Vieze broodjes

01-08-2011 15:14 115 berichten
Ik eet wel eens een broodje in de stad, bij Subway, HEMA, Pibo's, Bakker Bart.

Nu valt me op dat er niet overal hetzelfde met hygenie word omgesprongen. Bij Subway en Pibo's dragen degenen die de broodjes klaarmaken handschoenen, en rekent iemand anders de broodjes af (contact met geld). Bij de HEMA wordt een broodje / snack netjes met een tang gepakt (niet altijd), en wordt er door dezelfde persoon afgerekend. Bij Bakker Bart zijn het echte viezerikken, degene die je broodje klaarmaakt doet dit zonder handschoenen, rekent vervolgens ook af, krabt nog even aan neus / arm en gaat verder met het broodje van de volgende. :puke:

Ik heb bij bakker bart dus wel eens gevraagd of het betreffende meisje dat mijn broodje ging maken, even haar handen wilde wassen. Na een diepe zucht poedelde ze haar handen 2 seconden onder het water en ging vervolgens aan de slag. Ik ben weggelopen zonder broodje.

Ik heb geen smetvrees, maar vind het gewoon heel onhygiënisch dat er afwisselend contact is met geld en eten.

Welke broodjeszaken moet ik dus, naast bakker bart, nog meer mijden? Ben jij wel eens ziek geworden van zo'n broodje?
dat van bakkerij bart was mij ook allang opgevallen, erg vies! Eet er eigenlijk ook al tijden niet meer om die reden. La place lijkt schoon, maar ik heb op de broodjescorner gewerkt en er liepen gewoon kakkerlakken!!! lekker tussen je broodjes door. Bij la place laat ik ook altijd een broodje maken ipv pakken wat er ligt...

maar is het niemand anders opgevallen dat wanneer je brood bij de verse bakker haalt, ze het brood pakken, snijden, in zakje en dan afrekenen? Dat vind ik ook helemaal niet hygienisch, maar ja wat kan je eraan doen?

Dan zijn de broodafdelingen in de supermarkten hygienischer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij La Place gewerkt (in een Grand Cafe, een La place restaurant en een Panini, de take away).

Bij het grand cafe begonnen we met een nieuwe zaak, dus het begon schoon. Later werd de kwaliteit echt minder, ook omdat er steeds jongere medewerkers werden aangenomen die voor die knaak per uur weinig zin hadden om op de hygiene te letten.

De Panini waar ik werkte was (en is) heel schoon, maar dat is puur te danken aan de leidinggevende die er staat.

Bij La Place ga ik niet meer eten. Ik weet hoe ze te werk gaan en hoe lang dingen liggen voor ze verkocht worden.

Vaak kan ik aan het personeel wat er staat wel zien hoe ze werken.

(Producten mogen ongekoeld 2 uur liggen. Dat wordt geregistreerd. Na 2 uur moeten ze dus weg. Bij veel La Place zaken wordt er een hele lading gesmeerd, die nooit binnen die 2 uur op is, maar in plaats van het weg te gooien laten ze het liggen en schrijven het aantal wat er nog ligt op als 'vers gesmeerd'.

Op een rustige dag kan je dus behoorlijk pech hebben als je om 2 uur een 'vers' broodje komt halen..)

Ook qua persoonlijke hygiene vind ik het bij La Place over het algemeen niet zo goed meer.

Ik heb ook (kort) bij Bakker Bart gewerkt, dat was helemaal smerig.

De vloer schrobben deden we 1 keer in de week, vieze vingers haalden we van de vitrine met een doekje maar verder was het er gewoon vies en stoffig.

Mijn collega's toen waren ook best wel smeerzakken.

Ik eet wel (toch nog wel :P) broodjes buiten de deur, maar dan het liefst in een lunchroom.

En bij de Broodexpress op Utrecht HC. Voor mijn part vegen ze de vloer met het broodje wat ik krijg, ik vind ze zoooooo lekker!!!
SG, ik weet niet hoe het is met de hychiene maar Boer Geert staat wel in de regio bekend om de heerlijke broodjes, in Amsterdam ken ik ze niet maar mocht je in Zaandam zijn (ze zitten vlakbij als je de Coentunnel uit bent, afslag Zaandam Zuid), zoveel lekkere keuzes.

http://www.boergeert.nl/zaandam
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ga op mn gevoel af en eet mn broodje waar het lekker is en in mijn ogen hygienisch eruit ziet incl. het personeel.

Ook hoeven ze van mij geen handschoentjes aan te trekken voordat ze mn broodje klaar gaan maken.

Ik weet toch ook niet hoe schoon die handschoentjes zijn?

Ik was zelf ook niet altijd mn handen voordat ik ga eten.

Wel als ik eten voor andere klaar maak!
SG, en ik heb in Adam vlakbij Vak Zuid gewerkt en iets verder is een lekkere Italiaanse traiteur die zulke lekkere broodjes heeft. We gingen denk ik wel 3 of 4 keer in de week in de pauze voor het hele bedrijf daar broodjes halen. Idem dat ik niet weet hoe het daar is met de hychiene.

http://www.dolcevia.com/n ... raiteur-in-amsterdam-zuid
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:nikki_28 schreef op 01 augustus 2011 @ 19:38:

Ook hoeven ze van mij geen handschoentjes aan te trekken voordat ze mn broodje klaar gaan maken.

Ik weet toch ook niet hoe schoon die handschoentjes zijn?

Die handschoentjes komen gewoon uit een bak, waar er 400 inzitten..... zo'n soort kleenex-doos (ik weet niet wat voor handschoenen jij voor ogen hebt, maar ik bedoel dus gewoon die latex-handschoentjes die je na gebruik weggooit).

MV, lief van je!
quote:spectral schreef op 01 augustus 2011 @ 17:57:

En hou doen onze hychiene freaks dat dan in het buitenland? Verre reizen naar Azië? Griekenland? Spaanse keukens zijn ook niet altijd even netjes?

Zo in India waar ik een bakje koffie kreeg.

Het water uit de sloot werd wel goed doorgekookt en ik was de enige die de koffie heeft opgedronken (ben er niet ziek van geworden trouwens)

Nee ik maak me niet druk om een kok met een peuk in zn mond of een kat en een hond in de keuken daar heb ik wat te veel voor meegemaakt in het buitneland
quote:SeptemberGirl schreef op 01 augustus 2011 @ 19:50:

[...]

Die handschoentjes komen gewoon uit een bak, waar er 400 inzitten..... zo'n soort kleenex-doos (ik weet niet wat voor handschoenen jij voor ogen hebt, maar ik bedoel dus gewoon die latex-handschoentjes die je na gebruik weggooit).

MV, lief van je! Maar ik woon niet meer in Amsterdam.

Niet helemaal mee eens....vaak zie ik dat ze ze al aan hebben als ik binnen kom en ze ook aanhouden als ik weg ga.

Ken de handschoentjes wel hoor daarvoor eet ik te veel buiten de deur

Maar 1 x meegemaakt in een bekend 5 sterren hotel dat ze bij elke klant nieuwe aantrokken.
Oh dat wist ik niet SG, dacht dat je daar nog woonde. Jammer.
Nee juist fijn!!
Ik vind wel dat sommige mensen hier wel erg overdreven reageren. Ik werk zelf al jaren in een restaurant met open keuken, en natuurlijk verkopen wij niks wat over datum is of op de grond gevallen is of wat dan ook - kunnen klanten zelf zien - maar soms komt het weleens voor dat je voedsel aanraakt terwijl je handen niet gewassen zijn. Maar geloof me, als je in de horeca werkt is het echt niet te doen om steeds je handen te blijven wassen, vooral niet als het druk is. Tuurlijk was je je handen uitgebreid als je geniest hebt, maar als ik bijv. een papiertje op raap van de grond ga ik niet eerst heel uitgebreid mijn handen wassen als ik daarna even snel een broodje van beneden moet halen. Anders blijf je gewoon bezig.

Maar uiteraard maakten we wel elke avond 2 uur schoon

Maar sommige dingen kunnen inderdaad niet - eten laat je niet op de grond vallen, en moet gewoon vers zijn.
Tja zo kan je wel aan de gang blijven, geen koekje met je handen eten, geen snoep, kauwgom of drop in je mond stoppen.... zeker niet als je op pad bent, want ojee waar je dan allemaal met je handen gezeten hebt.

En in het buitenland uiteten is helemaal erg, zeker in de zuid Europese landen, allinclusives, turkije, Azië.... daar is bakker bart echt niets bij.
bij bakker bart ligt het volgens mij heel erg aan de franchisenemer.

in de ons omringende dorpen zijn in totaal 3 bakkers bart, bij twee ervan ga ik nooit meer een broodje halen.

bij de derde heeft de eigenaar eerst een gewone bakkerij gehad, weet niet of het daar aan ligt, maar die is dus wel heel hygienisch.
Ik maak me er niet zo druk om eigenlijk. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik thuis ook niet altijd mijn handen was als ik voor mezelf iets klaarmaak. En eigenlijk ook niet als ik thuiskom en in de metro heb gestaan (en die stangen heb vastgehouden). Best vies eigenlijk, maar ik denk er meestal te laat aan, als ik al aan het eten ben..

En als ik een haar vind haal ik hem eruit en eet ik verder. (Ik had één keer een haar in een stokbroodje, die zat echt ín het deeg!)

Wat ik eigenlijk viezer vind zijn die bakken met groenten bij die bakkers, ik vraag me altijd af hoe lang dat er ligt en of dat wel nog goed is.. Denk dat je eerder daar ziek van wordt dan van de bacteriën op het geld.

Een keer zat ik in een restaurant met zo'n 'saladbar', en het was half 11 toen ze die gingen bijvullen. En niet door eerst de bakken leeg te maken, maar gewoon bij de restjes schudden die er al lagen.. :(

Ik heb bij Albert Heijn gewerkt bij vlees, kaas en brood, en dat was ook niet zo hygiënisch allemaal. Maar toch twijfel ik niet om er iets te kopen
Ik denk er eigenlijk nooit zo over na als ik ergens een broodje haal,stond laatst in de rij bij bakker Bart ,ben omgedraaid maar niet omdat ze niet hygienisch bezig waren maar omdat ze zo traag waren dat ik beter zelf brood kon gaan bakken thuis...

Heb er gisteren trouwens wel gewoon brood gehaald,smaakt me verder prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven