Varkenshaas

11-10-2009 16:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag thuis varkenshaas aan het spies maken.

Hoe doen jullie dat?
Bij voorkeur boven een BBQ !!!!
Aliquando et insanire lucundum est
Pittig kruiden en dan in de oven/grill/op de bbq
Oow, ik las verkeerd. Aan het spies, niet spiesjes als in sateetjes...
Varkenshaas in ieder geval marineren met een marinade naar keuze. Vervolgens in een grillpan. Zorg ervoor dat alle stukjes ongeveer even groot/dik zijn en dus tegelijk gaar zijn. Rooster de spies niet te lang, want dan wordt de varkenshaas te droog. Een grote varkenshaas aan één stuk moet je maximaal 15 minuten bakken, dus een spies kan korter.
de stukjes een nachtje laten trekken in 'n rode wijn marinade en met stukjes paprika, champignon en ui op spiesjes prikken en dan onder de grill van de oven als het geen bbq weer is
@Samarel maak jij de sateh ook van varkenshaas ? Yummmmm
@Elninjoo Het is ALTIJD BBQweer
quote:RemboEnRembo schreef op 11 oktober 2009 @ 17:51:

@Samarel maak jij de sateh ook van varkenshaas ? YummmmmVan kip, varkensvlees, rundvlees, vis. Ligt eraan wat ik heb
Ik maak saté altijd van kip/kalkoenfilet of varkenshaas en eet het bijna iedere week wel een keer. Lekker pittige pindasaus, patat en evt. salade.

Zal even kijken of ik het de megageweldige varkenshaasmarinade van forumvriendin zo snel kan vinden, anders wordt dat morgen. Die is écht zoooo goddelijk!!
Varkenshaas paar uurtjes of een nacht marineren in een mengsel van olijfolie, peper, zout, mosterd-, venkel- en korianderzaad. In gelijke stukken snijden en omwikkelen met wat rauwe of Parmaham (oid). Aan een spies rijgen met wat rode ui en paprika. Oven voorverwarmen op grillstand en de spiezen in 15 minuten braden. Ze mogen van binnen nog een beetje rose zijn.

De ham houdt het vlees lekker sappig.

Smakelijk!
Ja, recept gevonden. Is van een forumvriendin.

het recept is voor 400 gr varkenshaas

2 teentjes knoflook ( ik doe zelf altijd meer...maar ik ben dol op knoflook)

1 1/2 theelepel koenjit

1 theelepel ketoembar

1 theelepel djinten

1 theelepel paprikapoeder

1/2 theelepel gedroogde thijm

zout en versgemalen peper na smaak

4/5 eetlepels olijfolie

1,5 eetlepel citroensmaak

al deze specerijen door het vlees mengen en lekker zo'n 4/tot6 uur inlaten trekken ( af en toe omscheppen!)

dan dit mengsel in een ovenschaal doen in de grill...grillen in het recept staat 8 minuten ( met 1 keer omscheppen) mijn ervaring is dat je het iets langer moet grillen.

Zij grilt het dus, ik bak het in de pan, maar neem aan dat je er ook spiesjes van kunt maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven