Vieze Vreter

12-11-2008 13:05 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag al eent opic over rare eet-tics, maar wil wel eens weten wat jullie rare eet-combi is.

Zo zit ik nu bijv. aan een krentebol met likkepot (soort smeerworst)

hartig met zoet combineren vind ik heerlijk. Zo kan ik ook een boterham met smeerworst en suiker waarderen, of een met kaas en chocolade pasta.

Ook dubbel zoet als pindakaas met vlokken.

Pindakaas met jam echt Amerikaans, vind ik dan weer helemaal niet te nachelen.

Zelfs, en dat zullen de meesten wel weird vinden, kwam ik er bij toeval achter dat een pastasaus die ik te pittig vond en wilde afzwakken met een beetje suiker, waar ik dan weer mee uitschoot, ook heel lekker vind.

Nu is het niet zo dat ik dagelijks van deze maffe combi's eet, want gezond is het niet echt natuurlijk en dubbel op...

Mijn moeder zei altijd steevast "vieze vreter" als ik weer eens zo'n momentje had, vandaar de titel.

Jullie ook van die rare "vieze" combi's?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet overal (zelfs drupje in de thee) megadeath saus (e.a.) bij, soep, brood, warm eten, salades etc.

Is een megascherpe saus die gemiddeld 1000x krachtiger is dan tabasco.
Alle reacties Link kopieren
een broodje met kaas, cocktailsaus en verkruimelde chips (naturel), of wat ook erg lekker is: brood met komkommersandwichspread en banaan. Krijg er trek van
still crazy after all these years
Megadeath saus ????

Alleen de naam al doet me vermoeden dat die saus al je smaakpapillen verwoest.

Nee, ik ben geen vieze vreter, ben meer een principe vreter. Standaard combinaties waar ik dan weer moeilijk van afwijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind macaroni met appelmoes, kaneel overgoten met wat gesmolten margarine yum yum...krijg daar ook altijd van die opmerkingen over ('t is beetje typisch Pools eten trouwens , niks zelf bedacht)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een lekker boterhammetje met smeerkaas die ik dan in de vruchtenhagel dip, weggewerkt. Vind ik niet raar maar mijn buurman die toevallig net even binnen liep keek er met afgrijzen naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan erg genieten van krentebrood (zonder spijs dan) met pindakaas. Ontbijtkoek met oude kaas of een eierkoek met oude kaas....ook lekker. Het vieze vreten zit hem bij mij met name in broodgerechten...met warm eten ben ik een zeikerd (qua rare combi's) dus dat zal ik niet zo snel doen. Kan al walgen van een pizza hawai (want fruit in warm eten vind ik goor)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ja er is 1 uitzondering

warme witte rijst met boter, suiker en kaneel. Maar da's eigenlijk meer een toetje.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hartig met zoet combineren vind ik juist enorm goor.

Heb wel ooit 'n keer per ongeluk peper ipv kaneel op m'n appelmoes gedaan en dat smaakte op zich wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf normaal maar pannenkoek met kaas en banaan is lekker. Duivekater met oude kaas. Of krentebrood met oude kaas. Popcornwafel met kaas.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
@mylenevalerie: wat is Duivekater in hemelsnaam?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 12 november 2008 @ 14:52:

@mylenevalerie: wat is Duivekater in hemelsnaam?



Hier het hele jaar te koop.



Duivenkater of Duivekater is een traditioneel feestbrood, dat voornamelijk in de streek ten noorden van Amsterdam (Nieuwendam en Zaanstreek) wordt gebakken. Het is een langerekt ovaal, zoet witbrood, dat rond Pasen en met de kerstdagen wordt gegeten. De echte Noord-Amsterdamse of Zaanse duivenkater is een zogenaamd vloerbrood, dat wil zeggen op de plaat gebakken, dus niet in een bakvorm. In het bakkerijmuseum op de Zaanse Schans worden duivenkaters van twee verschillende Zaanse bakkers verkocht, elk volgens eigen recept. Op twee schilderijen van Jan Steen is een duivenkater afgebeeld. In veel plaatsen wordt/werd duivenkater alleen met Pasen gegeten.



zie hier



Heerlijk zoet brood. Het vult alleen niet. Je kan er van blijven eten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
@ Miesteph, waar koop je die megadeath saus? Lijkt me heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
*
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miesteph schreef op 12 november 2008 @ 13:10:

Ik eet overal (zelfs drupje in de thee) megadeath saus (e.a.) bij, soep, brood, warm eten, salades etc.

Is een megascherpe saus die gemiddeld 1000x krachtiger is dan tabasco.Wat een grappige naam. Ik ken hem alleen van de Metalband Megadeth. Maar dat is wat anders. Ik vind Harissa ook zo lekker. Lijkt op tabasco maar is meer een pasta die heel heet is.Komt uit Marokko. Ik gebruik het ook te pas en te onpas.
Alle reacties Link kopieren
Boterham met boterhamworst en hagelslag.



Ook erg lekker!



Of een frikadel met appelmoes......
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Hé Sprokkel, leuke avatar.....
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 12 november 2008 @ 15:10:

Hé Sprokkel, leuke avatar.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 12 november 2008 @ 14:54:

[...]





Hier het hele jaar te koop.



Duivenkater of Duivekater is een traditioneel feestbrood, dat voornamelijk in de streek ten noorden van Amsterdam (Nieuwendam en Zaanstreek) wordt gebakken. Het is een langerekt ovaal, zoet witbrood, dat rond Pasen en met de kerstdagen wordt gegeten. De echte Noord-Amsterdamse of Zaanse duivenkater is een zogenaamd vloerbrood, dat wil zeggen op de plaat gebakken, dus niet in een bakvorm. In het bakkerijmuseum op de Zaanse Schans worden duivenkaters van twee verschillende Zaanse bakkers verkocht, elk volgens eigen recept. Op twee schilderijen van Jan Steen is een duivenkater afgebeeld. In veel plaatsen wordt/werd duivenkater alleen met Pasen gegeten.



zie hier



Heerlijk zoet brood. Het vult alleen niet. Je kan er van blijven eten.Is het een beetje te vergelijken met dat brioche brood wat bij albert heyn te koop is ?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
m'n groenten, vlees en aardappellen prakken, het welbekende prakkie en op elk geprakte potje gaat een lik mayo, tomatenketjup en mosterd
Alle reacties Link kopieren
Oja... het klinkt viezer dan dat het er staat hoor, maar dan weet ik zeker dat ik het op eet zonder tegenzin !
Alle reacties Link kopieren
Er moet onder dat sausje wel eerst jus om het goed te prakken en ook voor de smaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 12 november 2008 @ 15:28:

[...]





Is het een beetje te vergelijken met dat brioche brood wat bij albert heyn te koop is ?Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. De AH bij ons verkoopt ook elke dag duivekater. Het is wel zo'n heel brood, dan vraag ik altijd bij de broodafdeling of bij de bakker of ze het door de broodmachine willen halen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Komkommer schijfjes met zout en verse peper bestrooien en dan dippen in mosterd en tomatenketjup, iedere dag eet ik zo'n komkommer in m'n uppie op hmmmmmmmm.
quote:girlxxx schreef op 12 november 2008 @ 18:48:

m'n groenten, vlees en aardappelen prakken, het welbekende prakkie en op elk geprakte potje gaat een lik mayo, tomatenketchup en mosterd

:puke:



gadverdamme! ketchup......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven