Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden gisteren pasta met gebakken boerenkool met veel knoflook.
En daarbij die nieuwe spekplakjes van de ah. Het spul ziet er érg nep uit en je moet het met best wat olie stevig bakken, maar dan heeft het wel een fijne zoutige hartigheid. Ik ga het restant van het pakje in pannenkoeken verwerken. Hopelijk werkt dat, want spekpannenkoeken waren altijd mijn lievelings.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden we kaasfondue.
Vandaag het restant van de curry van van de week, nu met gele rijst met doperwtjes en onion bhaji’s. Er is nóg een beetje over...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Bofkipburger van de vs met sla en gebakken ei
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nasi met gekookt ei en pindasaus
Gister Iraans eten en vandaag de rest. Onder meer: rijst met saffraan en de aangebakken rijst van onderin de pan dat super lekker is, naan, dolma’s met rijst en linzen, salade, aubergine met knoflook, walnoten, kruiden, tomaat en granaatappel, vlees (kan je makkelijk veganizen!) met gele linzen in tomatensaus met kruiden, baklava, koekjes, fruit en saffraan-pistache ijs.
Klinkt heerlijk Pinuts!!

Wij aten de afgelopen dagen:
Pasta met groente en walnoot-olijf-pesto
Pasta met veeel knoflook en groente
Aardappeltjes en groente uit de oven.

Ik kook graag simpel want moe (zwanger) en veel zin in dezelfde dingen.
Het was ook heerlijk! We hebben er twee dagen van gegeten :)

Gisteren kookte vriend relatief makkelijk, pasta met kaassaus en linzenpasta met een pot biologische bolognaise van de DM voor mij.

Vanavond maak ik ook iets makkelijk, in de lengte doorgesneden afbakstokbroodjes met pesto - vegan kaas - kerstomaten en pesto - kerstomaten - mozzarella.
Een curry met bloemkool, kikkererwten, pindakaas. Met zilvervliesrijst.
PiNuts14 schreef:
06-12-2020 22:47
Gister Iraans eten en vandaag de rest. Onder meer: rijst met saffraan en de aangebakken rijst van onderin de pan dat super lekker is, naan, dolma’s met rijst en linzen, salade, aubergine met knoflook, walnoten, kruiden, tomaat en granaatappel, vlees (kan je makkelijk veganizen!) met gele linzen in tomatensaus met kruiden, baklava, koekjes, fruit en saffraan-pistache ijs.
Heeeerlijk! Heb je dat besteld? Mijn vriendin is Perzisch en het is altijd smullen, de aangebakken rijst heet tahdiq. Ik eet dat vaak met de aardappelvariant. De vlees met granaatappel klinkt als Fesenjan, heerlijk zoet. De saffraan-pistache ijs (met harde stukjes slagroom) doe ik een moord voor. Helaas zit er in de beurt geen Iraans restaurant, dus ik moet vaak wachten tot de verjaardag tot ik van deze lekkernijen kan smullen.
Hoofdstuk2021 schreef:
08-12-2020 20:45
Heeeerlijk! Heb je dat besteld? Mijn vriendin is Perzisch en het is altijd smullen, de aangebakken rijst heet tahdiq. Ik eet dat vaak met de aardappelvariant. De vlees met granaatappel klinkt als Fesenjan, heerlijk zoet. De saffraan-pistache ijs (met harde stukjes slagroom) doe ik een moord voor. Helaas zit er in de beurt geen Iraans restaurant, dus ik moet vaak wachten tot de verjaardag tot ik van deze lekkernijen kan smullen.
Ja het is de tahdig inderdaad. Het vlees met linzen en tomatensaus was gheimeh, de granaatappels met aubergine was bademjan (=aubergine) shekam por shomali. En het waren Iraanse vrienden die uit dank voor de sintcadeaus ons wilden verwennen en zoveel meegaven dat we twee dagen ervan gegeten hebben :-$
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden we koreaansige spruitjes, wortels en champignons met rijst, omelet en kimchi.

Vandaag doe ik iets met een biet. Ik heb twee bieten van elk ruim 700 gram liggen, dus één biet is genoeg voor twee personen. Ik denk dat het bietjescurry uit de oven wordt.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Hallo iedereen! Een paar dagen geleden vond ik een heerlijk vegetarisch recept, ik denk dat je het lekker zult vinden https://recipes.cafe/en
Rode saus met aubergine en zelfgebakken brood.
Straks prei-ui-aardappelsoep. Niet mn favoriet maar goed, morgen eten we weer iets dat mn vriend minder lekker vindt ;)
Alle reacties Link kopieren
Eergister bloemkoolsoep met sneetje desembrood.

Gister gado gado met boontjes, little gem, komkommer, eieren, pindasaus en bloemkoolrijst. Super smullen!

Vandaag risotto met tomaten, rode paprika en nep-chorizo hmmmmm.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
vegan burger met broccoli/paprika/tomaat met wat gehakte nootjes en specerijen. Beetje zoet-zure komkommer erbij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Broccolisoep met doperwtjes met brood met hummus en blokjes kaas.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
De pindastoof van vegan wifey of vegan mommy vanavond. Dat is een grof gesneden ui glazig bakken, aardappel en zoete aardappel in blokjes, knoflook, sambal, komijn en pindakaas erbij, dan gepelde tomaten, kikkererwten, rode linzen, handje diepvriesspinazie, 2 blikjes warm water en een bouillonblokje. 20-25 minuten laten garen en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik had kant en klaar verse pasta met kaas en kruiden erin met een kant en klare mascarpone tomaatsaus en thaise roerbakgroenten.
Helaas ik vond er echt geen smaak aan zitten. Het enige wat het nog een beetje smaakvol maakte waren de thaise wokgroenten. Morgen “moet” ik het weer eten dus ga wel even kijken hoe ik het wat smaakvoller kan maken. Heb nu de helft laten staan.
Jammer wilde even erg makkelijk doen maar merk nu toch wel erg dat ik kant en klaar niet echt meer gewend ben.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je iets doen met een welgemikt kloddertje pesto of lekkere sambal?

Wij hadden gisteren eten afgehaald van een leuk restaurantje in de buurt. Ik had canneloni met veel ricotta en paddenstoelen. En een kaasplankje. Was lekker.

Eergisteren heb ik al rodekool gestoofd, ik denk dat we die vanavond eten met aardappelpuree.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Heb het, tegen mijn gewoonte in, weggegooid ik zag er gewoon tegenop om te moeten eten.
Had nog een vegaburger in de koelkast dus die gegeten met restant thaise wokgroenten.

Vanavond eieren in pittige tomatensaus.

Morgen ga ik trouwens vegan vlammetjes eten met een salade erg benieuwd naar!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Spruitjesstamppot met geitenkaas en jus met gekarameliseerde ui en appel
Alle reacties Link kopieren
thruuske schreef:
12-12-2020 16:59
Spruitjesstamppot met geitenkaas en jus met gekarameliseerde ui en appel
Lekker! heb je hier een recept van?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
10-12-2020 22:19
Ik had kant en klaar verse pasta met kaas en kruiden erin met een kant en klare mascarpone tomaatsaus en thaise roerbakgroenten.
Helaas ik vond er echt geen smaak aan zitten. Het enige wat het nog een beetje smaakvol maakte waren de thaise wokgroenten. Morgen “moet” ik het weer eten dus ga wel even kijken hoe ik het wat smaakvoller kan maken. Heb nu de helft laten staan.
Jammer wilde even erg makkelijk doen maar merk nu toch wel erg dat ik kant en klaar niet echt meer gewend ben.
Of je laat je even testen op corona.

Kant en klaar eten staat er juist om bekend dat er erg veel smaak aan zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven