Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aubergine en aardappels uit de oven met veel dille en lente-ui. Met broccoli en een gebakken paddenstoel.

Vandaag curryrijst met aubergine en courgette uit de oven en een eitje erbij.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Net een avg’tje gegeten, gekookte (nieuwe! Lekker!) aardappels met verse en diepvries doperwten en een Vivera zigeunerschnitzel. Vriend is helemaal niet van de vleesvervangers, maar deze en de satéschnitzels eet hij wel op. Hij vond het zowaar lekker vanavond! Zolang ik niet te veel benadruk dat het vegan is natuurlijk :P
Alle reacties Link kopieren
Noedels met gebakken snijbiet, pittige olie en pinda’s. Met daarnaast het restje van de roti van vorige week.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Wij aten vandaag pasta a la norma. Een gemodificeerde versie van het recept van Jamie Oliver.
Frittata uit de oven met paprika, courgette, tomaat en aardappel, met knoflookbrood.
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
30-06-2020 21:44
Noedels met gebakken snijbiet, pittige olie en pinda’s. Met daarnaast het restje van de roti van vorige week.
Hoe lang had je de snijbiet geroerbakt? Ook nog een smaakmaker als ui, knoflook of specerijen erbij? Ik vind snijbiet er altijd zo leuk uitzien, maar heb het nog nooit zelf gemaakt. Weleens gekocht, maar helaas kwam het onder in de koelkast la onder allerlei andere zaken terecht en toen ik het weer vond, was het niet meer eetbaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit vandaag maken: https://www.thelastfoodblog.com/mushroo ... chickpeas/

Heb nog nooit een curry gemaakt met paddestoelen dus ikben benieuwd!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Hier een aubergine en paprika “prutje” (met zelfgemaakte sezchuan saus), zilverliesrijst en zoetzure komkommer. Recept van maaltijdbox. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
zelfgemaakte foe young hai met rauwkost en wat rijst...
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
01-07-2020 12:57
Hoe lang had je de snijbiet geroerbakt? Ook nog een smaakmaker als ui, knoflook of specerijen erbij? Ik vind snijbiet er altijd zo leuk uitzien, maar heb het nog nooit zelf gemaakt. Weleens gekocht, maar helaas kwam het onder in de koelkast la onder allerlei andere zaken terecht en toen ik het weer vond, was het niet meer eetbaar.
Ik had de snijbietsteelstukjes een minuut of vijf geroerbakt met een grof gesneden ui en toen de blaadjes (ook gehakt) nog een paar minuten meegebakken. En toen flink wat pittige olie (het is olie (een deel zonnebloem, een deel sesam-) waar je heel langzaam lente-ui, veel knoflook en chili in gaart en daarna gaat er nog peperpasta door, het is heel aromatisch en heel fijn om een grote pot van in de koelkast te hebben staan)

Vanavond hebben wij spaghetti met veel basilicum en gestoofde venkel en gebakken oesterzwammen denk ik.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Klinkt lekker mayka!

Ik maakte gisteravond al paprikasaus voor bij de vegan ravioli (houdbare vacuüm verpakte ravioli met vegan kaas, in Duitsland gekocht). Die gaan we dus straks eten.
Ja, basilicum is het enige wat ik momenteel van mijn balkon kan eten.
Maar heb nog rucola zaad van eigen plant. Die staat al weer in bloei. Net als de bieslook.

Ik denk dat het toch weer erwten met rijst gaat worden.
Ik weet alleen nog niet wat erbij.

Iemand een idee wat ik met ansjovispasta uit tube zou kunnen maken?
Ik heb een potje gegrilde uien. Ik moet nog boodschappen doen.

EDIT: ik weet niet of vis wel vegetarisch mag worden genoemd. Zo niet. Dan is dit een foute vraag.
Anders leuk om een idee te krijgen. Ik heb het als toevoeging aan saté zien staan.
Mengsel van pindakaas met sambal gegeten op brood. Ik ben nu erg dorstig. Pittig spul.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 03-07-2020 18:48
25.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanavond een kant en klare ‘Salade bowl’ van de ah. De humus tabouleh.
Ik probeer de laatste tijd zoveel mogelijk plantaardig te eten, en bij deze salade miste ik de kaas écht niet. Echt lekkere salade!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
03-07-2020 18:38
Ja, basilicum is het enige wat ik momenteel van mijn balkon kan eten.
Maar heb nog rucola zaad van eigen plant. Die staat al weer in bloei. Net als de bieslook.

Ik denk dat het toch weer erwten met rijst gaat worden.
Ik weet alleen nog niet wat erbij.

Iemand een idee wat ik met ansjovispasta uit tube zou kunnen maken?
Ik heb een potje gegrilde uien. Ik moet nog boodschappen doen.
Voor de ansjovispasta zit je hier denk ik op t verkeerde topic Pumps ;)
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Paprika, courgette, ui, wortel prutje met wortel-tortilla wrap en chilibonen. ..heerlijk!
samen sta je sterker
Prinsesmaxima2019 schreef:
03-07-2020 18:46
Voor de ansjovispasta zit je hier denk ik op t verkeerde topic Pumps ;)
Jep, vis is niet vegetarisch. Maar toch welkom hoor Pumps, toch zeker als je (lekkere) veggie gerechten hebt :)

Hier weer Bulgaarse sirene po shopski, dus tomaat met feta in een stoofpotje en een ei er over op het laatst. Voor mij met scrambled tofu. En er is Turks brood bij.
Alle reacties Link kopieren
Broodje vega kroket van mora met maaltijdsalade biet-witte kaas van de AH. 😋
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Prinsesmaxima2019 schreef:
03-07-2020 18:44
Ik had vanavond een kant en klare ‘Salade bowl’ van de ah. De humus tabouleh.
Mmm die ziet er ook lekker uit, AH heeft erg goede maaltijdsalades.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Niet verwacht maar hij was ook erg lekker!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Toch eens een maaltijdsalade proberen dus, als ik dat hier zo lees!

Vanavond maken we pasta puttanesca voor vriend (niet vega dus) en pasta met ui, champignons, broccoli en speltroom (vegan).
Wij zijn een weekendje weg en deelden verschillende kleine gerechten voor de lunch.
Spaanse tortilla, gegrilde kaas, auberginerolletjes met geitenkaas en pesto, en groene asperges met rode ui en parmezaanse kaas.
Als nagerecht panna cotta met bosvruchten en een chocolade coulant.
Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag uit eten geweest, heerlijke bereidingen van rode biet en geitenkaas....jum!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Vandaag stukje volkoren plaatpizza met hummus, spinazie, gele en rode cherrytomaatjes, kalamata olijven, aritsjok harten en champignons. Daarbij een salade met geroosterde kikkererwten, kappertjes, reepjes wortel, avocado, edelgist vlokken en een romige, ietwat zurige dressing. Iedereen heeft zijn buikje rond gegeten (we hadden gasten).
Vanavond bloemkoolrijst met zak mexicaanse burrito groente. Gebakken champignons en flinke klodder creme fraishe en avocado erbij en geraspte kaas. Lekker makkelijk in 10 min klaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier stond vandaag uiensoep op het menu. Ik dacht slim te zijn en een mandoline te gebruiken. Jammer genoeg lette ik even niet op en hop mijn vega soep was plotseling een kannibalen soep geworden want daar ging een stuk vel.

Ik vond de soep niet echt een uitgesproken smaak hebben, heb nog een portie voor morgen zit ff te dubben hoe ik het nog kan aanpassen. Wel lekkere knapperig stokbrood met knoflookolie, chilikruiden en kaas uit de oven erbij gedaan.
De volgende keer als ik in Duitsland ben neem ik eens vegan kaas mee.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven