warme voeding
donderdag 10 maart 2016 om 13:03
De natuurarts heeft geconstateerd dat ik slecht reageerd op koude voedingsmiddelen en heeft geadviseerd om vooral veel warm te eten om zo ook mn lichaam weer op te warmen. Wie heeft tips voor ontbijt, lunch en tussendoortjes? over 2 weken een afspraak bij de dietist maar wil alvast aan de slag gaan!
donderdag 10 maart 2016 om 14:28
quote:thee schreef op 10 maart 2016 @ 13:30:
O, heb ineens wat vraagtekens na even loepen.
In bijna 9 jaar, 25 topics geopend en totaal maar ruim 160 reacties.
Ik betwijfel ten zeerste of er meer informatie komt van deze TO.Heel apart ook nog nooit in een topic van een ander gereageerd in al die jaren.
O, heb ineens wat vraagtekens na even loepen.
In bijna 9 jaar, 25 topics geopend en totaal maar ruim 160 reacties.
Ik betwijfel ten zeerste of er meer informatie komt van deze TO.Heel apart ook nog nooit in een topic van een ander gereageerd in al die jaren.
donderdag 10 maart 2016 om 14:30
quote:sassafras schreef op 10 maart 2016 @ 14:05:
[...]
Dat klopt wel, maar die warmte wordt dus onttrokken aan de massa van je lichaam. Niet dat dat een probleem is, want zoals ik al uitreken, met een erg licht lichaam en een hele grote portie erg koud voedsel doet het er al nauwelijks toe. Is dus geen serieus probleem of gevaar.
Natuurlijk kan het wel zo zijn dat zo'n grote koude plons in je buik niet fijn voelt, maar het lijkt me dat iemand geen "natuurarts" nodig heeft om op het idee te komen dat ze liever minder koud eet en wat dan wel te eten. Ik ben zelf ook dol op warm eten, een van de grootste genoegens van een dagje thuiswerken is een kliekje van de avond ervoor opwarmen ipv dat suffe broodtrommeltje van mijn werkdagen, mijn puberzonen verkiezen in de winter een ouderwetsch bordje brinta boven de muesli met yoghurt...... Allemaal zelf bedacht, zonder tussenkomst van een natuur'arts' of diëtist.
oh, ik eet ook zomers liever een salade en 's winters stamppot hoor
Maar niet omdat ik denk dat mijn lichaam anders te veel opwarmt of afkoelt
[...]
Dat klopt wel, maar die warmte wordt dus onttrokken aan de massa van je lichaam. Niet dat dat een probleem is, want zoals ik al uitreken, met een erg licht lichaam en een hele grote portie erg koud voedsel doet het er al nauwelijks toe. Is dus geen serieus probleem of gevaar.
Natuurlijk kan het wel zo zijn dat zo'n grote koude plons in je buik niet fijn voelt, maar het lijkt me dat iemand geen "natuurarts" nodig heeft om op het idee te komen dat ze liever minder koud eet en wat dan wel te eten. Ik ben zelf ook dol op warm eten, een van de grootste genoegens van een dagje thuiswerken is een kliekje van de avond ervoor opwarmen ipv dat suffe broodtrommeltje van mijn werkdagen, mijn puberzonen verkiezen in de winter een ouderwetsch bordje brinta boven de muesli met yoghurt...... Allemaal zelf bedacht, zonder tussenkomst van een natuur'arts' of diëtist.
oh, ik eet ook zomers liever een salade en 's winters stamppot hoor
Maar niet omdat ik denk dat mijn lichaam anders te veel opwarmt of afkoelt