Vreemd vanillevraagje (aan de mede-liefhebbers)

16-01-2021 22:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat dit een heel rare vraag is, maar ik zal het even uitleggen: ik ben echt heel erg enorm ontzettend dol op vanillevoedsel. Sowieso de normale dingen, zoals puddingbroodjes, roomhoorntjes of Berlinerbollen. Maar ik hou zo erg van vanille dat ik er ook eten mee maak waar weleens raar van opgekeken wordt. Ik geniet bijvoorbeeld van een cracker of geroosterde boterham met vanillekwark of -pudding erop. Of ik lepel een bakje vanille-eiwitpoeder leeg dat bedoeld is voor zo’n afslankshake. En ik lust alleen nog havermout die in plaats van melk gemaakt is van skyr of proteïnedrank met vanillesmaak.

En nu is er opnieuw een (denk ik) vrij raar vanille-idee in mijn hoofd ontstaan, en wat er niet meer uit wil... Pasta koken met een beetje vanillesuiker in plaats van zout, en dan een flinke dot warme vanillesaus erover kieperen.

Zou dat kunnen werken..? Of zie ik iets over het hoofd waardoor dit gerecht bij voorbaat mislukt? Bijvoorbeeld dat het gaat karamelliseren tot een soort plak die kan doorgaan voor de nieuwe limited Tony? (“Met karamel, vanille en stukjes macaroni!”)

Google geeft geen resultaat, misschien is dat resultaat genoeg... Of ik kan het gewoon proberen, behalve mijn maaginhoud heb ik toch niets te verliezen. Maar misschien zijn hier andere vanillejunkies die weleens iets vergelijkbaars geprobeerd hebben en/of De Tip hebben..?

Ik ben benieuwd, ik hoor het graag!
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Zulke gerechten bestaan toch gewoon? Zoete (dessert) pasta?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Rijst met vanille is een lekkere combi, net als coquilles met een vanillesaus, die overigens niet zoet is, maar wel heel lekker!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Als ik googel op 'zoete pasta' kom ik wel wat dingen tegen. Niet per se met vanille, maar volgens mij moet het wel kunnen.
Well behaved women rarely make history.
Misschien best lekker. Vroeger aten wij de overgebleven rijst op met boter, kaneel en suiker dus pasta met vanille kan ook wel eens lekker smaken denk ik. Probeer het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Bij MasterChef AU maakten ze volgens mij wel eens zoete lasagne. Of tortellini / ravioli met zoete vulling. Wat jij wil kan denk ik wel, maar ik denk niet dat de pasta echt de vanillesmaak gaat aannemen. Als je zout in het water doet, wordt het zoutige dat in de pasta zit wat meer benadrukt, maar of dat met vanillesuiker gebeurt, ik vraag het me af.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder maakte zoiets wel met rijst, roomboter, room en vanille.
Smaakte heerlijk! Met pasta, tja ze gooien er ook een roomsaus over dus waarom niet proberen met vanille door de room.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:


Gewoon eens uitproberen. Ik heb laatst midden in de nacht risottorijst tot vanille rijstpudding staan fabriceren... A girl's gotta do what a girl's gotta do..

Verder niet zwanger of apestoned?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf inderdaad sneller iets met rijst doen, dat neemt de smaak meer op denk ik.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
16-01-2021 22:21
:rofl:


Gewoon eens uitproberen. Ik heb laatst midden in de nacht risottorijst tot vanille rijstpudding staan fabriceren... A girl's gotta do what a girl's gotta do..

Verder niet zwanger of apestoned?
Die laatste optie :rofl:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:36
98.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, nou heb ik trek in rijstevla :facepalm:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vooral gewoon na het koken erover kieperen denk ik.

En vanille-druppeltjes. Kan je mee koken, bakken, in de kwark, koffie, alles. :heart:
Je kan er zelfs augurken mee inmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zal vast wel kunnen. Mijn man is kok, en als we wortels eten, zijn ze altijd gesmoord in water met een beetje boter en een beetje vanillesuiker. Heerlijk.

Ik zou het gewoon een keer proberen. Wat kan er gebeuren? Het kan hooguit niet lekker zijn.
jufjoke wijzigde dit bericht op 16-01-2021 22:42
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Basmati-rijst en vanille goed samenpassen. Basmati bevat een bepaald aroma.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Koop een ijspastamachine, om spaghetti eis te kunnen maken (geloof ik beetje Duits gerecht).
Basically vanille ijs met rode zoete vruchtensaus, witte chocolade schaafsel (kaas) en room.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard zelfgemaakte banketbakkersroom.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er is een parfum merk, Library of Fragrance, die geuren verkoopt met 'echte' geuren. Groene thee bijvoorbeeld. Of schone huid. Of babypoeder.
Ze hebben diverse geuren op basis van vanille die echt naar de betreffende etenswaren ruiken. Vanilla cookie dough bijvoorbeeld. Heel veel vanille aanbod. Het is eau de cologne, dus ruikt niet super lang, maar best leuk voor de heb, zeker omdat ze ook erg kleine flaconnetjes hebben.
Of is dit heel erg offtopic?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Stom dat ik er niet aan gedacht heb om “zoete pasta” als zoekterm te gebruiken (dit... :kwijl: https://emptythefridge.be/recept/zoete-pasta-taartjes/) En rijst gebruiken in plaats van pasta klinkt ook erg goed!

Jufjoke schreef:
16-01-2021 22:42
Er is een parfum merk, Library of Fragrance, die geuren verkoopt met 'echte' geuren. Groene thee bijvoorbeeld. Of schone huid. Of babypoeder.
Ze hebben diverse geuren op basis van vanille die echt naar de betreffende etenswaren ruiken. Vanilla cookie dough bijvoorbeeld. Heel veel vanille aanbod. Het is eau de cologne, dus ruikt niet super lang, maar best leuk voor de heb, zeker omdat ze ook erg kleine flaconnetjes hebben.
Of is dit heel erg offtopic?

Ik heb vanillewierook! Maar die eet ik niet op, dus eigenlijk valt het allemaal best wel mee met de mate waarin en de manier waarop ik vanille consumeer.
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
La_Cucaracha schreef:
16-01-2021 22:46
Bedankt voor de reacties!
Stom dat ik er niet aan gedacht heb om “zoete pasta” als zoekterm te gebruiken (dit... :kwijl: https://emptythefridge.be/recept/zoete-pasta-taartjes/) En rijst gebruiken in plaats van pasta klinkt ook erg goed!





Ik heb vanillewierook! Maar die eet ik niet op, dus eigenlijk valt het allemaal best wel mee met de mate waarin en de manier waarop ik vanille consumeer.
Oh... dan neem ik bij deze mijn tip terug. Straks ga je nog vanille parfum drinken.....
Alle reacties Link kopieren
Haha leuk. Geen tips voor die pasta maar ik doe graag een zakje vanillesuiker of basterd suiker in mijn kopje Nespresso.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de enige die een beetje misselijk wordt van het idee van deze combi ? :D

Ik vind vanille trouwens wel heel lekker. Ik kan er vooral heel blij van worden als je ergens die zwarte zaadjes echt in het gerecht ziet zitten, en dat het geen “nep”vanille is.
Alle reacties Link kopieren
https://cakies.nl/recept/kadaif-kadayif ... g-dessert/

De kadaif / katayif kun je kant-en-klaar kopen. Dan hoef je alleen nog de siroop te maken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben wild op kaneel. Rijstepap kan ook met kaneel. Hoe zou dat bij pasta uitpakken? 🤔

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven