Waar koop jij je brood?

18-10-2019 20:35 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, waar koop jij je brood? Bakker, supermarkt, bak je zelf, iets anders? En waarom?
watdachtjehiervan schreef:
19-10-2019 07:50
Kijk, zo krijg je roddels de wereld in. Dat ging niet over brood maar over croissants.
Croissants zelf maken schijnt een hoop werk te zijn en dat deeg moet je dagen laten rijzen. Croissants worden bii de bakker niet massaal verkocht dus is het voor de bakker niet rendabel om ze zelf te maken.

Precies!
Overigens vind ik brood uit de broodbakmachine (heb ik ook nog op zolder staan) zo erg naar gist smaken altijd :wtf: .
Toen ik het nog wel eens zelf maakte bakte ik het bij voorkeur af in de oven. Uit de bbm vond ik echt niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
donkerblauw schreef:
18-10-2019 20:49
Ik ben eigenaresse van een bakkerszaak en wil een beetje onderzoeken waarom mensen níét bij een bakker zouden kopen. Ik vind het fijn te lezen dat het bijvoorbeeld buiten hun openingstijden ligt, dan zouden we kunnen overwegen om een broodautomaat neer te zetten.
Wat mijn gedachten namelijk zijn bij het kopen bij een supermarkt is vooral gemak, goedkoper maar nu leer ik ook de mening van een ander kennen!
De reden dat ik ook wel eens brood bij de supermarkt koop is omdat hier in ons dorp (met twee warme bakkers) het brood vanaf een uur of één 's middags altijd op is. Ik zou er blij van worden als er een broodautomaat zou zijn waarin tot een uur of acht 's avonds nog brood zou liggen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het brood bij de bakker helemaal niet altijd veel lekkerder dan supermarkt brood.

Af en toe bak ik eens zelf, af en toe haal ik bij de bakker en vaak bij de supermarkt.
Ik koop Boulogne brood bij de Appie.
En ook de meergranentriangels en meerzadenbroodjes.
Witte pistolets haal ik dan weer bij de Delhaize in Belgie.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alle brood bij de bakker, die zit hier direct naast de supermarkt dus dat is maar een kleine moeite. En bovendien vinden we het veel lekkerder. Meestal nemen we rogge volkoren of spelt, of een ander donker brood met veel pitten en zaden. Als ik wat meer ruimte in mijn agenda zou krijgen dan zou ik ook best eens willen proberen zelf brood te bakken.

Als ik pas einde dag naar de bakker kan dan bel ik sochtends gelijk na opening even of ze het voor me weg willen leggen, dan kom ik iig niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn warme bakker die heeft altijd op 2 dagen per week een actie 3 broden (bruin, wit of volkoren) voor 6 euro. Heerlijk vers brood haal elke week 3 volkoren broden.
Alle reacties Link kopieren
Jonesboro schreef:
19-10-2019 07:49
Ah tijgerbrood bruin is nu volkoren
Oh echt, fijn! Ik vind dat brood echt prima namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij de bakker. Altijd bestellen en de volgende dag ophalen. Zo krijg ik altijd wat ik hebben wil en grijp nooit mis.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
18-10-2019 21:26
Bij van Maanen, duinenbrood
+1, heerlijk brood
Voorheen bij de bakker om de hoek. We hebben er twee, maar eentje had heel veel verschillende soorten allemaal naar eigen recept met verschillende soorten granen en zaden en pitten in allerlei combinaties. Die moest helaas de winkel bij ons in de buurt sluiten en sindsdien haal ik gewoon bij de supermarkt. Er is wel een andere bakker gekomen, maar dan is supermarkt brood naar mijn idee net zo Goes. Ga ik niet speciaal zorgen dat ik op mijn vrije dag langs de bakker ga. Nu gewoon met de boodschappen mee bij de supermarkt.
lisa_ schreef:
18-10-2019 21:56
Het biologische brood van de versafdeling van de Lidl.
Ik zou het ook zo bij de bakker kopen maar als ik daar na 12 uur kom dan is het meeste brood al uitverkocht.
Dat koop ik er niet meer sinds daar nieuw personeel het brood bakt.

Dus hulde aan jullie broodbakker daar.
Is zo afhankelijk van degene die het brood doen.

Ik had een keer een stuk biologisch brood. Dat was niet te eten zo slecht gebakken.
Sindsdien ga ik er ook nooit meer naar binnen om een broodje te doen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in de supermarkt. Teveel gedoe om speciaal naar een bakker te gaan terwijl ik in de grote supermarkt hier vlakbij alles in 1x kan pakken. Ik kom om diezelfde reden ook nooit bij een groenteboer, slager of visboer bijv.
Alle reacties Link kopieren
Bij de bakker, die zit hier tegenover de AH dus hoef er niet voor om.
Enige nadeel: sommige broodsoorten zijn 's middags al op. Dat vind ik echt onhandig.
Ik koop daar desem volkorenbrood en tijgerwit voor de kinderen (die helaas echt geen volkoren blieven) en allerlei kleine broodjes in het weekend.

Brood van de AH vind ik over het algemeen niet lekker. Als de bakker uitverkocht is en ik echt niks meer in de vriezer heb dan haal ik meestal maar afbakbroodjes. Die waar liefde en passie opstaat (wie verzint het?) zijn wel prima.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Eurobrood van de Aldi. Je moet wat als pauper.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven