Vegetarische recepten

17-01-2010 21:55 31 berichten
Al jaren denk ik erover na om vegetarisch te gaan eten, maar ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb wel eens van die vleesvervangers gekocht bij bijvoorbeeld de AH, maar die smaken toch niet zoals een stukkie vlees. Toch wil ik graag meer te weten komen over vegetarisch eten en wil zowel mijn kinderen (3 en 1) als mijzelf een lekkere vegetarische maaltijd voorschotelen.

Dus kom maar op met de vegetarische recepten.

Alvast bedankt! Louisa

Ps. Misschien zijn hier al topics over, maar ik heb ze niet gevonden (alleen iets voor op de BBQ).
Alle reacties Link kopieren
ikzelf ben ook alweer wat jaartjes vegetarier. en eigenlijk vind ik het heel makkelijk om vegetarisch te koken.

wat je normaal met vlees maakte, maak je nu met vleesvervanger.

zoals bijv. macaroni, daar doe je nu vegetarisch gehakt in en in nasi doe je nu blokjes des. ik vind het heerlijk. en makkelijk

succes er verder mee!
De balletjes van Tivall gaan er ook wel in, zelfs bij vleeseters.

Ze hebben op hun site ook recepten staan. Er staan ook volop plaatjes op van wat @phoehee al heeft genoemd.

Dit zijn de balletjes: http://www.tivall.nl/productoverzicht.asp#balletjes
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 21:53
Reden: Lukt niet om link toe te voegen: google op tivall
% gewijzigd
Hé wat leuk, er wordt nog steeds geschreven! Bedankt voor jullie tips. Ik zal ook nog weleens wat maken met vleesvervangers, maar nu ik nog maar zo kort (1 dag om precies te zijn... ) vind ik vleesvervangers nog niet echt lekker omdat ik de smaak van ´echt vlees´ nog niet echt kan vergeten.

Elninjoo, ik blijf nog wel vis eten, ook omdat mijn kinderen dit zo lekker vinden.

Ik heb vandaag je recept met bladerdeeg en spinazie gegeten (lekker makkelijk) en ik was er erg over te spreken

Ook de recepten van Queenie lijken mij erg lekker (en makkelijk)
Wij vinden net de vleesvervangers die levensecht op vlees lijken niet lekker.

Vind het een raar idee eigenlijk om de smaak en look van vlees te imiteren. (commercieel gezien natuurlijk wel te begrijpen en ook voor mensen die 1 dag in de week proberen geen vlees te eten).

Vleesvervangers zijn prima maar ze moeten niet zo 'echt' lijken dat je als vega gaat denken dat je toch echt vlees aan het eten bent, daar gruwel ik dan ook weer van.
In maaltijdsoepen kun je ook heel makkelijk het vlees weglaten en bijvoorbeeld vervangen door bonen (en een paddestoelenbouillonblokje). En chili con carne wordt zonder vlees maar met wat extra bonen, mais en champignons een heerlijke chili san carne.
quote:eeep wrote on 18 January 2010 @ 19:50:

ikzelf ben ook alweer wat jaartjes vegetarier. en eigenlijk vind ik het heel makkelijk om vegetarisch te koken.

wat je normaal met vlees maakte, maak je nu met vleesvervanger.

zoals bijv. macaroni, daar doe je nu vegetarisch gehakt in en in nasi doe je nu blokjes des. ik vind het heerlijk. en makkelijk

succes er verder mee!In zulke gerechten hoeft niet eens een vervanger gebruikt te worden, vind ik. Wat extra groenten of ei is vaak al genoeg. Of helemaal niets extra. Het zijn uiteindelijk de smaakmakers die het afmaken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven