Vorm gekocht voor mini hapjes, en nu?

woensdag 10 februari 2010 om 17:57
Ik heb vorige week deze bakvorm gekocht:
Ik wil met mijn verjaardag allerlei kleine hapjes maken. Enerzijds zal ik zoete muffins maken (waar ik genoeg ideeen voor heb) maar ik mis nog de inspiratie voor hartige hapjes.
Bij de bakvorm zit o.a. als tip om bakjes van bladerdeeg erin de bakken en deze daarna te vullen met filet american of room met zalm.
Wat kan ik nog meer als vulling voor in de bladerdeegbakjes gebruiken? Of van welk ander deeg kan ik bakjes of hapjes maken? Denken jullie dat het haalbaar is om er quiches in te maken? Vind dat deeg altijd zo'n gepriegel, zelfs in een grote vorm...
Ik wil met mijn verjaardag allerlei kleine hapjes maken. Enerzijds zal ik zoete muffins maken (waar ik genoeg ideeen voor heb) maar ik mis nog de inspiratie voor hartige hapjes.
Bij de bakvorm zit o.a. als tip om bakjes van bladerdeeg erin de bakken en deze daarna te vullen met filet american of room met zalm.
Wat kan ik nog meer als vulling voor in de bladerdeegbakjes gebruiken? Of van welk ander deeg kan ik bakjes of hapjes maken? Denken jullie dat het haalbaar is om er quiches in te maken? Vind dat deeg altijd zo'n gepriegel, zelfs in een grote vorm...

woensdag 10 februari 2010 om 18:14

woensdag 10 februari 2010 om 18:19
Bij het bladerdeeg smaakt heel veel trouwens erin. Ik vermoed alleen dat het beter wel van te voren kan testen. Bijv. zalm, tonijn, krab, eisalade smaakt er heerlijk in. Maar het bladerdeeg trekt snel het vocht uit die salade dus volgens mij zijn dat geen hapjes die goed blijven.
Ik heb wel eens gemaakt met filodeeg, dat is beter. Of hartige taart deeg kan ook.
Ik heb wel eens gemaakt met filodeeg, dat is beter. Of hartige taart deeg kan ook.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 10 februari 2010 om 18:48
Een tijdje geleden heb ik deze van Iensrecepten gehaald. Daar staan er misschien nog meer, maar ik heb alleen op muffins zonder vlees gezocht.
Hartige muffins met zalm en kappertjes
12 muffins
• 0 min voorbereiden
• 30 min bereiden
• 0 min wachten
• waardering 7.1
• Gebak
• Vis
• Hollands
Ingrediënten
• 1 pak Honig bakmix voor hartige muffins
• 1 ei
• 150 ml melk
• 100 ml zonnebloemolie
• 100 g zalmsnippers
• 25 g kappertjes
Voorbereiden
Verwarm de oven voor op 190 °C.
Bereiden
Plaats de muffinbakjes of muffinbakvorm op een bakplaat. Doe de bakmix, het ei, de melk en de olie in een beslagkom en meng dit alles met een lepel tot een glad beslag. Voeg de zalmsnippers en kappertjes toe en meng deze goed door het beslag. Verdeel het beslag over 12 muffinbakjes. Bak de muffins in het midden van de oven ca. 20 minuten totdat de muffins goudbruin van kleur zijn.
Extra benodigd
Muffinbakjes of muffinbakvorm
Oven
Elektrische oven 190 ºC, heteluchtoven 180 ºC, gasoven stand 4.
Het recept 'Hartige muffins met zalm en kappertjes' wordt je aangeboden door Honig.
Hartige muffins met kaas en bieslook
• 12 muffins
• 0 min voorbereiden
• 35 min bereiden
• 0 min wachten
• waardering 7.0
• Gebak
• Vegetarisch
• Hollands
Ingrediënten
• 1 ei
• 150 ml melk
• 100 ml zonnebloemolie
• 2 eetlepels bieslook, fijngeknipt
• 150 g jong belegen kaas, in kleine blokjes
Bereiden
Verwarm de oven voor op 190 °C en plaats de muffinbakjes of muffinbakvorm op de bakplaat. Doe de bakmix, het ei, de melk, de olie en het bieslook in een beslagkom en meng dit alles met een lepel tot een glad beslag. Voeg 100 gram jonge kaas toe en meng deze goed door het beslag. Verdeel het beslag over de 12 muffinbakjes en verdeel de overgebleven kaas erover. Bak de muffins in het midden van de oven ca. 20 minuten totdat de muffins goudbruin van kleur zijn.
Extra benodigd
Oven
Hartige muffins met kruidenkaas
• 12 muffins
• 0 min voorbereiden
• 30 min bereiden
• 0 min wachten
• waardering 7.3
• Gebak
• Vegetarisch
• Overig
Ingrediënten
• boter om in te vetten
• 100 g zelfrijzend bakmeel
• 1 ei
• 100 ml melk
• 4 eetlepels olijfolie extra vierge
• 100 g Boursin Cuisine Knoflook & Fijne kruiden
• 3 bosuitjes, in dunne ringetjes
Bereiden
Verwarm de oven voor op 200 °C. Vet de muffinvorm in.
Doe het bakmeel, het ei, de melk en de olie in een kom en klop tot een glad beslag. Meng de Boursin Cuisine Knoflook & Fijne kruiden en de bosuitjes erdoor. Voeg zout en peper naar smaak toe.
Schep het beslag in de muffinholtes en bak de muffins in het midden van de oven gedurende 15-20 minuten goudbruin en gaar.
Extra benodigd
Muffinvorm voor 12 muffins
Hartige muffins met zalm en kappertjes
12 muffins
• 0 min voorbereiden
• 30 min bereiden
• 0 min wachten
• waardering 7.1
• Gebak
• Vis
• Hollands
Ingrediënten
• 1 ei
• 150 ml melk
• 100 ml zonnebloemolie
• 100 g zalmsnippers
• 25 g kappertjes
Voorbereiden
Verwarm de oven voor op 190 °C.
Bereiden
Plaats de muffinbakjes of muffinbakvorm op een bakplaat. Doe de bakmix, het ei, de melk en de olie in een beslagkom en meng dit alles met een lepel tot een glad beslag. Voeg de zalmsnippers en kappertjes toe en meng deze goed door het beslag. Verdeel het beslag over 12 muffinbakjes. Bak de muffins in het midden van de oven ca. 20 minuten totdat de muffins goudbruin van kleur zijn.
Extra benodigd
Oven
Het recept 'Hartige muffins met zalm en kappertjes' wordt je aangeboden door Honig.
Hartige muffins met kaas en bieslook
• 12 muffins
• 0 min voorbereiden
• 35 min bereiden
• 0 min wachten
• waardering 7.0
• Gebak
• Vegetarisch
• Hollands
Ingrediënten
• 1 ei
• 150 ml melk
• 100 ml zonnebloemolie
• 2 eetlepels bieslook, fijngeknipt
• 150 g jong belegen kaas, in kleine blokjes
Bereiden
Verwarm de oven voor op 190 °C en plaats de muffinbakjes of muffinbakvorm op de bakplaat. Doe de bakmix, het ei, de melk, de olie en het bieslook in een beslagkom en meng dit alles met een lepel tot een glad beslag. Voeg 100 gram jonge kaas toe en meng deze goed door het beslag. Verdeel het beslag over de 12 muffinbakjes en verdeel de overgebleven kaas erover. Bak de muffins in het midden van de oven ca. 20 minuten totdat de muffins goudbruin van kleur zijn.
Extra benodigd
Oven
Hartige muffins met kruidenkaas
• 12 muffins
• 0 min voorbereiden
• 30 min bereiden
• 0 min wachten
• waardering 7.3
• Gebak
• Vegetarisch
• Overig
Ingrediënten
• boter om in te vetten
• 100 g zelfrijzend bakmeel
• 1 ei
• 100 ml melk
• 4 eetlepels olijfolie extra vierge
• 100 g Boursin Cuisine Knoflook & Fijne kruiden
• 3 bosuitjes, in dunne ringetjes
Bereiden
Verwarm de oven voor op 200 °C. Vet de muffinvorm in.
Doe het bakmeel, het ei, de melk en de olie in een kom en klop tot een glad beslag. Meng de Boursin Cuisine Knoflook & Fijne kruiden en de bosuitjes erdoor. Voeg zout en peper naar smaak toe.
Schep het beslag in de muffinholtes en bak de muffins in het midden van de oven gedurende 15-20 minuten goudbruin en gaar.
Extra benodigd
Muffinvorm voor 12 muffins