Viva di Pizza

01-03-2010 09:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi wat doen jullie allemaal op de pizza bodem?

Alvast een aftrappertje:

Wingless Chickenwings Pizza

Kruid 2 kipfiletjes met een pittige kruidenmix., braadt de kip in reepjes in een koekenpan.

Smelt ca. 50 gram boter in een pannetje, meng dit met 125 ml. (1/2 cup) tomatensaus, 2 eetlepels hot sauce en 1 eetlepel worchester sauce.

Doe de kipfiletreepjes in het pannetje met botersaus en meng goed.

Verspreid de kipfilet over de pizza bodems (2 kleintjes, ik weet niet zo goed meer wat er op de NL markt te koop is).

Doe er geraspte kaas naar smaak overheen, dan wat blauwe kaas en wat lente ui er overheen en voor ca. 15 minuten in de oven (ligt aan die bodum, kan per bodum verschillen.

Ik ben niet zo'n pizza eter. Vind ze eigenlijk alleen maar lekker als we ze zelf maken of in NL vd Pizzeria. Maar deze vind ik erg lekker.

Soms gooien we ook pizza op de bbq. Krijg je zo'n lekker rokerig smaakje.

Ben benieuwd naar meer recepten...
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Hmmmm pizza's, ik verscheur ze! Ik vermorzel ze! Alsof het m'n galgenmaal is. Heerlijk vind ik ze. Mijn favoriet, gorgonzola, ui en artisjok.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Een tomatensaus met rundergehakt, champignons, ui, paprika, ham, salami en kaas.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij eten iedere zaterdag, vaste prik, zelfgemaakte pizza. Dit zijn onze favorieten:

Tomatensaus, mozzarella, plakken gebakken aubergine, dun gesneden rode uiringen en parmezaanse kaas.

Tomatensaus, mozzarella, parmaham, rode ui en mascapone.

Tomatensaus, mozzarella, tonijn, kalamataolijven en kappertjes.

Tomatensaus, mozzarella, geroosterde rode paprika en geitenkaas.
Met geblacheerde brocolliroosjes, gerookte zalm en mozzarella.
even een totaal onbenullige vraag tussendoor maar waarom heb je gekruide kipfilet vertaalt naar vleugel loze kippenvleugels????
Doe mij maar zelfgemaakt met ui en parmaham. En dan na het afbakken Parmezaanse kaasvlokken en rucola erover. Mmmm!
hmmm lekker zelfgemaakte pizza. Eten wij morgen ook.

Ik beleg ze bijna altijd met:

zelfgemaakt tomatensausje, ham, salami, artisjokharten gewone kaas en mozarella. Heeeeerlijk.

Ik vind een ei trouwens ook erg lekker op pizza. Of geitenkaas. Ik ben wel een beetje kieskeurig trouwens want vis, paprika of champignons vind ik niet lekker op mijn pizza.

De lekkerste eet ik trouwens bij mijn ouders in de plaatselijke pizzeria in Italie.
quote:dangeensuus schreef op 01 maart 2010 @ 10:34:

even een totaal onbenullige vraag tussendoor maar waarom heb je gekruide kipfilet vertaalt naar vleugel loze kippenvleugels????

Nee hoor helemaal niet onbenullig.

Het is een variant op chickenwings. Dezelfde saus en dus smaak. Vandaar, dit recept komt van een kookprogramma hier in Canada op de buis (weet niet meer welk) en het werd zo genoemd.
anoniem_55660 wijzigde dit bericht op 01-03-2010 11:14
Reden: type foutje, tja 't is nacht hier he
% gewijzigd
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
ow vandaar. Ik vond het al een vreemde keuze :-)

En mag ik daarbij ook even melden dat ik stikjaloers ben op het feit dat jij in Canada zit! Geweldig! Ooit zal ik er ook een keer naar toe gaan :-)
Ik eet 'm het liefst heel simpel zonder teveel 'beleg': tomatenpuree, italiaanse kruiden, dunne uienringen, wat geitenkaas of parmaham (net waar ik zin in heb), pijnboompitjes en geraspte kaas.

Als 'ie uit de oven komt nog wat rucola erover.
Dangeensuus, je bent hier altijd van harte welkom voor een kopje koffie (of wat anders) met natuurlijk wat erbij!

Iedereen bedankt voor de recepten en ideeen. Hoop dat er nog meer komen!
mijn zelfgemaakte pizza's lukken meestal niet. Ik vind de bodem láááng niet zo lekker als van de pizzaria. Hard aan de randen en zompig aan de binnenkant. Ik denk wel eens aan zo'n pizzasteen voor in de oven. Dat bootst een echte pizzaoven wat meer na.

Ik hou van heeeele simpele pizza's: mozzarella en verse champignons, verder niets aub.
favoriet: tomatensaus, kaas, salami + evt. ham, ui, champignons en spaanse pepertjes.

bij een italiaan thuis eens gegeten, matig belegd zoals Age schrijft met parmaham, wat kaas en aan het eind rucola erop, vond het verrassend lekker en haal die wel eens in het koelvak bij C1000 (wel 9 euro, maar heerlijk).
kaas, champignons (liefst bospaddenstoelenmix) en kappertjes.

of met parmaham en pepertje.

jammie jammie!
Mijn favoriet is met verschillende kazen. Evt. met wat ui erbij en kruiden.

In een pizzaria neem ik altijd een calzone met kaas gevuld en dan bolognesesaus erbij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven