Wat eten we vandaag vegetarisch - II

12-12-2020 18:56 1030 berichten
En ineens was deel 1 al vol! Bij mijn weten is er nog geen deel 2, dus bij deze!

Uit de OP van deel 1: ‘vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten.’

Het oude topic: Wat eten we vandaag vegetarisch

Smakelijk iedereen! :-9
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 13-12-2020 22:25
0.21% gewijzigd
Ik heb ouderwetse groentesoep gemaakt vanmorgen. Hoe maken jullie dit lekker zonder vlees? Ik hoop dat die van mij nog wat beter wordt van het staan/trekken.
Oei dat maak ik eigenlijk niet zo vaak. Hoewel, de minestrone is ook een soort groentensoep. Ik ben dan nooit zuinig met de kruiden in ieder geval.

Vanavond wokgroenten met rijst en ei met zoetzure saus / sojastuckjes in pindasaus
Gnocchi met courgette in tomatensaus.
Alle reacties Link kopieren
Couscous met rozijnen en doperwtjes, Gegrilde aubergine gekruid met ras elhanout, home made falafel met een dip van mayo/yoghurt/za'atar/lenteui.

Is het al etenstijd? :)
PiNuts14 schreef:
19-02-2021 15:33
Oei dat maak ik eigenlijk niet zo vaak. Hoewel, de minestrone is ook een soort groentensoep. Ik ben dan nooit zuinig met de kruiden in ieder geval.

Vanavond wokgroenten met rijst en ei met zoetzure saus / sojastuckjes in pindasaus
Het is gelukkig best lekker geworden! Smaakt natuurlijk wel anders dan de normale versie.
DreamyEzra schreef:
19-02-2021 15:57
Het is gelukkig best lekker geworden! Smaakt natuurlijk wel anders dan de normale versie.
Dat zou ik echt niet weten, ik eet al sinds jonge tienerjaren geen vlees dus heb er geen echte herinneringen aan. Maar zou ‘rauw’ gehackt dan iets voor je kunnen zijn? Of aangebakken kipstuckjes, of de balletjes van Aldi in 4-en?
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 19:14
99.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wortel-en-doperwtenstampot met braadworsten van de Lidl, die waren lekker! En verrukkelijke jus.
Such fun!1
Vanavond maken we zelf pide

https://www.gezondheidsnet.nl/wat-eten- ... ka-en-feta

https://bevegan.be/nl/recept-veganistis ... aubergine/
Minto schreef:
19-02-2021 19:50
Smaakmakers:
Verse kruiden erdoor, bijvoorbeeld platte peterselie.
Gerookt paprikapoeder
Je kan eventueel gedroogd eekhoorntjesbrood gebruiken.

En heeft je soep-met-vlees normaal gesproken een vetlaagje?
Dan kan je een lepel Flora plant (margarine) in de veggie soep laten meewarmen.
Dankje! Peterselie had ik zelfs gehad :facepalm:
En de ui in boter gebakken dus dat vetlaagje was er.
Woknoodles met een Thaise curry en Quorn stukjes.
Alle reacties Link kopieren
Farfalle pasta met paddenstoelenpesto, gebakken paddenstoelen, spinazie/rucola en pecorino
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dit was echt wel lekker en een aanrader!
PiNuts14 schreef:
20-02-2021 20:32
Dit was echt wel lekker en een aanrader!
Ziet er ook erg lekker uit, ik sla m op!
Rosalind schreef:
20-02-2021 20:37
Ziet er ook erg lekker uit, ik sla m op!
Het bovenste en onderste recept mengde ik: de uien en knoflook/kruiden bakte ik zoals recept 2 en dan mengde ik het met de geroosterde paprika uit pot van recept 1. Vriend gebruikte deze vulling en deed er feta over. Ik volgde recept 2 met de aubergine en tomaat en hield het wel plantaardig. Maar de variaties hierop zijn denk ik eindeloos!
Alle reacties Link kopieren
Oooh mensen ik had stoof"vlees" (die van de jumbo) klaargemaakt op een traditionele wijze met verse stoofperen (gisteren gemaakt zodat ze lekker koud zijn dat vind ik lekker) en wat rode aardappel in de schil uit de oven.

Echt hoor als je mij vraagt wat is je lievelingseten nou dit is het hoor. Heerlijk, heerlijk! En morgen weer.... :jump: :blob: :cheer2: :cheer2: :flirting: :applause:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Een spaansige rijst, met tomatensaus, gerookte paprika, olijven, gerookte rijst en apart gebakken paprika en nepchorizo. Met gestoofde prei.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Tomatensoep (kon niet missen! ;-D ), quiche met ui, courgette en doperwten en een salade van rucola, gemarineerde artisjokken, zongedroogde tomaat en burrata.
Haha, weer iemand die tomatensoep maakt!

Hier straks risotto met pompoen en geitenkaas/vegan kaas.

Ik krijg ook spontaan zin in stoofperen, rode kool en stoofvlees van IBI zeg, wat een enthousiasme!
Alle reacties Link kopieren
Bietjes en kikkererwten met za’atar uit de oven, met platbrood met hummus en yoghurtsaus.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Curry madras met verschillende groentes en gekruide tempeh.
Niets meer in huis dus pizza from scratch :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gister geroosterde kikkererwten uit de oven met gewokte groenten (oa courgette) en wat rijst.

Zaterdag een Arabische paprika-courgettesoep.

Straks aardappel/wortel/spinaziestampot met vegan braadworsten van een nieuw merk.
Such fun!1
Net paprikasaus met pasta en plantaardige rasp van de AH. Makkelijk, maar mag ook wel na een lange werkdag. Nu nog even snel afwassen.
PiNuts14 schreef:
22-02-2021 20:59
Net paprikasaus met pasta en plantaardige rasp van de AH. Makkelijk, maar mag ook wel na een lange werkdag. Nu nog even snel afwassen.
Wat grappig, dat aten wij vanmiddag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven