Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Ik vind die van Remi het lekkerste, maar Jean Baton is ook lekker als je een meer Vlaamse mayo wil.

Hier pastasaus dat ik in grote hoeveelheid al van het weekend had gemaakt (en ingevroren) en pasta. Morgen maak ik die Afghaanse Pompoenstoof van de Albert Heijn, dat is blijkbaar echt een Afghaans gerecht (Borani Kadoo). Ik doe er wel gele linzen bij.
Pasta met gegrilde groente, italiaanse kruiden, tomatenpuree, vegan feta.
Ik vind de zaanse vegan mayonaise erg geslaagd.
Wij eten vandaag spanakopita.
Morgen Next level meat burgers van de barbecue met zoete aardappelfriet.
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra schreef:
20-11-2020 20:05
Ik vind de zaanse vegan mayonaise erg geslaagd.
Idem hier!

Vanavond pannenkoeken!
samen sta je sterker
We zijn een dagje weggeweest in eigen land en halen zo voor een laatste keer de vegan pizza bij de Pizza Hut (in België maar tot en met begin dec voorlopig).
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 21-11-2020 19:50
0.96% gewijzigd
Ik maakte vandaag voor het eerst carrot cake. Heerlijk! :heart:
Niet helemaal ontopic, al is het uiteraard vegetarisch ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden pasta met winterpostelein en champignons, met gorgonzola. Lekker!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Pasta met speltroom, champignons, spek en ui. En met tomatensaus en vis.

Morgen maak ik witlof met kaaassaus van tofu/gewone kaassaus, aardappels en een vega(n) burger.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag at ik met kaas gegratineerde witlof en aardappel mosterd puree met daardoor nog een dungesneden rauwe witlof. Was lekker en ik mistte de ham niet eens!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Aardappel-erwtenstamppot
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
22-11-2020 19:25
Vandaag at ik met kaas gegratineerde witlof en aardappel mosterd puree met daardoor nog een dungesneden rauwe witlof. Was lekker en ik mistte de ham niet eens!
Heb je hier een recept voor?
Alle reacties Link kopieren
Pasta met doperwten pesto (gewoon erwten eerst kort gekookt en dan in de blender met (room)kaas en/ of kookroom en misschien een lik pesto) en de gekookte pasta er nog even doorheen roeren en erbij gebakken vegetarische spekreepjes, ui, champignons en courgette. Misschien nog in zonnebloempitten (vervanger voor die overprijsde pijnboompitten) en geraspte parmezaan erover. Recept is gebasseerd op zo'n albertheijn kaartje.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
23-11-2020 10:28
Heb je hier een recept voor?
Nou nee niet echt :). Gewoon wat inelkaar geflanst met wat ik in de koelkast had. Gewoon een lekkere puree gemaakt met roomboter en melk (niet te nat want rauwe witlof geeft nog vocht af), naar smaak peper, zout, nootmuskaat en een grote schep grove mosterd. Op het laatst de gesneden rauwe witlof erdoorheen roeren.

Andere Witlof door de helft, even stomen, uit laten lekken en dan in een ingevette ovenschaal schikken. Sausje gemaakt van crème fraiche, melk en kaas. Naar smaak peper en zout. Dit over de witlof geschept en in de oven laten gratineren tot mooi goudbruin.

En als je het precies andersom doet zoals ik hierboven omschrijf (wat ik ook deed ;-D ) dan is de witlof klaar als je de puree klaar is.
Niet heel spannend dus maar wel heel lekker!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
23-11-2020 17:35
Nou nee niet echt :). Gewoon wat inelkaar geflanst met wat ik in de koelkast had. Gewoon een lekkere puree gemaakt met roomboter en melk (niet te nat want rauwe witlof geeft nog vocht af), naar smaak peper, zout, nootmuskaat en een grote schep grove mosterd. Op het laatst de gesneden rauwe witlof erdoorheen roeren.

Andere Witlof door de helft, even stomen, uit laten lekken en dan in een ingevette ovenschaal schikken. Sausje gemaakt van crème fraiche, melk en kaas. Naar smaak peper en zout. Dit over de witlof geschept en in de oven laten gratineren tot mooi goudbruin.

En als je het precies andersom doet zoals ik hierboven omschrijf (wat ik ook deed ;-D ) dan is de witlof klaar als je de puree klaar is.
Niet heel spannend dus maar wel heel lekker!
Thanks! Ga ik binnenkort proberen.
Alle reacties Link kopieren
Boerenkoolstamppot met ookworst en piccalilly.
Die ookworst was een beetje een tegenvaller - niet vies, maar niet vettig genoeg en niet lekker genoeg.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra schreef:
22-11-2020 19:56
Aardappel-erwtenstamppot
Thx voor de inspiratie! Staat hier vandaag op het menu! En die witlofdishachtig ga ik ook nog eens proberen.
Ik hoop over een uur een dampend bord tortellini, paprikasaus en cheeze voor mijn neus te hebben. Ik heb honger :P
Luxaflex schreef:
24-11-2020 15:16
Thx voor de inspiratie! Staat hier vandaag op het menu! En die witlofdishachtig ga ik ook nog eens proberen.
Leuk!

Gisteren aardappel-rodekoolstamppot.
Maar dat was een beetje uit de nood geboren omdat ik gewokte rode kool had die niet lekker was geworden.
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag hadden wij erg lekkere noedels met snijbonen en hoisinsaus. Gisteren soep met brood. En vanavond wilde man preitaart - ik denk aan iets tarte tatin-achtigs, met flinke stukken gestoofde prei (in een mosterdsausje misschien) onder een deksel van blader- of brooddeeg.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik heb twee blikken jackfruit weten te bemachtigen.
Wie heeft tips wat ermee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Maandag pompoensoep, uit een hele pompoen, dus ook vast twee porties ingevroren.

Dinsdag boerenkoopstampot met een unox vegaroookworst.

Gister couscous met nootjes, cherrytomaatjes en gedroogde abrikozen, falafel, spinazie en een tomatensaus waar man iets te veel harissa in gedaan had en daardoor zo heet was dat ik die aan man gegeven heb en er maar vegan mayo (Jean Baton, echt heerlijk vind ik die) bij gedaan heb.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
26-11-2020 09:23
Ik heb twee blikken jackfruit weten te bemachtigen.
Wie heeft tips wat ermee te maken?

Van alles! Wij hebben er laatst 'shoarma' van gemaakt.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er nog een keer rendang van maken.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Vanavond niets spannends, macaroni met gebakken voorgesneden macaronigroenten, gehackt en tomatenpuree. Vind ik echt heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven