vraag over gedroogde pruimen

04-01-2010 21:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een korte vraag over gedroogde pruimen, die heb ik vandaag gekocht in de supermarkt, nu heb ik er al 4 gesnoept gewoon zo vanuit het bakje en weer terug in de koelkast om te bewaren. Nu lees ik net op internet dat je die dingen eerst moet wellen ? weet ik veel, ik vond ze lekker zo beetje stroperig en smaken beetje naar rozijntjes die eet je ook zo uit het rode doosje. Mijn vraag is nu, moet het persé ? of kun je ze wel degelijk gewoon zonder te wellen opeten ? hahaha erg hé ik weet het gewoon niet

Alvast bedankt, oja.. en als je ze wel eerst moet wellen, hoe lang moet dat dan ?

alvast bedankt
Sommige zitten al geweld in het zakje. Misschien deze ook. En volgens mij moet het niet hoor, als jij het wegkrijgt...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nee ze zitten in een hersluitbaar bakje, ze zijn taaiig en stroperig-plakkerig, maar kauw ze idd wel weg haha, er staat ook niets op het doosje van hoe of wat...
nou je kan very misselijk worden doordat ze nu gaan wellen in je maag en dus groter worden. maar dat hoeft niet. waar ik me meer zorgen om zou maken: het is laxerend spul hoor, zou niet een hele zak opsnoepen
Huh, tijgerpoes? Wellen in je maag? Je kauwt het toch? Je slikt toch niet een pruim in zijn geheel door?
Oke hihi, uhm hoe lang zou ik ze moeten wellen dan ? ben ik toch een ei hé ? ik koop weer eens wat in een gekke bui
nee, maar ze zijn wel gedroogd, dus al het vocht wat er ooit inzat is eruit. In je maag zit doorgaans wel vocht dus dat nemen die vezels in de pruimen weer op. Ze zetten dus nog wat uit in je maag. niet erg, wel oncomfortabel als je er 20 eet lijkt me.
Ik eet gedroogd fruit wel vaker zo uit de zak. Voordat ze het warme water hebben geraakt heb ik al minstens 6 stuks zo op. Nooit ergens last van gehad, zelfs niet van een laxerende werking.
en girlxxx, als je ze ongeweld (is dat een woord?) lekker vindt zou ik ze gewoon zo eten (met mate )
quote:tijgerpoes schreef op 04 januari 2010 @ 21:50:

nee, maar ze zijn wel gedroogd, dus al het vocht wat er ooit inzat is eruit. In je maag zit doorgaans wel vocht dus dat nemen die vezels in de pruimen weer op. Ze zetten dus nog wat uit in je maag. niet erg, wel oncomfortabel als je er 20 eet lijkt me.Ik simpele ziel denk niet verder dan 4 stuks...
Die kun je gewoon zo opeten hoor. Niet te veel, het werkt laxerend. Maar ze zijn erg lekker
...
Joh, gedroogde pruimen kun je zo eten. Laat je niet gek maken. Ik wel ze nooit, eet ze altijd zo op.
ah! nou ja ik heb er 4 op, dit was voordat ik gewoon avond ging eten en ik eeet heel veel avoneten, was gewoon benieuwd hoe ze zouden smaken, zag ook abrikozen en tuttie fruttie, die gaan na de pruimen in de testing 1 2 3
Ik denk trouwens dat het oncomfortabele gevoel na het eten van 20 gedroogde pruimen niet van wat voor opzwelling dan ook komt, maar gewoon omdat het nogal veel is...
okee hahaha ik post een bericht en er zijn tussendoor al 5 weer geplaatst hihi zo grappig ! nou okee dan ga ik ze lekker zo oppeuzellen, ik zal me inhouden, ik merk nog niets van mijn darmpjes dus die zullen wel van beton zijn dan
quote:Supersmollie1 schreef op 04 januari 2010 @ 21:51:

[...]

Ik simpele ziel denk niet verder dan 4 stuks...haha ik verwacht ook niet dat veel mensen de 20 halen... maar een gewaarschuwd mens telt voor twee toch? maar zoals eerder vermeld; bij 'normale' hoeveelheden hoef je geen problemen te verwachten.
Allemaal super bedankt voor de snelle reaties !

Tijgerpoes, ik houd mij in
Je kunt ook taart mee maken he.

Zoek eens op google naar recepten.

Geloof dat ik ook een recept heb, dus als je echt interesse hebt dan wil ik het wel voor je opzoeken.

Genietze:-p met mate uiteraard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven