Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Aardappel-bloemkool ovenschotel met een groentenschijf van Lidl.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aan zelfgemaakte pizza met groentes en vanavond weer eens lekker pannenkoeken!
samen sta je sterker
Hier roti vanavond. Heb net de kip/vervanger in de marinade gelegd.
Alle reacties Link kopieren
iets van een spinazie quiche
Alle reacties Link kopieren
Niet voor het avondeten, maar voor de lunch: couscoussalade met perziken, noten en feta.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Lauwwarme salade met rijst, veldsla, paprika, meloen en vegetarische kipstukjes met kerriesaus.
Alle reacties Link kopieren

Ik ben heel benieuwd naar deze, heb je hier een recept van?

Vanavond staat hier ratatouille op het menu met couscous. Morgen canneloni van spinazie.

Groet,
Anita
Ja hoor! Ik koop meestal een mix van verschillende paddenstoelen (shii take, oesterzwam, kastanjechampignons). Je moet wel echt meer kopen dan je denkt, want het slinkt enorm in hoeveelheid. Die scheur ik in stukken, kruiden (afhankelijk van de hoeveelheid, maar de champignons mogen goed bedekt zijn) naar smaak met shoarma-kruiden en beetje olie, zout en peper nog toevoegen (als je tijd hebt even laten staan helpt altijd voor de smaak). Vervolgens op een bakplaat op 205 graden in de oven voor ongeveer 20 - 30 minuten. Tussendoor een keer husselen. De champignons zijn goed als ze echt gekrompen zijn en lekker zacht aanvoelen. Ik doe dan meestal een knoflookteentje in de grillpan licht fruiten, paddenstoelen toevoegen, en tot slot de barbecuesaus erbij (https://uitpaulineskeuken.nl/2013/06/ho ... esaus.html of gewoon gekocht).

Als je met of alleen jackfruit wilt: jackfruit afspoelen en goed uit laten lekken. De partjes vanuit de punt in reepjes snijden en zaden verwijderen. Met de kruiden en klein beetje olie laten marineren. Vervolgens in een pan met een beetje kokosmelk erbij en dan laten stoven voor zo'n 20 minuten. Daarna verder gaan op het punt dat je de champignons de grillpan in doet.

Lekker op of in een broodje, pita of wrap met een frisse coleslaw en yoghurtsaus.
Mexicaanse wraps met sla, tomaat, vegagehakt-paprika-mais-bonen, guacamole, geraspte kaas en koriander.
Pasta met balletjes in tomatensaus en met paprikasaus en mozzarisella. Makkelijk maar lekker.
Alle reacties Link kopieren
Aubergine, paprika en tomaat uit de oven met amandelen, basilicum en knoflookdressing. Met bulghur.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Gegrilde halloumi met watermeloensalsa en couscoussalade (recept AH)
ipv halloumi had ik fetakaas gebruikt.
Do you want to be right? Or happy?
Gister op verzoek van vriend weer tomatensoep gemaakt, en net hebben we penne met pastasaus gegeten die nog in de diepvries zat.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten met spanning te wachten tot de roti bezorgd wordt.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
26-06-2020 20:32
Wij zitten met spanning te wachten tot de roti bezorgd wordt.
O wat ben ik jaloers! Over een maand ben ik eindelijk weer in Nederland en surinaams staat sowieso op m’n planning! :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Frietjes met een vegaburger was het vanavond! Morgen onze eerste echte vegan BBQ-challenge met vrienden: wie maakt het lekkerste vegan BBQ gerechtje?
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
maestro schreef:
26-06-2020 22:25
Frietjes met een vegaburger was het vanavond! Morgen onze eerste echte vegan BBQ-challenge met vrienden: wie maakt het lekkerste vegan BBQ gerechtje?
Ik weet niet of je er nu nog iets aan hebt, maar ik heb altijd veel inspiratie gehaald uit het boek Gloeiend Groen :-D
Zometeen maken we simpelweg wokgroenten met noedels en kip / sojastukjes in satésaus.
Alle reacties Link kopieren
HIer nog veel groenten over, dus straks nasi met groenten, gebakken tofu, ei en zelfgemaakte satésaus.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Gekookte eieren in pittige tomaat-kokossaus met groentenballetjes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Voorgerecht niet vegetarisch (ga ik hier niet opnoemen),hoofdgerecht groenteburger (erg lekker) met twisterfries,rauwkost,appelcompote,dessert pannacota.
Plaattaart met creme fraiche-pesto en paprika, courgette en tomaat.
Morgen vegan hamburgers van de barbecue met gebakken ui en sla en zoete aardappelfriet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.thegreenhappiness.com/veggie-protein-bowl/

Dit aten we vanavond. Was erg lekker en vullend!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Vanavond maken we zelf pita. En ik begin zo aan de minestronesoep voor van de week.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
28-06-2020 00:15
https://www.thegreenhappiness.com/veggie-protein-bowl/

Dit aten we vanavond. Was erg lekker en vullend!
Oe dit klinkt heerlijk! Die sla ik op!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Minestronesoep hier :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven