Vegan alternatieven meepraattopic

29-08-2022 21:14 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen wat vaker plantaardig eten en ik ben op zoek naar wat ideetjes om dierlijke producten te vervangen. Zijn er mensen thuis in deze materie of mensen die ook deze plannen hebben?

Ik ben dus geen vegetariër of veganist maar wil het afwisselen.

Ik zoek producten die wel smakelijk zijn, of althans zo smakelijk mogelijk.

Dierlijke producten die ik eventueel zou willen vervangen:
- melk om zo te drinken
- melk voor in de latte
- melk in de havermout
- Yoghurt
- kaas
- kwark
- vleesbeleg voor op brood
- gehakt voor bijv in de macaroni
- kip

Ik hoop op tips voor goede producten, want er is zoveel op de markt.
Alle reacties Link kopieren Quote
koreana schreef:
13-02-2024 17:23
Die zocht ik van de week maar mijn Appie had ze nog niet. Ik lig wel op de loer..... ;-)

Sterkte met de therapie :heart:
Vind hem erg lekker. Ff morgen kijken wat voor vega of vegan beleg ik ga kopen. Dankjewel! :redrose: Ik sta op dit moment nog op een wachtlijst en ben me aan het inlezen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag heb ik de AH Terra Plantaardige grillworst pikant gekocht. Deze heb ik al
vaker op brood gehad. Hummus gekarameliseerde ui heb ik ook weer in huis en ook al heel vaak op. Ik verheug me daar deze keer weer op. :-]
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier proberen we ook steeds vaker vegetarische en vegan alternatieven uit. Met wisselend succes haha. Vandaag een topper: de vegan blij ei en speck salade van de vegetarische slager.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe hier eens even een gooi.. ik was gek op de Wunda erwtenmelk, maar die is helaas uit de productie genomen wegens onvoldoende verkoop. Zo jammer! Via een ander topic hier kwam ik op de Foodello site, waar ze restpartijen verkopen. En daar stond " mijn " Wunda tussen! Gauw 36 pakken besteld, voordat het op is, eenmaal aangekomen enthousiast uit de verpakking gehaald en die met het oud papier meegegeven. En toen... kwam ik er de volgende morgen na mijn eerste slok achter dat het niet mijn vertrouwde erwtenmelk was :cry:
Ik blijk 36 pakken Barista melk te hebben gekocht! Terug sturen kan niet, dus ik heb me vermand en ben die Barista melk gewoon bij mijn ontbijt gaan drinken. Maar dat is gewoon echt niet lekker..
Is hier iemand die blij wordt van Wunda Barista ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fati85 schreef:
28-02-2024 16:39
Hier proberen we ook steeds vaker vegetarische en vegan alternatieven uit. Met wisselend succes haha. Vandaag een topper: de vegan blij ei en speck salade van de vegetarische slager.
Die klinkt erg lekker. :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
28-02-2024 19:17
Ik doe hier eens even een gooi.. ik was gek op de Wunda erwtenmelk, maar die is helaas uit de productie genomen wegens onvoldoende verkoop. Zo jammer! Via een ander topic hier kwam ik op de Foodello site, waar ze restpartijen verkopen. En daar stond " mijn " Wunda tussen! Gauw 36 pakken besteld, voordat het op is, eenmaal aangekomen enthousiast uit de verpakking gehaald en die met het oud papier meegegeven. En toen... kwam ik er de volgende morgen na mijn eerste slok achter dat het niet mijn vertrouwde erwtenmelk was :cry:
Ik blijk 36 pakken Barista melk te hebben gekocht! Terug sturen kan niet, dus ik heb me vermand en ben die Barista melk gewoon bij mijn ontbijt gaan drinken. Maar dat is gewoon echt niet lekker..
Is hier iemand die blij wordt van Wunda Barista ?
Wunda Barista ken ik niet. Hoe smaakt erwtenmelk eigenlijk? Ik ken alleen haver-en rijstmelk. Die heb ik wel eens op bij een vriendin,erg lekker.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag voor het eerst de kipfilet met tuinkruiden op. Die smaakt erg mild en niet veel anders dan de gewone. Ik heb vorige week ook weer de Terra kaas chilikaas voor mijn pompoenbroodjes in het weekend gehaald...jummie.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
04-03-2024 19:34
Wunda Barista ken ik niet. Hoe smaakt erwtenmelk eigenlijk? Ik ken alleen haver-en rijstmelk. Die heb ik wel eens op bij een vriendin,erg lekker.
Ik vond de Wunda erwtenmelk heel erg lekker, die van Appie en Jumbo niet. Helaas wordt Wunda niet meer gemaakt.
Hoe het smaakt,ja lastig.. romig, beetje zoetig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aanbieding Plus 50% korting op drie merken (incl. huismerk) vleesvervangers.
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
04-03-2024 22:04
Ik vond de Wunda erwtenmelk heel erg lekker, die van Appie en Jumbo niet. Helaas wordt Wunda niet meer gemaakt.
Hoe het smaakt,ja lastig.. romig, beetje zoetig.
En dat drink je dan dus (mits je de goede hebt :-D ) gewoon bij je ontbijt?
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
04-03-2024 22:04
Ik vond de Wunda erwtenmelk heel erg lekker, die van Appie en Jumbo niet. Helaas wordt Wunda niet meer gemaakt.
Hoe het smaakt,ja lastig.. romig, beetje zoetig.
Bedankt voor je uitleg! Jammer dat deze melk niet meer wordt gemaakt!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
05-03-2024 10:42
En dat drink je dan dus (mits je de goede hebt :-D ) gewoon bij je ontbijt?
Ja! Lekkerrr
Alle reacties Link kopieren Quote
Terra groentebeleg gerookte paprika op basis van oesterzwam in huis gehaald voor doordeweeks en Westland kaas met Italian herbs voor in het weekend gekocht. :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de week hebben wij de Cordon Blij gegeten. Hij was verrassend lekker. Ik ben meestal niet zo fan van dit soort dingen omdat ze vaak gortdroog zijn, maar deze was erg lekker sappig (we deden hem in de airfryer) en je ziet echt kaas en ham zitten.
Voor herhaling vatbaar!
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens.
De Cordon Blij is lekker.

Die kreeg vorige week vier (van de vijf) bekers op het hilarische Instagram-account Livingproef.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
In roze koeken (Enkhuizer Glacé) zit E120. Karmijn. Luizen.

Wateetjedanwel heeft lovend geschreven over de vegan roze koeken van Donny Craves. Te koop bij Crisp. Verpakking van 2 koeken.

Dat moest ik proeven. Ze smaken net als vroeger in de schoolkantine. Toen de school nog geen 'gezonde school' was. Of zelfs beter.

Vegan muffins van Donny Craves nog niet geprobeerd.
Op hun eigen website kan je ook bestellen, maar alleen per doos van 24 roze koeken of 22 muffins.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
09-03-2024 13:08
In roze koeken (Enkhuizer Glacé) zit E120. Karmijn. Luizen.

Wateetjedanwel heeft lovend geschreven over de vegan roze koeken van Donny Craves. Te koop bij Crisp. Verpakking van 2 koeken.

Dat moest ik proeven. Ze smaken net als vroeger in de schoolkantine. Toen de school nog geen 'gezonde school' was. Of zelfs beter.

Vegan muffins van Donny Craves nog niet geprobeerd.
Op hun eigen website kan je ook bestellen, maar alleen per doos van 24 roze koeken of 22 muffins.
Die roze koeken verkopen ze ook bij Anne en Max zie ik, daar heb ik ze laatst zien liggen, maar voor 4 euro en dat vond ik echt te veel. Hoe duur waren ze bij Crisp?

Wel lekker :yum: , jammer dat ze alleen per 24 verkocht worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
09-03-2024 17:03
Die roze koeken verkopen ze ook bij Anne en Max zie ik, daar heb ik ze laatst zien liggen, maar voor 4 euro en dat vond ik echt te veel. Hoe duur waren ze bij Crisp?

Wel lekker :yum: , jammer dat ze alleen per 24 verkocht worden.

Roze koeken bij Crisp:
€ 4,39 voor 2 stuks.

Nee, goedkoop wordt het niet.

AH to go schijnt ze ook te verkopen. Alleen de hapsnap-winkeltjes. Niet de supermarkt AH.
Zelfde verhaal voor Violife vegan 'kaas'broodjes, alleen op het station te koop.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Explorista schreef:
09-03-2024 12:56
Eens.
De Cordon Blij is lekker.

Die kreeg vorige week vier (van de vijf) bekers op het hilarische Instagram-account Livingproef.
Wellicht geheel terecht hoor die 4 sterren, maar ik ben het verrassend vaak niet eens met Livingproef. Heb regelmatig hetzelfde als zij en ik ben het dan echt niet eens met hun reviews. Blijkbaar hebben we echt een andere smaak 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben wel blij met die Cordon Blij :lol:

Vanmiddag een blikje Unox Vega Ballen in Saté Saus gekocht, want die lagen in de bonus. Mochten ze lekker zijn haal ik morgenmiddag nog een paar blikjes extra.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, kom dit topic nu pas tegen. Ga eens even teruglezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
09-03-2024 21:00
Roze koeken bij Crisp:
€ 4,39 voor 2 stuks.

Nee, goedkoop wordt het niet.

AH to go schijnt ze ook te verkopen. Alleen de hapsnap-winkeltjes. Niet de supermarkt AH.
Zelfde verhaal voor Violife vegan 'kaas'broodjes, alleen op het station te koop.
Oh thanks, dan ga ik eens bij een ah to go kijken, ik kom vaak genoeg op stations.

4,39 voor twee is nog steeds erg duur ja. Zet er vegan op en verdubbel de prijs denken ze vaak volgens mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb pas geleden tijdens een feest op ons werk de vega knakworstjes geprobeerd. Ze waren lekker zacht en smaakten maar iets anders dan de regulaire.

Vandaag heerlijk de Italian Herbs voor het ontbijt op mijn pompoenbroodjes op. Voor vanavond eet ik dan de vega Pizza Rucola van Dr. Oetker. Lekker!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
koreana schreef:
09-03-2024 10:58
Van de week hebben wij de Cordon Blij gegeten. Hij was verrassend lekker. Ik ben meestal niet zo fan van dit soort dingen omdat ze vaak gortdroog zijn, maar deze was erg lekker sappig (we deden hem in de airfryer) en je ziet echt kaas en ham zitten.
Voor herhaling vatbaar!
Die ken ik helemaal niet. Smaakt bij een beetje als de regulaire? Wel superfijn en leuk dat je zo genoten hebt!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou die vega ballen van Unox hoef ik niet nog een keer. Gatverdamme zeg.

Ik neem nog maar een extra biertje om de zure smaak uit mijn bek te wassen.

Het waren trouwens geen ballen ook, het waren platte stukken. Een beetje alsof ze de overgebleven vega rookworsten in plakken hadden gesneden en die door de pindasaus gedonderd, En zo smaakte het ook eigenlijk, echt niet te doen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven