Waarom kan ik deze vis niet invriezen?

17-07-2010 14:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik bij de Super, bij gebrek aan visboer dichtbij, voorverpakte pangasiusfilet meegenomen. Toch niet gegeten gisteravond en nu wil ik het eigenlijk invriezen. Vlak voor ik het in de vriezer gooi, zie ik de kleine lettertjes: "Dit product is niet geschikt om thuis in te vriezen."

Weet iemand waarom dit is? Is het dan al eens ingevroren geweest? Ik dacht dat ik verse vis kocht, maar dat is dan misschien te naief?
Voor zover ik weet staat dat inderdaad op vis die al eens ingevroren is geweest.
The time is now
De meeste vis wordt aan boord meteen ingevroren.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Gewist.

Het modereerbeleid van]Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Oh, dan heb ik die kleine lettertjes nog nooit gelezen

Kun je het vandaag verwerken (of vast bakken voor morgen)?
quote:Vishnu schreef op 17 juli 2010 @ 14:32:

De meeste vis wordt aan boord meteen ingevroren.

Dat zal de pangasius niet zo snel overkomen.

Hier een artikel over tilapia en pangasius. Niet echt bevorderlijk voor de eetlust:

http://www.ad.nl/ad/nl/11 ... e-vis-als-het-lijkt.dhtml
quote:Vishnu schreef op 17 juli 2010 @ 14:32:

De meeste "vis" wordt aan boord nadat het uit de greppel is geschept meteen ingevroren.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Off topic: loomii... waarom die vreselijke avatar?
Je kan ze ook beter bevroren kopen, is precies dezelfde vis, alleen die ontdooid in zo'n verpakking ligt is stukken duurder.
Als ik dat artikel zo eens lees kun je ze beter helemaal niet kopen. Gatverredamme!
o
quote:Haley schreef op 17 juli 2010 @ 16:09:

Off topic: loomii... waarom die vreselijke avatar?Omdat ik Thijs helemaal leuk vind
Gewist.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Aan het eind van het artikel:

Tilapia is oorspronkelijk Afrikaans, maar nu wordt hij voornamelijk in Zuid-China, Indonesië en Bangladesh gekweekt. De export gaat grotendeels richting Amerika, maar ook in Europese supermarkten duikt de vis op. Het grootse probleem met tilapia zijn hormonen. Alleen de mannetjes van de soort zijn bruikbaar om verwerkt te worden. Dus worden van de vrouwtjes op jonge leeftijd mannetjes gemaakt. Dat kan door het toedienen van grote dosissen testosteron. Te veel testosteron kan onder meer leiden tot borstkanker.

Tilapia wordt ook wel "strontmond" genoemd door z'n kwekers. De vis is de kampioen in het eten van zijn eigen uitwerspelen; hij consumeert tot zes keer meer uitwerpselen dan dat hij er zelf produceert.

ik wou binnenkort wel is tilapia gaan eten! nou no thanqs.. je denkt dat je gezond bezig bent als je vis eet maar ondertussen
Ieuw! Bedankt voor jullie reacties, maar ik denk dat ik hem maar voer aan de kat van de buren....
Gewist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven