Vegetarisch

03-04-2009 22:06 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al tijden met het idee rond om te stoppen met het eten van vlees en vis. Hetgeen wat me eigenlijk een beetje tegenhoudt is het feit dat ik met het avondeten prima zonder vlees of vis kan, maar ik met de lunch toch elke keer tegen hetzelfde probleem aanloop. Wat doe ik op mijn brood?

Ik ben geen liefhebber van zoetigheid en een plak kaas daar houd ik ook niet van.

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor mij. Ook ben ik erg benieuwd naar jullie reden waarom jullie zijn gestopt met het eten van vlees!
Helemaal geen kaas? ook geen smeerkaas, mozarella, geitenkaas? of gesmolten kaas? Je kunt ook andere dingen eten tussen de middag: een lekkere soep, salade of stuk quiche. Dan heb je dat probleem niet. Ik ben namelijk niet heel dol op brood dus eet ook graag wat anders...
Vegetarische leverworst/smeerworst?

Volgens mijn vegetarische vriendin is die van de AH erg lekker.
Pindakaas, sandwichspread, humus, ei, tomaat, sla, komkommer, al dan niet met elkaar gecombineerd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vegetarisch beleg: humus, ei, gegrilde groenten, pesto, tapenade, avocado, paprikapuree, baba ganoesh, tomaat.
Wat dacht je van:

-Een stokbroodje met kruidenboter

-Een vegetarische hamburger

-Een vegetarische hotdog

-Een boterham met pindakaas

-Een boterham met vegarische boterhamworst (ik vind het niet te hachelen maar misschien vind jij het wel wat)

-De eerder al genoemde soep met een broodje

Hopelijk heb je wat aan mijn tips.

Veel succes,

Laila
http://www.vegatopia.com/ ... hive=&start_from=&ucat=31
Ik hou ook niet van kaas op brood.

Wel van dit:

(is er ook in andere smaken)

Albert Heijn eigen merk heeft lekker vega pate en vega filet americain.

en komkommersandwhichspread (wel uit de koelkast!) vind ik ook lekker.
Ik hou ook niet van kaas op brood.

Wel van dit:

(is er ook in andere smaken)

Albert Heijn eigen merk heeft lekker vega pate en vega filet americain.

en komkommersandwhichspread (wel uit de koelkast!) vind ik ook lekker.
Eitje bakken.

Pindakaas met beetje sambal erover en plakjes komkommer.
http://www.vegatopia.com/smf/index.php?topic=11449.0

Dit is tien pagina's vol dus dr zit vast wel wat tussen. Succes!
Met sla, alfalfa, komkommer, tomaat etc. maak je ware feestjes van je boterhammen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 03 april 2009 @ 22:36:

Oh mén! Toen ik begon te typen stonden er pas 2 reacties! Sorry voor alle overlap!Uit de hoeveelheid overlappingen kunnen we misschien afleiden wat het favoriete vegetarische broodbeleg is?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Super al die tips! Hier kan ik zeker wat mee! Ga morgen meteen naar de natuurwinkel om wat spullen te halen!!

@ Dana, 28 jaar al? Wow, wat goed! Ik wil het al een hele tijd maar vond het 'moeilijk' om een biefstukje te laten staan. Ik heb echter wel altijd biologisch vlees gehaald.

Melkproducten en eieren zal ik nog wel in mate gaan gebruiken...
Oehhh ik vind die nepvleesbrooddingen van de ah juist echt super lekker!
Heb je misschien nog iets aan dit topic?

Vegetarisch broodbeleg?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
rosalina, ik maak alles zelf: humus, tapenade, dipjes, is nog lekkerder en goedkoper dan uit een bakje. Zoek maar een wat recepten het is heel makkelijk, moet je wel een blender hebben ; )
Hier al 16 jaar geen vlees, kaas of ei. Wel vis.

Op brood: tapenades, pesto's,humus, selderiesalade, auberginespread en van die exotische -prutjes van Sabra.

Albert Heijn heeft zo'n hele serie van Sabra. Erg lekker allemaal. Verpakkingen bij AH zien er anders uit dan op de website.

www.sabra.com
sandwichspread! tegenwoordig in aardig wat smaken verkrijgbaar. hier is de favoriet lente-ui/tomaat.

die nieuwe breakfastspread vind ik trouwens ook lekker, vooral de variant met abrikoos. en zeker niet alleen bij 't ontbijt, kan ook als lunch.

of lunchsalade; bijv. de farmersalade, vind ik op z'n tijd ook best lekker!

kokosbrood!

gestampte muisjes zijn trouwens niet al te zoet.

misschien mozzarella, vind m'n niet van kaashoudende schoonzus ook lekker. omdat 't niet naar kaas smaakt, volgens haar.

en alles wat hierboven al genoemd is natuurlijk!
Er zijn heel veel verschillende soorten vegetarische boterhamworst en paté's verkrijgbaar bij AH, Plus, C1000 en online kun je ook van ales bestellen. Ik heb even geen links bij de hand, helaas. Oh ja, check vooral ook duitse vegetarische online shops, die hebben echt héél erg veel producten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven