Wat eten we vandaag vegetarisch - II

12-12-2020 18:56 1030 berichten
En ineens was deel 1 al vol! Bij mijn weten is er nog geen deel 2, dus bij deze!

Uit de OP van deel 1: ‘vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten.’

Het oude topic: Wat eten we vandaag vegetarisch

Smakelijk iedereen! :-9
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 13-12-2020 22:25
0.21% gewijzigd
DreamyEzra schreef:
22-02-2021 21:17
Wat grappig, dat aten wij vanmiddag!
Leuk! Ik maak meestal 3-4 porties zodat we op luie of drukke dagen snel klaar zijn :)
Vanavond maak ik chili sin carne en alvast de snert voor morgen en vrijdag.
Picnic is weer geweest, ik word daar blij van:-)

Vanavond broccoli soep, aangefruit met knoflook en uitje, dan paddenstoelenrisotto.
Thai curry, hmmm!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond stoofpotje van paddenstoelen en aardappelpuree met gegrilde bloemkool uit de oven... :cencored:
Not my circus, not my monkeys
Ik had geen tijd om te koken, dus een paar boterhammen gegeten met van die heerlijke vegan vleeswaren van AH.
silent-witness schreef:
24-02-2021 21:12
Vanavond stoofpotje van paddenstoelen en aardappelpuree met gegrilde bloemkool uit de oven... :cencored:
Was het niet lekker?
snug schreef:
24-02-2021 21:17
Ik had geen tijd om te koken, dus een paar boterhammen gegeten met van die heerlijke vegan vleeswaren van AH.
Daar zitten ook lekkere dingen tussen! Ik ga volgende week weer naar de AH, en het is nodig want ik ben aan mijn laatste potten pindakaas bezig :rofl:

Hier dus erwtensoep deel 1, overmorgen deel 2. Voor mij met tofu van de DM, met amandelen erdoor.

Morgen maak ik Kabuli Palao. Met veel meer wortels dan rijst vanwege de koolhydraten en calorieën. En omdat ik mijn rijst toch minder lekker kan maken dan die van m’n Iraanse vriendin.

https://letsbefoodie.com/Easy-Soya-Kabu ... ecipes.php
Alle reacties Link kopieren
Gister visvrije tonyn op een bedje van groenten met noedels. Een van mijn lievelings.

Dag ervoor een aubergine-tomaten-ovenschotel met volkoren penne.
Such fun!1
Gisteren een salade van witte bonen, ui, paprika, tomaat, komkommer en olijven. Met brood.

Vandaag Spaanse tortilla met gegrilde groene asperges met rode ui en parmezaanse kaas.
We maken straks weer pide omdat het vorige week zo lekker was. :rofl:

Gisteren de erwtensoep met gerookte tofu die we woensdag ook hadden. Ik was maar om 20u thuis en mijn vriend was ook doodop van werken, dus ik was blij met gewoon opwarmen en eten.
Spaghetti a la norma.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een salade met zongedroogde tomaat, diverse soorten sla, komkommer, paprika geel, paprika rood, rode ui, pepers, huttekasse en een nieuw soort vleesvervanger.

https://www.jumbo.com/oumph!-thyme-garlic-280g/315335DS

Deze was lekker maar komt denk ik beter tot zijn rechts als je het bv op een broodje eet of misschien met rijst of couscous.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hier was het vandaag een AVG'tje, met sperziebonen.

Helaas hadden ze bij Appie het hele vak vleesvervangers leeg gerost (reorganisatie of zo) dus ik heb er maar een paar eieren bij gekookt. En dat was eigenlijk best lekker.
Lady*Voldemort schreef:
27-02-2021 19:35
Hier was het vandaag een AVG'tje, met sperziebonen.

Helaas hadden ze bij Appie het hele vak vleesvervangers leeg gerost (reorganisatie of zo) dus ik heb er maar een paar eieren bij gekookt. En dat was eigenlijk best lekker.
Er komt echt heel veel nieuws aan! En zelfs op de website kan je bij de producten nu makkelijker vega en vegan aanvinken :worship: :worship:
AH producten, doorklikken naar vega of vegan (en je kan al een deel van het nieuwe assortiment zien bij het aanvinken van de optie ‘nieuw’).

https://www.ah.nl/shop/dieetwensen
Alle reacties Link kopieren
Bloem­kool­ri­sot­to met Gra­na Pada­no en aubergine, echt heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we ricotta fritters van JO met tomatensaus en courgette salade. Ook had ik nog pesto, courgette en gemarineerde artisjok piadina pizza's en mozzarella paprika piadina pizza's.

Vandaag tortilla soep, met toppings; avocado, koriander, kaas, tortilla strips, limoen , pepers en zure room Erbij jackfruit quesadilla's met paprika, ui en zelfsamengestelde mexicaanse kruiden. Verder ook nog een tomaten salsa. Was erg lekker!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
27-02-2021 22:12
Gisteren aten we ricotta fritters van JO met tomatensaus en courgette salade. Ook had ik nog pesto, courgette en gemarineerde artisjok piadina pizza's en mozzarella paprika piadina pizza's.

Vandaag tortilla soep, met toppings; avocado, koriander, kaas, tortilla strips, limoen , pepers en zure room Erbij jackfruit quesadilla's met paprika, ui en zelfsamengestelde mexicaanse kruiden. Verder ook nog een tomaten salsa. Was erg lekker!
Kun je deze recepten wat gedetailleerder opschrijven?
Quinoaburgers zelfgemaakt, op een broodje met mango, paprika, sla chilisaus en beetje mayonaise.
Bietenschotel met parelcouscous en feta
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
28-02-2021 05:07
Kun je deze recepten wat gedetailleerder opschrijven?
Ik kook meestal wat op gevoel, maar het eerste recept, de ricotta fritters komt van Jamie Olivers site, kan je daar gewoon vinden. Ik heb voor de courgette salade nog wat pijnboompitjes geroosterd en er een fijngesneden bosuitje door gedaan. De Pizza's van piadina's kwamen erbij omdat we een extra eter erbij hadden en waren supersimpel. Italiaans platbrood, pesto, gegrilde courgette en zelfgemarineerde artisjokken in knoflook peterselie en citroensap. De andere was met bruchetta mix van de Lidl, met zelf gegrilde puntpaprika's en mozzarella. De Lidl had een Italiaanse week en er was iets teveel voorraad ingeslagen.

Voor de tortilla soep; Dit gaat helemaal op gevoel dus heb niet echt maten. Eerst maistortilla's in reepjes snijden, deze in een pan in delen krokant bakken met wat zonnebloem olie, in dezelfde pan bak ik dan een grote ui, een paar teentjes knoflook, fijngesneden stelen van verse koriander en een fijngesneden rode peper aan, die ik eerst boven de vlam geblakerd heb, daarna gepeld. Als alles lekker aangefruit is doe ik er een eetlepel gerookt paprika poeder, een eetlepel gemalen komijn, en wat gemalen koriander bij. Dit nog even aanbakken en dan een groot blik (800 gr) gepelde tomaten erbij. Dit een tijdje laten pruttelen en dan het vuur uitzetten. In het grote blik van de gepelde tomaten kan je de bouillon maken. Dan de inhoud van de pan in de blender en tot romig mixen. Terug in de pan en bouillon erbij. Nog even laten koken, dan mais en zwarte bonen erdoor roeren. Op smaak brengen met zout en peper indien nodig. Dan gooi ik een paar soeplepels terug in de blender zodat de soep wat romiger wordt door het blenden van de mais en bonen. Vervolgens in kommen scheppen, garneren met de tortilla reepjes, verse koriander en avocado en de rest van de toppings op tafel zetten. Heerlijk!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, Bladora, wat kook jij toch lekker. Die tortilla soep ga ik ook eens maken, dankjewel.
Ik eet vanavond vrij simpel: pasta (verse ravioli) met spinazie en blauwe kaas.
Klinkt echt heerlijk Bladora!

Vanavond mediterrane vacuüm worstjes van de DM die ik nog tegenkwam in de voorraadkast, gegaard in tomatensaus en met pasta.
Hier was het zelfverzonnen stoofpotje met seitan. Errug lekker gelukt, zelfs een beetje té lekker want ik wilde er twee dagen van eten maar dat gaat hem helaas niet worden :D
Alle reacties Link kopieren
Broodje kroket :D (oke het zijn er 2)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven