Vieze broodjes

01-08-2011 15:14 115 berichten
Ik eet wel eens een broodje in de stad, bij Subway, HEMA, Pibo's, Bakker Bart.

Nu valt me op dat er niet overal hetzelfde met hygenie word omgesprongen. Bij Subway en Pibo's dragen degenen die de broodjes klaarmaken handschoenen, en rekent iemand anders de broodjes af (contact met geld). Bij de HEMA wordt een broodje / snack netjes met een tang gepakt (niet altijd), en wordt er door dezelfde persoon afgerekend. Bij Bakker Bart zijn het echte viezerikken, degene die je broodje klaarmaakt doet dit zonder handschoenen, rekent vervolgens ook af, krabt nog even aan neus / arm en gaat verder met het broodje van de volgende. :puke:

Ik heb bij bakker bart dus wel eens gevraagd of het betreffende meisje dat mijn broodje ging maken, even haar handen wilde wassen. Na een diepe zucht poedelde ze haar handen 2 seconden onder het water en ging vervolgens aan de slag. Ik ben weggelopen zonder broodje.

Ik heb geen smetvrees, maar vind het gewoon heel onhygiënisch dat er afwisselend contact is met geld en eten.

Welke broodjeszaken moet ik dus, naast bakker bart, nog meer mijden? Ben jij wel eens ziek geworden van zo'n broodje?
Alle reacties Link kopieren
La Place is ook wel hygienisch en netjes.

Bakker Bart kom ik ook nooit na jouw verhaal dus nu ook nooit meer haha
quote:sundream schreef op 01 augustus 2011 @ 15:17:

La Place is ook wel hygienisch en netjes.

Qua broodjes misschien wel, maar laatst stond hier gebak met allemaal fruitvliegjes erop. Verschilt denk ik ook per vestiging.
das wel nadeel bij la place, alles staat open en bloot.
Oh; hier is het een apart winkeltje met alles afgedekt. Zal per vestiging dus wel verschillen.
La Place kom ik eigenlijk nooit, ik word altijd een beetje misselijk van de hoeveelheid kruidenkaas die er op de broodjes zit....
Bij Subway hebben ze het inderdaad prima geregeld. Komt misschien ook omdat het standaard voorschriften zijn vanuit het van oorsprong Amerikaanse bedrijf. Volgens mij werken ze in de VS noodgedwongen (lawsuits!) een stuk hygienischer dan hier.

Bakker Bart heb ik al vaker commentaar over gehoord. O.a. hier ergens gelezen van een forummer die aan de Bakker Bart medewerkster had gevraagd of ze kon ophouden met zichzelf elke keer even te proeven Medewerkster likte constant haar vingers af tijdens het bereiden van de broodjes
Je hebt gelijk SeptemberG. Bij sommige is het zo vies. Kijk maar bij de Smaakpolitie. Was een tijdje geleden in mijn stad. Bij een broodjeszaak smeerde ze roomkaas die 2 maanden over de datum was, bij Delifrance. En een restaurant lag een dode muis in de keuken en nog meer ellende. Sommige werkte niet mee.

Hygiene is ver te zoeken, vaak hebben ze in het toilet een vieze handdoek hangen. En ga zo maar door. Ook vind ik dat je bij eten je haar vast moet hebben, ik doe het thuis al, en vaak ook nog een doek om mijn haar heen om zo min mogelijk risico te lopen.

Maar wat dacht je van zaken waar je zelf drop mag pakken en kinderen ook nog met vieze handen in aan het grutten zijn, brrrr. Volwassenen vind ik ook vies hoor.

Ik denk dat je in veel zaken en bedrijven en fabrieken ook niet alles moet weten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Grappig, dacht dat ik de enige was die zulke dingen vies vind.

Toch denk ik dat je moet proberen er niet teveel bij stil te staan anders word je gek.

Tenslotte weet je ook niet of de man die de broodjes maakt bij de subway, toen de winkel leeg was even lekker heb staan hoesten of niezen over de bakjes met sla, tomaat, kaas enz. Denk je een schoon broodje te krijgen bij de subway omdat ze handschoenen aan hebben, is er net overheen gesnotterd.
quote:SeptemberGirl schreef op 01 augustus 2011 @ 15:25:

La Place kom ik eigenlijk nooit, ik word altijd een beetje misselijk van de hoeveelheid kruidenkaas die er op de broodjes zit....Oh dat is het lekkerste, broodjes waar meer beleg op zit dan het broodje zelf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:bunnerbobbelien schreef op 01 augustus 2011 @ 15:27:

Bij Subway hebben ze het inderdaad prima geregeld. Komt misschien ook omdat het standaard voorschriften zijn vanuit het van oorsprong Amerikaanse bedrijf. Volgens mij werken ze in de VS noodgedwongen (lawsuits!) een stuk hygienischer dan hier.

Bakker Bart heb ik al vaker commentaar over gehoord. O.a. hier ergens gelezen van een forummer die aan de Bakker Bart medewerkster had gevraagd of ze kon ophouden met zichzelf elke keer even te proeven Medewerkster likte constant haar vingers af tijdens het bereiden van de broodjes Ieuw.
Ieeeeeuwww wat vies van de roomkaas, muis en van de smakelijke bakkerbartmedewerkster....

Dat met die dropjes, dat is een goeie MV. Bah.

En hoeveel mensen wassen hun handen wel niet na een wcbezoekje. Dan kan je plas misschien wel niet zo vies zijn, maar wat te denken van de deurknop, het slot, eventueel het prullenbakje en het spoel-knopje..... smakelijk eten! *word groen*
Ik denk dat het afhankelijk is van het personeel en management in de bewuste winkel.

Toen ik vroeger bij McDonalds werkte hadden we hele strenge hygiene regels en als ik nu eens een milkshake ga halen bij een Mc filliaal valt me op dat daar vaak niets van terug te vinden is.
quote:winkelfanaat schreef op 01 augustus 2011 @ 15:29:

Tenslotte weet je ook niet of de man die de broodjes maakt bij de subway, toen de winkel leeg was even lekker heb staan hoesten of niezen over de bakjes met sla, tomaat, kaas enz. Denk je een schoon broodje te krijgen bij de subway omdat ze handschoenen aan hebben, is er net overheen gesnotterd.''Had u nog andere dressing gewild, mevrouw?''
Ik ga dus niet meer naar Bakker Bart! Dank jullie wel!
Het gras aan de overkant is niet groen.
Hoe vaak er in het programma de smaakpolitie geen zeep te bekennen is in de keuken is gewoon triest!
quote:Kampen86 schreef op 01 augustus 2011 @ 15:33:

Ik ga dus niet meer naar Bakker Bart! Dank jullie wel!Ik lees net dat daar hele lekker mensen werken
quote:SeptemberGirl schreef op 01 augustus 2011 @ 15:32:

[...]

''Had u nog andere dressing gewild, mevrouw?''Doet me meteen weer aan een ander verhaal denken. Was ook iets met mannelijke lichaamssappen...
quote:winkelfanaat schreef op 01 augustus 2011 @ 15:33:

Hoe vaak er in het programma de smaakpolitie geen zeep te bekennen is in de keuken is gewoon triest!Meen je dat nou? Echt??
Bakker Bart himself hier ziet eruit als een wandelende bacteriebom. Bovendien vind ik het brood daar (of er nu wel of niet aan gelikt of op gefluimd is) vies. Kom er dus sowieso niet.
Elynn
-
Hmm ik lijk bijna de enige te zijn, die me hier niet zo druk over maakt. Ik wil er gewoon niet teveel over nadenken, want dan kan je nergens meer heen. Natuurlijk stap ik niet een zaak binnen, die duidelijk al te goor is om uberhaupt in te staan. Maar ik ben nog nooit ziek geworden van een broodje van de Bakker Bart, dus dan zal het wel meevallen. Een beetje extra bacteriën is goed voor de weerstand denk ik altijd maar
Wassen jullie dan altijd netjes je handen voor je bijv. brood smeert of is dat van je eigen, dus niet vies?
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:winkelfanaat schreef op 01 augustus 2011 @ 15:29:

Grappig, dacht dat ik de enige was die zulke dingen vies vind.

Toch denk ik dat je moet proberen er niet teveel bij stil te staan anders word je gek.

Tenslotte weet je ook niet of de man die de broodjes maakt bij de subway, toen de winkel leeg was even lekker heb staan hoesten of niezen over de bakjes met sla, tomaat, kaas enz. Denk je een schoon broodje te krijgen bij de subway omdat ze handschoenen aan hebben, is er net overheen gesnotterd.

Dat klopt. Wel een keer tot 3 x toe in een restaurant mijn bord terug gestuurd omdat er een haar in zat.

Zie ik echt dingen die niet kunnen dan zeg ik er wel iets van. Vroeger durfde ik dat niet maar tegenwoordig zou ik dat wel netjes durven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven