vooraf eieren koken

25-12-2009 09:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, iedereen een fijne kerst gewenst. Ik heb een vraag, is het mogelijk om eieren nu al te koken, die je morgen pas gaat gebruiken. Moet morgen gevulde eieren maken en heb erg weinig tijd, vandaag wel. Als het kan hoe moet ik ze dan goed houden. Alvast bedankt
geen probleem llijkt mij hoor. Zelfs de vulling kan je ook al van te voren maken; in apart bakje doen. Dan hoef je morgen alleen nog maar de vulling in de eieren te doen.
Als je ze ongepeld laat kan het zeker. Als je ze nu al pelt (ik denk wel dat dat de bedoeling is toch?) zou ik het er ook gewoon op gokken. Afgedekt bewaren in de koelkast.
Ja hoor, kan makkelijk
Gewoon koken, laten schrikken en in de koelkast zetten.
Aliquando et insanire lucundum est
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
quote:RemboEnRembo schreef op 25 december 2009 @ 10:00:

Gewoon koken, laten schrikken en in de koelkast zetten.Ik zou ze wel eerst laten afkoelen voor je ze in de koelkast doet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bedankt voor de reacties, ga nu pan water opzetten.
vroegah voor het paasontbijt... werden de eieren ook al de dag ervoor gekookt

Kan idd prima, hoeft niet eens perse in de koelkast bewaard te worden heb ik begrepen.
Hard gekookte eieren zijn een jaar houdbaar.......namen vroeger de oermensen mee op jacht.....
quote:mylenevalerie schreef op 25 december 2009 @ 10:03:

[...]

Ik zou ze wel eerst laten afkoelen voor je ze in de koelkast doet.Dat doen ze al door het 'schrikken'
quote:Moonglade schreef op 25 december 2009 @ 10:01:

Je kunt ze gekookt nog een paar dagen bewaren in de koelkast. Als je ze alvast wilt pellen kun je ze het beste onder water bewaren.Dat is ook hoe het mij geleerd is...
quote:daffyduck schreef op 25 december 2009 @ 10:37:

Hard gekookte eieren zijn een jaar houdbaar.......namen vroeger de oermensen mee op jacht.....

Heb je het geprobeerd?

Ik heb vroeger in een croissanterie gewerkt en daar kookte ik dan altijd zo'n 50 eieren tegelijk, voor de hele week of zo. (weet het niet precies meer, kan best meer zijn geweest ook). Die pelde ik dan en zette ik onder water, in de koeling.

Niet ongepeld bewaren, dan krijg je zo'n grijs/blauwige ring om de dooier.
De dooier gaat er toch uit, dus dat geeft niet.
Eieren zijn gekookt, nu maar hopen dat ze gelukt zijn, lust zelf namelijk geen eieren, dus kook ze nooit. Als ze goed afgekoeld zijn, gaan ze de ijskast in en zie ik morgen wel verder.
Gepeld onder water wel week houdbaar leerde ik vorige week, wel elke dag water verversen.

Dora, gaat helemaal goedkomen. Jammer dat je het zelf niet lust. Een (goed) gevuld ei is heerlijk!
Die hardgekookte gekleurde eieren liggen al in maart in de super voor pasen,hoeven zelfs niet in de koelkast.

Nagevraagd bij eierhandelaar........met10.000 kippen....
Reageer beetje laat , pellen en onder water in de koelkast bewaren.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven