Wat eten bij kippastei

06-11-2012 09:36 14 berichten
Ben ik weer hoor, met een recept vraag.

Ik wil voor vanavond kippastei maken, ik heb een recept van jamie oliver gevonden.

http://kleinekeuken.blogs ... van-jamie-30-minuten.html

De wortelstamp waarmee ze het hier serveren lijkt me niet lekker, dus daar zoek ik een alternatief voor.

Een salade opzich wel maar hoe of wat? Gewoon een zakkie sla met balsamico azijn?
Alle reacties Link kopieren
De gezonde versie met sla, de ongezonde met patatjes
quote:nursy schreef op 06 november 2012 @ 09:51:

De gezonde versie met sla, de ongezonde met patatjes

Haha, patatjes, heerlijk! Ik ben zwanger en eet het liefst de hele dag patatjes, alleen dit weekend heb ik al allerlei slechte dingen gegeten dus ik moet eigenlijk een slanke versie maken voor vanavond

Maar is alleen een bak sla erbij voldoende? Het moet wel lekker vullen zeg maar.

Ik heb ook aan aardappelpuree zitten denken alleen dat lijkt me zo saai?
Rijst?
Salade zou ik voor gaan.

Alleen een zakje sla is wat mager idd. Beetje pasta koud erdoor en dan lekker veel rauwkost. bosui, paprika, wortel, sla, etc etc.
Erwtjes? Idd sla met peer en geitenkaas en honing-balsamico dressing? Aardappelpuree met een flinke lik kruidenkaas er door? Of brood, lekker scheuren en dopen?
Een salade met een zuurtje erin, Balsamico inderdaad oid, vind ik heerlijk erbij.

Dan krijg je tegen over het romige en zware van de pastei een fris en licht smaakje. Wat elkaar weer complimenteert.
Ik ga dan inderdaad voor een salade, met tomaat, beetje feta misschien, bosuitje en misschien nog wat meer dingetjes?

Erwtjes vind ik trouwens ook lekker...
Pitjes, pijnboom pitjes ofzo? Maïs misschien? Eitje?

Dus dan heb je:

Sla

Tomaat

Uitje

Feta

Maïs

Ei

En iets krokants als pitjes. Met een balsamico dressing.
provencaals gekruide aardappeltjes ( in de schil in de oven gebakken) zijn ook erg lekker bij kippastei!
Ik doe er meestal lekkere boontjes erbij. Je eet al bladerdeeg dus rijst en aardappeltjes hoeven dan niet meer.

Maar lekker zat vandaag nog te denken om een kippenpastei te maken, maar ik ga toch voor een soepje.
Oeh heerlijk recept, ik maak het ook regelmatig. Ik maak er geen bijgerecht bij, maar pimp de pastei zelf door er erwtjes, meer kastanjechampignons of juist oesterzwammen, of wortel, courgette o.i.d. aan toe te voegen.
Je zal inmiddels wel gegeten, maar mss voor anderen (of voor een volgende keer).

Die salade met peer van Allis lijkt me erg lekker erbij.

Erwtjes ook. Uitje smoren, beetje knoflook erbij en diepvrieserwtjes en (verse) munt of dille erdoor en even verwarmen.

Prei zou ook kunnen. Even smoren in beetje olijfolie, zout, peper, schepje suiker erbij. Kun je ook lauwwarm of koud als salade eten met wat citroensap erdoor.

Of wortel, gewoon gekookt en dan een klontje boter, beetje suiker en verse peterselie erdoor. Of gesmoord met een uitje, knoflook, peper, zout en wat komijnpoeder en evt schepje suiker.

Het recept van de pastei ziet er trouwens lekker uit!
Laatst had ik ook de boontjes erdoor gedaan met een hoop paddestoelen! En uit noodzaak croissantdeeg gebruikt, maar dat ga ik nu vaker doen is echt lekkar!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven