vegetarisch en vleeseter

06-02-2013 18:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

as weekend krijgen we eters.

De een is vegetarier, de ander houdt juist erg van vlees.

Ze houden beiden niet van vis.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen klaarmaken?

Alvast bedankt.
quote:Eefje1979 schreef op 06 februari 2013 @ 21:51:

@quina, heb jij voor mij misschien het recept van die lasagne met blauwe kaas en spinazie? Lijkt me erg lekker om eens uit te proberen namelijk!Ik improviseer meestal iets met laagjes bechamel en roergebakken verse spinazie (even opletten dat de spinazieniet te vochtig is) en daar kruimel ik de kaas gewoon overheen.
quote:vosje78 schreef op 06 februari 2013 @ 22:20:

[...]

Ja, daar verbaas ik mij ook over. Dat je geen dag zonder vlees zou kunnen is een mythe, schijnt in de 19e eeuw te zijn ontstaan.

Bij de adel en de bestuurlijke macht mischien ja. Maar tot zeg 1930-1950 had Jan met de Pet echt geen centen voor elke dag vlees hoor.

Maar soit, dat vroeg TO niet. Ik zou lekkere DIY-pasta maken: pasta koken met een simpele tomatensaus en dan allerhande bakjes met lekkere toevoegingen op tafel zetten: rucola, olijven, gedraagde tomaatjes, gegrillde aubergine, pijnboompitten, goeie ham, vers gerapste parmsan etc. Iedereen gelukkig.
Ik heb dergelijke situatie ook al meegemaakt en maakte toen een cannelloni met ricotta en spinazie, voor de vleeseter gingen er ook spekblokjes door de vulling, voor de vegetariër niet.
Ik als vegetarier vind het zelf niet zo lekker om alleen maar pasta met saus te eten. Los van dat ik me afvraag waar de groenten blijven in dat verhaal, komt het op mij ook niet zo gastvrij over om het vlees weg te laten en dat is het dan, geen alternatief. Hoeft niet per se vegaburger te zijn hoor, maar iets als eiwitbron is wel zo prettig en dat maakt de smaak ook gevarieerd.

Laatst had iemand hutspot met worst gemaakt en kreeg ik dus echt alleen maar een bord vol hutspot. Daar maak je mij niet echt blij mee.
Waarom maak je geen mooie pan paella met noten? Dan kun je eventueel lekker gekruide kip en schaaldieren of witvis los erbij serveren op tafel.
quote:pyridine schreef op 07 februari 2013 @ 08:54:

Ik als vegetarier vind het zelf niet zo lekker om alleen maar pasta met saus te eten. Los van dat ik me afvraag waar de groenten blijven in dat verhaal, komt het op mij ook niet zo gastvrij over om het vlees weg te laten en dat is het dan, geen alternatief. Hoeft niet per se vegaburger te zijn hoor, maar iets als eiwitbron is wel zo prettig en dat maakt de smaak ook gevarieerd.

Laatst had iemand hutspot met worst gemaakt en kreeg ik dus echt alleen maar een bord vol hutspot. Daar maak je mij niet echt blij mee.

als ik pastasaus maak zitten daar ui, tomaat, bleekselderij en knoflook in. dat lijken me toch wel groentes. Als ik een vegatarier te eten zou krijgen zou ik daar nog champignons en wortel aan toe voegen. Ik zou er lekkere strooikaas bij serveren en een salade waarschijnlijk. Ik zou dan idd de spekjes en het gehakt weglaten. Ik denk dat de saus dan genoeg gevuld is om lekker te smaken, maar ik begrijp dat er per sé een vleesvervanger bij moet? Ik zou dan eerder geitenkaas en peer in de salade stoppen met een lekkere balsamico-honingdressing en pijnboompitjes.

een lekkere indische curry met kaas en ei er door?
Zoek hier op het forum het recept van lasagne met broccoli mosterd kaassaus en champignons op. Heerlijk, vega en feestelijk. Als je ook iets met vlees wilt doen kun je een Italiaanse thema maaltijd doen en 1 soort pasta of pizza met vlees doen en dan nog wat zonder. Of inderdaad currys.

Voor lekker vega voor allen: de genoemde lasagne, mexicaanse groentetaart, risotto met paddestoelen en erwtjes, vega groente paella van Yotam Ottolenghi uit 'Plenty' (eigenlijk alles uit Plenty).
Vraag me nou wel af wat TO gaat doen.
quote:allis schreef op 07 februari 2013 @ 09:24:

[...]

als ik pastasaus maak zitten daar ui, tomaat, bleekselderij en knoflook in. dat lijken me toch wel groentes. Als ik een vegatarier te eten zou krijgen zou ik daar nog champignons en wortel aan toe voegen. Ik zou er lekkere strooikaas bij serveren en een salade waarschijnlijk. Ik zou dan idd de spekjes en het gehakt weglaten. Ik denk dat de saus dan genoeg gevuld is om lekker te smaken, maar ik begrijp dat er per sé een vleesvervanger bij moet? Ik zou dan eerder geitenkaas en peer in de salade stoppen met een lekkere balsamico-honingdressing en pijnboompitjes.

een lekkere indische curry met kaas en ei er door?

Zo eet ik zelf ook, ik varieer heel erg met groentes, peulvruchten, kaas, etc (eigenlijk alles wat geen vlees of vis is ) maar ik eet maar heel zelden echt een "vleesvervanger".

En dat hoeft ook helemaal niet, pasta eet ik zelf vaak met een salade en kaas, soms doe ik er ook wel eens iets van gevulde groente ofzo bij.

En soms maak ik zelf iets "vleesvervangerigs" zoals falafal of balletjes van tofu ofzo (dat lijkt dan niet op vlees hoor, 't is meer dat het die plaats op het bord inneemt) maar dat doe ik vooral als ik een aardappels-groentes-engeenvlees maaltijd doe

Da's ook nog wel een idee voor de visite trouwens, dat je gewoon lekkere aardappel en groente gerechten maakt, en dan vlees voor de vleeseter en iets vega's voor de vegetariër (dat kun je dan zelf maken, maar kant en klaar is er ook veel te koop)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven