Voorgerecht Kerst

29-11-2009 11:54 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jullie al enig idee wat jullie gaan maken qua voorgerecht met kerst?
Ik denk zalmpannenkoek. (gerookte zalm, bieslook, creme fraiche) en dan heel mooi opmaken)

Tussengerecht iets met garnalen, misschien jumbo..

De rest weet ik nog niet.
ik lees mee, ben ook op zoek naar voorgerechten.. zoek wat verschillende, er zitten ook vegetariërs bij..
Hangt er vanaf wat AH heeft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik weet het ook nog niet, heb een aantal opties in mn hoofd wat het misschien wel kan worden.

Pittige garnaaltjes (tussen)

mosterdsoep (tussen)

zalmtimbaaltje (voor)

Maar goed, ik lees graag mee voor nog meer inspiratie
Erg lekker: Kip-kerrie cocktal met Zeeuws spek, valt altijd in de smaak!

Voorbereiding: 30 min

Bereidingstijd: 5 min (+ 30 min wachttijd)

Aantal porties: 4

bereidingswijze:

1. Breng de kipfilet in de kippenbouillon met de rozemarijn aan de kook. Voeg eventueel extra water toe zodat de kip helemaal onder staat. Houd de bouillon 10 minuten tegen de kook, draai het vuur uit en laat de kip in de bouillon afkoelen.

2. Zeef de bouillon en trek de kipfilets in plukjes. Meng de mayonaise met de kerriepoeder, de Italiaanse kruiden, 2 eetlepels kippenbouillon en peper naar smaak.

3. Bak de plakjes spek krokant uit in een droge koekenpan en laat ze uitlekken op keukenpapier. Steek met de open ring of het glas 4 rondjes uit het brood en bak ze in het spekvet goudbruin en krokant.

4. Leg de toast op 4 borden en verdeel de kip over de toasts. Schep de kerriesaus erop en garneer met het Zeeuws spek.

Vervang de kipfilet door kalkoen- of parelhoenfilet.
In deze topics staan ook veel tips:

is het al te vroeg voor kerstrecepten

alle kerstrecepten topics 2008

Daarnaast zijn er de de gewone topics met voorgerechten, soepen, amuses etc in de index.
oesters !
haricots verts met perzik en kip

koude haricots verts (ik neem ze altijd uit een potje) in drieën verdelen (hele bundel in drie stukken snijden).

kip lekker kruiden, in kleine blokjes snijden en bakken. af laten koelen

perziken uit blik (of verse, zijn die er?) in stukjes snijden

alles in een grote kom voorzichtig door elkaar mengen. naar smaak eventueel een gesnipperd uitje toevoegen.

een beetje sambasaus van Calvé eroverheen doen en doorroeren.

in een mooi, hoog glaasje opdienen, eventueel met zelfgemaakte bladerdeegstengels.]

dit cocktailtje is hier altijd een succes!
Voor de visliefhebbers;

Dunne plakjes gerookte zalm,

Dunne plakjes granny smith gestapeld met na elk appelschijfje een "lik" creme fraiche op smaak gemaakt met verse peper, dille, drup citroen, bieslook.

De appel NIET schillen ern plakjes maken zodat je het klokhuisziet en in ijswater leggen tegen verkleuren.

Voor meatlovers;

gebraden rosbief in reepjes met zongedroogde tomaatjes, geroosterde en gebroken macademianoten, beetje rucola sla en wat old amsterdam geraspt op smaak gemaakt met wat olijfolie, versgemalen peper en zout.

Voor de veggi's ;

Kikkererwtjes(koud uit blik), gesnipperd uitje/sjalotje, mini blokjes komkommer, papprika(geroosterd)en tomaat op smaak gemaakt met azijn, olie en versgemalen peper en zout, vers/grof gehakte koriander.

Kun je hier wat mee?

LLB
Ik maak twee voorgerechten:

Paprika's gevulgd met gehakt en stukjes courgette.

Champignons gevuld met kaas ect. (Moet de recepten nog even helemaal lezen.)

De gasten kunnen kiezen wat ze willen.
quote:LadyLoveBug schreef op 29 november 2009 @ 21:38:

Voor meatlovers;

gebraden rosbief in reepjes met zongedroogde tomaatjes, geroosterde en gebroken macademianoten, beetje rucola sla en wat old amsterdam geraspt op smaak gemaakt met wat olijfolie, versgemalen peper en zout.

Die lijkt me lekker! Die onthou ik voor het geval ik dit jaar voorgerecht moet maken.
hier komt 2e kerstdag als voorgerecht:

Bospaddestoelen soep

Kalkoenfilet Cocktail met oa Old Amsterdam (en perzik, kers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven