooo goddelijk!!

maandag 12 oktober 2009 om 11:08
Varkenshaas paar uurtjes of een nacht marineren in een mengsel van olijfolie, peper, zout, mosterd-, venkel- en korianderzaad. In gelijke stukken snijden en omwikkelen met wat rauwe of Parmaham (oid). Aan een spies rijgen met wat rode ui en paprika. Oven voorverwarmen op grillstand en de spiezen in 15 minuten braden. Ze mogen van binnen nog een beetje rose zijn.
De ham houdt het vlees lekker sappig.
Smakelijk!
De ham houdt het vlees lekker sappig.
Smakelijk!
maandag 12 oktober 2009 om 11:31
Ja, recept gevonden. Is van een forumvriendin.
het recept is voor 400 gr varkenshaas
2 teentjes knoflook ( ik doe zelf altijd meer...maar ik ben dol op knoflook)
1 1/2 theelepel koenjit
1 theelepel ketoembar
1 theelepel djinten
1 theelepel paprikapoeder
1/2 theelepel gedroogde thijm
zout en versgemalen peper na smaak
4/5 eetlepels olijfolie
1,5 eetlepel citroensmaak
al deze specerijen door het vlees mengen en lekker zo'n 4/tot6 uur inlaten trekken ( af en toe omscheppen!)
dan dit mengsel in een ovenschaal doen in de grill...grillen in het recept staat 8 minuten ( met 1 keer omscheppen) mijn ervaring is dat je het iets langer moet grillen.
Zij grilt het dus, ik bak het in de pan, maar neem aan dat je er ook spiesjes van kunt maken.
het recept is voor 400 gr varkenshaas
2 teentjes knoflook ( ik doe zelf altijd meer...maar ik ben dol op knoflook)
1 1/2 theelepel koenjit
1 theelepel ketoembar
1 theelepel djinten
1 theelepel paprikapoeder
1/2 theelepel gedroogde thijm
zout en versgemalen peper na smaak
4/5 eetlepels olijfolie
1,5 eetlepel citroensmaak
al deze specerijen door het vlees mengen en lekker zo'n 4/tot6 uur inlaten trekken ( af en toe omscheppen!)
dan dit mengsel in een ovenschaal doen in de grill...grillen in het recept staat 8 minuten ( met 1 keer omscheppen) mijn ervaring is dat je het iets langer moet grillen.
Zij grilt het dus, ik bak het in de pan, maar neem aan dat je er ook spiesjes van kunt maken.