Verse dille bewaren?

22-06-2009 12:13 9 berichten
Mijn vriend heeft afgelopen weekend zalm gemaakt met een takje dille. Maar daarvoor heeft hij dus een behoorlijke hoeveelheid ingeslagen. En ik vind het jammer om de rest van de dille weg te gooien.

Heeft iemand een idee voor een lekker recept met verse dille?

Of weet iemand hoe lang je het kunt bewaren?
Drogen, invriezen?
http://www.aadvanuffelen. ... loem_en_plant/kruiden.htm
Alle reacties Link kopieren
Dille-vinaigrette maken! Is lang houdbaar in de koelkast en heerlijk bij vis.

Dille invriezen vind ik geen succes.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik weet niet of het bij dille werkt, maar als ik verse munt koop, giet ik een laagje water in het bakje en dan blijft de munt héél lang lekker, soms groeit 'ie volgens mij zelfs nog een stukje door. Alsof je een bloemetje in het water zet zeg maar.
Dille is heel teer, dus ik denk dat dat niet lang goed gaat, Ann Liv. Ik ga met Poezewoes mee, dille-vinegrette maken, of nog simpeler, de dille in een flesje olijf olie doen. De olie conserveert de dille en na een tijdje heb je heerlijke dille-olie.
Drogen gaat prima, bundelen en omgekeerd ophangen!
Dille-olie klinkt inderdaad lekker. Ook een idee, zag ik bij een van de AH recepten, dille-boter. Dille door roomboter mengen. Lekker op een toastje. Of dille-citroenmarinade.
Bedankt voor jullie tips. De vinaigrette lijkt me een goed idee. En de marinade klinkt ook goed. Nog even kijken wat me het handigst lijkt.

De rest ga ik drogen. Goh, ik ben niet zo kokkerellerig aangelegd en voel me nu net een kruidenvrouwtje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven