Waarvoor gebruik je een braadpan?

25-02-2020 16:40 59 berichten
Le Creuset verdient er grof geld mee en Lidl heeft ze in de aanbieding. Ziet er prachtig uit en ik heb er nog nooit een in mijn keukenkastjes gehad? Wat mis ik?
Wat maak je in een braadpan?

Ik ben veganist dus vlees en vis hoef ik niet aan te braden. Kunnen die dingen ook iets met groente? Iets dat mijn normale kookpan niet kan?
Het hoeft trouwens niet persé zo'n dure creuset te zijn hoor. Genoeg mooie goede pannen voor de helft van de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem voor grote stukken vlees:Lamgigot, runderschouder, en eend....Voor de rest zoals gehaktballen heb ik een kleine braadpan van Ikea.

Ik denk dt het uitmaakt of je voor meerdere mensen kookt of maar voor 3 of 4 personen.
Waar het op neerkomt is dat ik graag nieuwe pannen wil. Met een kleurtje want t oog wil ook wat en ik ❤️ Kleur (zal ook wel weer niet mogen, in de Franse keuken ofzo). En geen antiaanbaklaagjes. Maar braadpannen zijn de oplossing niet, ik moet denk ik gewoon op zoek naar een betere kwaliteit emaille.
[/quote]

Misschien is de volgende combinatie dan iets voor jou:
- een braadpan van BK (emaille), dan heb je een diepe pan met deksel voor sauzen, eenpansmaaltijden en misschien zelfs een keer een stoof- of suddergerecht.
- en 2 koekenpannen van plaatstaal (een kleintje voor een gebakken ei en een wat grotere voor vlees dat je bakt)

Dan ben je uit de anti-aanbaklaag en kom je als gemiddelde thuiskok aardig uit de voeten.
Alle reacties Link kopieren
Vegan hier, met braadban.

Ik gebruik hem voor curry's, stoofgerechten (met linzen bijvoorbeeld) of gewoon voor pastasaus. Zowel voor ons tweeën als voor grotere groepen. Mijn beste aankoop ooit, ik gebruik mijn slowcooker nu nooit meer.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Draadjesvlees, even aanbraden en zo in de oven in de creuset. Gebruik hem vaak, ook bij groenteovenschotels als ik de groente eerst net even kort wil roerbakken en vervolgens in de pan zo de oven in. Of warm houden van een stoofpot o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
27-02-2020 07:49
En kijk op wikipedia. Je hebt helemaal geen gelijk.
Wikipedia is een door goedwillende amateurs gevulde site die lang niet altijd de waarheid of de juiste feiten bevat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n hoge van de ikea maar de campagnard van le creuset staat ook wel op mn lijstje omdat hij makkelijk in de oven kan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
27-02-2020 18:54
Ik heb n hoge van de ikea maar de campagnard van le creuset staat ook wel op mn lijstje omdat hij makkelijk in de oven kan.
Ik heb de gietijzeren braadpan van mijn oma nog, gekocht in 1935. Zacht-oranje aan de buitenkant (heel Art Deco, die kleur was toen je van het) en wit geëmailleerd aan de binnenkant. Mijn oma heeft hem gebruikt tot 1990. En sindsdien is hij in dienst bij mij. Geweldige pan!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pamelacourson schreef:
25-02-2020 17:08
Ik kook er pasta in. Het handige is dat het dan niet vastplakt aan de pan.
Scheutje olie erdoor verhelpt dit ook, en ook dat de pasta aan elkaar plakt.

En voor de rest met eerdere reacties eens, handige pan om vlees te braden en stoven of saus in te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven