voorgerecht

30-09-2010 11:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen inspiratie. Krijg eters, waarvan 1 zwanger en 1 geen vis lust. Ik wil het liefst iets anders dan soep of een salade.

Wie heeft er een tip?
Overslag
Meloen met rauwe ham

Gegrilde geitenkaas met verse vijgen en honingdressing

Plakjes gerookte kip met sinaasappel
Wat losse happen vooraf? Goed brood met tapenade en kruidenboter, olijven, dolma's, gevulde pepers?
kaaskroketten

stokbroodjes uit de oven met camembert of brie

gevulde champignons
Plakjes rode bieten op rucola, met geitenkaas en walnoten en een honing/mosterd dressing
bladerdeeghapjes gevuld met spinazie ala creme en kaas
Kleine pizzapunten met beleg naar keuze.

Een kleine aardappelsalade.

Fruitcocktail.

Wat antipasti: worst, kaas, zongedroogde tomaat, gevulde pepertjes, dips, etc.
hmm gevulde champignons is misschien wel lekker.

Heb je daar een lekker recept van Elninjoo?
Verwarm de oven voor op 220ºC.

Borstel de champignons schoon met een borsteltje of een stuk keukenpapier. Veeg de champignons schoon, verwijder de steeltjes en hak ze fijn.

Verhit olie in een koekenpan en fruit hierin de fijngesnipperde ui 2 min. aan. Voeg klein gesneden bacon en de champignonsteeltjes toe en laat op laag vuur zo’n 3 min. meestoven.

Voeg de peterselie en de knoflook toe, bak nog 1 min. mee en breng het geheel op smaak met vers gemalen peper.

Vul de champignonhoedjes met het mengsel en druk aan. Zet de hoedjes in een ingevette ovenschaal en bak ze in 15 min. gaar in de voorverwarmde oven. Bestrooi ze met de geraspte kaas en gratineer ze nog een paar min. onder een hete grill tot ze een mooi kaaskorstje hebben.
Hebben de eters dan nog wel trek in het hoofdgerecht? Ik niet eerlijk gezegd. Een garnalencocktail is voor mij genoeg om een verzadigingsgevoel te krijgen (en dan lus ik de rest niet meer zo graag) maar dat hangt ook af van de tijd die ertussen zit.

Als ik niet meteen kan doornassen dan lukt het nog wel maar dan hoef ik het toetje niet.
Vind ik ook een ramp met kerst, brr. Zonde van het eten.
huh ? Je bedoelt dat jij nooit een voorgerecht serveert Groll?

Een goed diner bestaat voor mij uit voor hoofd en na en als ik zin heb zelfs nog een tussengang.

Gewoon niet te grote hoeveelheden maken en voldoende tijd nemen tussen de gangen, lekker lang en gezellig tafelen dus.

Bedankt voor jullie tips, het wordt uiteindelijk een tapasbordje, met verschillende tapas hierop oa de gevulde champignons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven