Wat eet je op dit moment?

22-02-2012 08:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat ik 's ochtends de meest rare dingen naar binnen schuif.

Ook de combinaties eten zijn op zijn zachtst gezegd nogal vreemd.

Wat eet jij op dit moment?

Ik eet nu roggebrood met boter en spek, en heb daarvoor een reep witte chocola weggewerkt. Om het geheel weg te spoelen een kopje munt thee.

(Dit geheel uiteraard buiten het zicht van mijn kinderen)
Hey nellaaa, wat een snelle en superaardige service. Dank je wel! Ga het gelijk opslaan. Al zat ik al aan een alternatief te denken.

Als ik appeltaart maak, meng ik met de deeghaken eerst het deel 'half'. Dan is het kruimelig en haal ik eruit wat ik denk nodig te hebben voor de bovenkant.

Dan deeg verder klaarmaken en appeltaart voltooien.

Die optie kan dan volgens mij ook voor rabarber (met evt. aardbeien).

Hoop 'm zaterdag te maken!
Graag gedaan hoor Thee! Was zelf ook nieuwsgierig naar het recept en bij mij opende hij wel normaal

Jouw optie klinkt ook lekker trouwens! Ik wou soms dat ik de energie had om allerlei lekkers in elkaar te draaien.....
Klinkt ook goed thee!

Maar de bodem van deze taart is wel erg lekker. Cake-achtig, maar dan heel zacht .Ik vind het er wel goed bij passen.
quote:thee schreef op 11 juni 2012 @ 17:16:

Nu: ribbel paprikachips Aldi, zit tenminste meer paprika op dan op Lays, Croky en consorten.Ha, dank je wel, Thee!
Oe, klinkt goed, die rabarberkruimeltaart!

Peuzel nu wat groene knoflookolijven op. Lekker.
Handje snoep (griotspinnen, winegums, tumtum, gomballen)

Maakt niet uit wat ik eet of hoeveel ik eet, maar neem altijd meteen na het diner een handje snoep. Chocoman snapt er niets van dat ik van tafel meteen de snoepkast induik, maar een handje snoep hoort gewoon bij mijn diner.
haha, ja, soms heb je nu eenmaal dingen die er in je hoofd bijhoren, dat herken ik wel. Ik neem altijd yoghurt of kwark of iets dergelijks na het eten, met muesli/rozijnen/noten/honing. Ongeacht of ik daar eigenlijk nog trek in heb, want ik vind het gewoon te lekker!
Ik was eens met collega's een dag op cursus met als afluiting een buffet. Na het buffet meteen de auto in en de auto was nog niet gestart of ik trok al een zak chocotoffees open. Iedereen (ik zelf ook) zat nog tjokvol van het buffet en ik ging meteen aan het snoep. Nou, dat heb ik geweten hoor. De volgende dag wist het hele bedrijf het en heb het nog heel vaak moeten horen.
Boterkoek en koffie
Soepstengels met smeerkaas, mmmm!
Watermeloen. Dat gaat me nou nooit vervelen.
Ach Chocomuffin ik sta in mijn bedrijf ook bekend als het vuilnisvat sinds ik een keer met één van mijn managers na een vijf gangen diner met klanten in een heel chique restaurant (lees: vogelpoepformaatporties op enorme borden) langs de snackbar ben gereden. Ik had gewoon nog honger.

Rond 20u koffie verkeerd met suiker en nog een stuk Bettelmann gehad. Bettelmann is een soort cake/taart van in ons geval duivekater geweek in o.a. melk en met kersen uit potten. Door oudste gemaakt vanmiddag volgens dit recept (maar dan op de bakplaat): http://www.marmiton.org/r ... cerises-noires_12515.aspx

Ik heb nu een schaaltje cashewnoten (al een keer bijgevuld ), glas rode wijn en glas Bar le Duc met prik naast me staan.

En nu staat het ook gelijk op het juiste topic, had het al zonder goed te kijken ergens anders gepost.
Ik doe met leentje mee en heb ook een glas bar le duc met prik. Verder een broodje grilworst en een roze koek.

Heb trek van het sporten
Internagelaktisch
Nectarine
Een ontzettend foute, maar toch wel lekkere, brownie uit de magnetron.

Je stopt wat dingen (bloem suiker cacao melk olie en een ei) in een mok. Roeren, mok in de magnetron en na 3 minuten heb je een chocolade cake-achtig ding.

MACHTIG! Maar voor zo even LEKKER.
oeh, dat soort recepten wil ik echt niet weten kuzu. Het moet vooral niét simpel zijn, want als het in 3 minuten gemaakt is, dan doe ik dat veel te vaak :D

Ik heb nu een caramel fudge iets. Kwam uit het kerstpakket, moest maar eens op. En een grote mok koffie.
quote:blobs schreef op 11 juni 2012 @ 15:21:

Nog maar een stukje van mijn zelfgebakken rabarber-kruimeltaart. Nog maar 1, anders komt het nooit op. Kopje koffie erbij.
quote:leentjedb schreef op 11 juni 2012 @ 21:17:

Ach Chocomuffin ik sta in mijn bedrijf ook bekend als het vuilnisvat sinds ik een keer met één van mijn managers na een vijf gangen diner met klanten in een heel chique restaurant (lees: vogelpoepformaatporties op enorme borden) langs de snackbar ben gereden. Ik had gewoon nog honger.

Ik heb dan eigenlijk niet eens honger meer, want eet altijd meer dan genoeg, Het is gewoon lekkere trek. Het hoort gewoon bij mijn diner.

Na het snoep volgt altijd nog ijs en daarna thee met lekkers. Dat gaat in één moeite door, gewoon omdat het lekker is, ook als ik geen trek meer heb.

Was eens een weekendje weg in een klein en luxe hotel incl 2 diners.

De eerste avond kregen we bij de thee/koffie een etagere met mini gebakjes, bonbons, koekjes, aardbeien met slagroom etc. Echt geweldig

De tweede avond verwachtte ik weer zo'n etagere met lekkers en had wat minder gegeten om nog genoeg "ruimte" over te houden, Maar helaas kregen we slechts één schamel koekje bij de thee.

Ik was niet de enige die nog "iets" verwachhte want zag iedereen een beetje om zich heen kijken met de blik van "is dit alles?". Maar het was een chique bedoening en niemand durfde te vragen naar de etagere van de vorige avond.

Dus heb ik er maar een ober bijgeroepen en toen volgde de rest van de gasten ook, ha ha.

Na het handje snoep nog 3 bollen chocoladeslagroomijs, 2 koppen citroenthee met stuk notenslof, 3 theelepels hazelnootpasta zo uit de pot gelepeld en een plak oberlanderroggebrood met kaas op.
Een plak ontbijtkoek.
it's a big club and you ain't in it
Biskwietjes me een dikke laag boter...hmmm. .... slecht...
Schaaltje aardbeien, meloen en mango...
aardbeien met kwark en beetje suiker, net vers geplukt!
Dunne (afgekoelde) omeletjes met kruidenkaas, verse bieslook, gerookte zalm en versgemalen peper erop opgerold en in stukjes gesneden. Met nog een glas wijn en een glas BlD met prik erbij.
quote:zazu_ schreef op 11 juni 2012 @ 21:35:

oeh, dat soort recepten wil ik echt niet weten kuzu. Het moet vooral niét simpel zijn, want als het in 3 minuten gemaakt is, dan doe ik dat veel te vaak :D

Ik heb nu een caramel fudge iets. Kwam uit het kerstpakket, moest maar eens op. En een grote mok koffie.

Haha voor even snel is het wel lekker hoor.

En heel machtig dus voel je niet schuldig, veel kan je er niet van op.
Kuzu, kom maar door met dat recept

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven