Wat eet jij op brood?
donderdag 16 februari 2017 om 12:34
Ik maak deze zelf, echt superlekker (en vegan)!
http://www.proefjeregio.nl/recept/sandw ... d-naturel/
http://www.proefjeregio.nl/recept/sandw ... d-naturel/
donderdag 16 februari 2017 om 12:42
Zelfgemaakte gezonde tonijnsalade, met een blikje tonijn en fijngesnipperde groenten zoals komkommer, tomaat, sjalotje, Spaans pepertje en een augurk, lekker spicen met wat zout en peper en verse basilicum.
Van de rest van de basilicum maak je een pesto van noten, oude kaas, olijfolie en knoflook.
Voor een ciabatta caprese, smeer je pesto dik op het brood beleg met plekjes tomaat en mozzarella even in de oven of niet.
Grill plakken aubergine en courgette met olijfolie zout en peper en leg ze op een broodje zelfgemaakte houmous.
Plakjes avocado met zout en peper en zongedroogde tomaatjes.
Gerookte zalm met roomkaas en avocado.
Gepocheerd eitje met zout en peper
Brie met een likje honing en een handje noten
Zo en nu heb ik zin in een lekkere lunch.
Van de rest van de basilicum maak je een pesto van noten, oude kaas, olijfolie en knoflook.
Voor een ciabatta caprese, smeer je pesto dik op het brood beleg met plekjes tomaat en mozzarella even in de oven of niet.
Grill plakken aubergine en courgette met olijfolie zout en peper en leg ze op een broodje zelfgemaakte houmous.
Zo en nu heb ik zin in een lekkere lunch.
donderdag 16 februari 2017 om 12:50
quote:monalisalove schreef op 16 februari 2017 @ 12:42:
Zelfgemaakte gezonde tonijnsalade, met een blikje tonijn en fijngesnipperde groenten zoals komkommer, tomaat, sjalotje, Spaans pepertje en een augurk, lekker spicen met wat zout en peper en verse basilicum.
Zo en nu heb ik zin in een lekkere lunch.Wat creatief klinkt heerlijk allemaal.
Zo en nu heb ik zin in een lekkere lunch.Wat creatief klinkt heerlijk allemaal.
donderdag 16 februari 2017 om 13:13
donderdag 16 februari 2017 om 13:18
Hmm er wordt hier zoveel lekkers genoemd! Moet ik ook maar eens wat van proberen
Mijn favoriet (op crackers, dat dan weer wel):
Zuivelspread, kipfilet, kaas, tomaatje, ei en avocado.
Eet voor geen meter omdat het zo hoog is, maar zo lekker en vult goed (4 crackers)
Alleen de avocado laat ik eigenlijk altijd achterwege omdat ik die onhandig vind om te bewaren/leeg te lepen (soms is ie zo hard, soms is ie al half bruin na een dag, eet geen hele avocado in één dag etc. etc.)
Mijn favoriet (op crackers, dat dan weer wel):
Zuivelspread, kipfilet, kaas, tomaatje, ei en avocado.
Eet voor geen meter omdat het zo hoog is, maar zo lekker en vult goed (4 crackers)
Alleen de avocado laat ik eigenlijk altijd achterwege omdat ik die onhandig vind om te bewaren/leeg te lepen (soms is ie zo hard, soms is ie al half bruin na een dag, eet geen hele avocado in één dag etc. etc.)
donderdag 16 februari 2017 om 13:44
donderdag 16 februari 2017 om 14:01
Een klein beetje wasabi goed verspreiden, dun laagje mayonaise of truffelmayonaise, plakken avocado. Hmmmmm!
Ook erg lekker, dit beleg:
(ook al heet het 'dip', ik smeer het gewoon op brood... is een beetje zoet, net zoals pompoensoep zoetig is)
en deze ook:
(niet zoet)
Ik koop dat bij mijn Albert Heijn al weet ik niet of elke Albert Heijn deze smaken verkoopt. Turkse winkels bij mij in de buurt hebben het ook.
Ook erg lekker, dit beleg:
(ook al heet het 'dip', ik smeer het gewoon op brood... is een beetje zoet, net zoals pompoensoep zoetig is)
en deze ook:
(niet zoet)
Ik koop dat bij mijn Albert Heijn al weet ik niet of elke Albert Heijn deze smaken verkoopt. Turkse winkels bij mij in de buurt hebben het ook.
You can never have too many hats, gloves and shoes